Az első negyedéves, csalódást okozó eredmények bejelentése után derült ki, hogy a Netflixnél gondolkoznak azon, hogy hirdetésekkel támogatott szolgáltatást is bevezessenek. Akkor még 1-2 éves távlatba helyezték ennek megvalósulását, a The New York Times viszont arról ír, hogy jelentősen felgyorsulhat a folyamat és akár már idén év végén megjelenhet ilyen ajánlat a cég kínálatában.
A The New York Times információi szerint egy alkalmazottaknak küldött üzenetben arról volt szó, hogy az a cél, hogy az idei év utolsó három hónapjában elindítsa a hirdetésekkel támogatott csomagot a Netflix, illetve ekkorra tervezik azt is, hogy szigorúbb intézkedéseket hoznak a jelszó megosztással szemben.
Az első negyedévet 221,64 millió előfizetővel zárta a Netflix, ez 200 ezerrel volt kevesebb, mint a múlt év végén. A társaság utoljára 2011 októberében számolt be előfizetőszám csökkenésről, ráadásul az előrejelzésük sem túl rózsás, a prognózisuk szerint az idei második negyedévben akár kétmillióval is csökkenhet az előfizetői tábor, igaz a skála másik végén 1,5 milliós bővülés szerepel.
A cég üzleti eredményei közül az árbevétel 10 százalékkal nőtt, elérve a 7,87 milliárd dollárt, a nyereség viszont csökkent a 2021 első negyedévében elért 1,71 milliárd dollár után az idei első három hónapban csak 1,6 milliárd dollár volt.
A vállalat a negyedévet értékelő tájékoztatójában több tényezőt is megjelölt, amelyek szerepet játszottak az előfizetők számának kedvezőtlen alakulásában. Ezek között kiemelték, hogy becsléseik szerint nagyjából százmillióan használják úgy a szolgáltatást, hogy nem fizetnek érte, viszont előfizető ismerőseik megosztják velük a hozzáférésüket. A Netflix jelzései szerint ezen a helyzeten változtatni szeretnének, ami érthető, hiszen ez azt mutatja, hogy majdnem másfélszer annyi felhasználót érdekel a szolgáltatás, mint amennyien fizetnek érte. Arról egyébként már korábban érkeztek hírek, hogy valamilyen módon átalakítani az előfizetés-megosztás rendszerét a cég, a részletek azonban egyelőre nem ismertek. Nem tett jót a Netflixnek az orosz-ukrán háború sem, hiszen az orosz piacról való kivonulás mintegy 700 ezres veszteséget jelentett a vállalatnak a felhasználók számában.