- Hirdetés -

Felértékelődött a munka és a magánélet egyensúlya

|

A munka és a magánélet egyensúlya fontosabb az anyagiaknál a munkahelyváltás során – többek között ez derült ki a Karrier-újratervezés workshop és előadás szervezőinek online felméréséből.

Mai felgyorsult digitális világunkban sok más területhez hasonlóan a munkaerőpiac is folyamatosan átalakulóban van. Szinte egyik napról a másikra jönnek létre új munkakörök vagy tűnnek el teljes szakmák a piac igényeihez igazodva. Mindezekhez a folyamatokhoz nehéz munkavállalóként alkalmazkodni, főként egy olyan kulturális környezetben, ahol a munkavállalók nagy része még mindig bátortalan abban, hogy munkahelyet vagy még inkább karriert váltson. Az alábbiakban összefoglaljuk a Karrier-újratervezés előadás kapcsán készült online felmérés legfontosabb megállapításait.

Az online felmérés alapján jellemzően a nők azok, akik külső segítséget vesznek igénybe azokban az élethelyzetekben, ahol komoly változási kihívásokkal kell, hogy szembenézzenek „Tapasztalataim szerint Magyarországon a nők korosztálytól és beosztástól függetlenül bátrabban fordulnak tanácsadóhoz különböző karrierhelyzetekben, míg a férfiaknál ez az igény jellemzően inkább multinacionális nagyvállalatok felsővezetőinél merül fel, ahol coaching már a vállalati kultúra szerves része. Nagyon fontos lenne, hogy a férfiak is tudatosan tervezzenek és váltsanak, hiszen az ő esetükben szintén igaz, hogy 2-3 szakmát is el kell sajátítaniuk a közel 50 év munkával töltött időszak alatt.” – emelte ki Kertész András, coach, a Karrier-újratervezés workshop előadója.

A jelenlegi munkaerőhiányos gazdaságban, ahol hatalmas verseny folyik a jól képzett, tájékozott munkavállalókért, a munkáltatóknak figyelembe kell venniük a különböző generációk (baby boomerek, X, Y és Z generációk) eltérő igényeit és elvárásait. A mostani felmérés érdekes tanulsága például, hogy az Y generáció tagjainak már természetes, hogy 2 évente munkahelyet váltanak.

„Az 50+ évesek korosztálya csekély, 2,3%-os arányban vett részt a kutatásban, ami jól mutatja, hogy nem ismerik igazán a munkaerőpiac trendjeit vagy nem akarnak tudomást venni ezekről. Ugyanakkor van közöttük is egy szűk réteg, akik akarnak váltani, akik számára érték az élethosszig tartó tanulás és a munka is” – tette hozzá Kertész András.

Az álomkarrier eléréséhez toronymagasan a munka-magánélet egyensúly volt legfontosabb szempont a felmérés kitöltői körében, ezt követi csak az ,,én legyek a sajátmagam főnöke” aspektus, de szintén megtalálható a döntő okok között, hogy sokan nem találták még meg a hivatásukat vagy kiégtek az aktuális pozícióikban. Érdekes, hogy csak mindezek után jönnek a piszkos anyagiak. Sokan azonban az anyagi biztonságot is hajlandóak beáldozni, hogy olyanba foghassanak, amit igazán szeretnek csinálni.

A tájékozódás szempontjából a válaszadók 70,8%-a cikkekből és könyvekből olvasva jut hozzá a karrierváltással kapcsolatos hasznos információkhoz, a baráti tanács pedig a második leggyakoribb forrás, ahová az emberek fordulnak, ha segítségre van szükségük. Emellett egyre többen nyitottak a szakmai programok és előadások iránt is, legyen szó akár állasbörzéről, karrierexpóról vagy éppen workshopról, amilyen a jövő heti Karrier-újratervezés workshoppal egybekötött előadás, ahol Kertész András avat be a tudatos karrierépítés rejtelmeibe.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...