- Hirdetés -

Folytatódott a kommunikációs sikersztori: újabb Silver Hugo-t nyert Szabó Stein csapata

|

- Hirdetés -

Újabb rangos elismerést kapott a Zeneakadémia Szabó Stein Imre vezette kommunikációs csapata, már másodszor nyertek Silver Hugo-t a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon. Az intézmény kommunikációja az elmúlt években jelentősen átalakult, és az új stratégia díjakban is megmutatkozott, négy év alatt négy jelentős nemzetközi díjat kaptak. Az mmonline.hu-nak adott interjúban Szabó Stein Imre beszélt a folytatással kapcsolatos terveiről is.

 

2017. március 23-án az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Television Awards versenyében a Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában a Silver Hugo díjat ítélte oda a nemzetközi zsűri a Bartók film alkotóinak, több száz nemzetközi nevezés közül. Ez egyben három év alatt a Szabó Stein Imre vezette kommunikációs irány második verseny győzelme a világ egyik legrangosabb, a filmes és televíziós szakma krémjét versenyeztető chicago-i mustrán. Emellett az elmúlt négy év során megnyert két, a kreatív iparág „Oscar díjának” is hívott Red Dot Award irányított komoly nemzetközi figyelmet a Zeneakadémiára.

 

A film írója és kreatív producere a Bartók Világverseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, rendezője Géczy Dávid. Az operatőr Dobóczy Balázs, a zenész szereplők pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói voltak, a trükkök és speciális effektek Tóth Gergely munkáját dicsérik.

 

A Bartók Világverseny és Fesztivál kisfilmje a Zeneakadémia „A Zene határtalanul” című új, Bartókot középpontjába állító imázs filmjével szinergiában készült. A 45 másodperces filmetűd a Zeneakadémiától követ el egy fiatal zenészt, aki épp Bartók eredeti Allegro Barbaro felvételét hallgatja. A kisfilm idősíkokkal, a valós és az imaginárius határaival játszik, majd a perspektívát a végtelenig tágítva, Bartókkal szembesíti a főszereplőt, s a képernyőről egy pillanatra kitekint maga a zeneszerző is.

 

 

 

„2013-ban hívtak a Zeneakadémiára, a három éves rekonstrukció után azon év október 22-én volt az ünnepélyes nemzetközi az újranyitás, és az egyetemi tevékenység mellett koncertközpont is létrejött, ezzel pedig megváltoztak a kommunikációs feladatok is – mondta el a Szabó Stein Imre a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban. A változás alkalmat adott rá és ki is kényszerítette, hogy a Zeneakadémia identitását nagyon erős eszközökkel világszinten megfogalmazzák. „Fel kellett építeni a Zeneakadémia brandjét az új és megváltozott intézményi helyzetnek és a globális trendeknek megfelelően. Az első pillanattól kezdve a magyar és a nemzetközi szint egyenrangú kezelését tekintettem fő feladatnak. A nemzetközi művészeti világot tévedés lenne niche szektornak tekinteni, hiszen azon belül is főleg a komolyzenei showbiznisz üzleti számokban és főképp társadalmi, diplomáciai befolyásában rendkívüli súllyal bír. Ezért a Zeneakadémiát nemzetközi szinten, mint egyetemet és koncertközpontot a legnagyobbak közé próbáltuk elhelyezni” – számolt be az elképzelésekről Szabó Stein Imre.

 

Ennek érdekében nagyon intenzív nemzetközi sajtókommunikációt folytattak és ebbe a folyamatba csatlakozott be 2014 végétől a nagy nemzetközi versenyek fejlesztésének, kialakításának a gondolata, ami szintén elsősorban a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatójának és csapatának feladata volt. „A 2. Marton Éva Énekverseny 2016-ban már a világ legnagyobb énekversenyeinek a sorába emelkedett. Az általunk vezényelt, élő webcast közvetítést 26 országban követték nyomon. Ez a siker szülte meg az újabb feladatot, a Bartók Világverseny ötletét, amelyet aztán több mint egy éves munkával találtunk ki. Ennek a folyamatnak a része az a film is, amivel most nyertünk Chicago-ban. Komoly kihívást jelentett, hogy előre megfogalmazott elvárás volt, hogy mindkét verseny a legnagyobbak közé kerüljön lényegében azonnal” – közölte Szabó Stein Imre. A szakember a helyzet érzékeltetésére elmondta, hogy míg a Marton Éva Énekverseny összdíjazására mintegy 40 ezer eurót költhettek a magyar szervezők, addig például a Placido Domingo nevével fémjelzett Operalia, ami 1993 óta létezik 175 ezer dollárt költ a díjazásra. A Bartók Világversenynél is hasonló anyagi eszközök állnak rendelkezésre, mint a Marton Éve Emlékverseny esetében, miközben például a Csajkovszkij zenei verseny mintegy félmillió dollárt tud díjazásra költeni. „Az anyagi lehetőségek relatív szűkösségéből adódó hátrányunkat kreatív, szenvedélyes és néha merész kommunikációval igyekeztük ledolgozni, és az eddigi visszajelzések szerint fogékony a világ erre a megközelítésre” – tette hozzá Szabó Stein Imre.

 

„Hálás vagyok a Zeneakadémiának ezért a négy évért, mert, bár mindig Liszt Ferenc elképesztő progresszivitásába visszahivatkozva, de lényegében lehetett sikerrel új utakat törni a nemzetközi kommunikációs dzsungelben. Ugyanakkor egy rendkívül bonyolult strukturális modellben működünk – talán csak a Torontói Royal College of Music működik hasonló modellben – hiszen a 140 éves hagyományaira méltán büszke egyetem mellett egy, a MÜPA koncertmennyiségével mérhető koncertközpont, valamint a nagy világversenyek kitalálása és fejlesztése egyszerre jelentkező hatalmas feladattömeget jelent. Komoly fejtörést okoz, hogyan lehet a jövőben is változatlan minőségben ellátni a szimultán jelentkező megsokszorozódó feladatokat. A most valószínűsíthető irány – amiről a Zeneakadémia vezetésével lényegében döntöttünk – az, hogy a kommunikációs alaptevékenység napi munkáját magam mögött hagyva a későbbiekben a nagy nemzetközi versenyek kialakítását irányítom” – fűzte hozzá Szabó Stein Imre.

 

Az első Silver Hugo-t még 2015-ben nyerte el a Zeneakadémia a Lisztérium című filmmel, amelynek kreatív producere és kitalálója szintén Szabó Stein Imre volt, art direktora Gács Róbert és rendezője Géczy Dávid. 2015 őszénp edig a Zeneakadémia második Red Dot Design Award díját érdemelte ki a spottal, melyet a Film & Animation, ezen belül is a Corporate / Image film alkategóriában díjazta a 27 tagból álló nemzetközi grémium.

 

 

 

A Zeneakadémia Koncertközpont (tehát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem koncertszervező tevékenysége) imázs filmjének pozicionált reklámfilm a Zeneakadémia újranyitása kapcsán megfogalmazott stratégiához híven az egyedülálló helyszín és a fiatal tehetségek, patina és progresszió párosát, a zene által átélhető katarzist kívánta megfogalmazni negyven másodpercben – azon a filmes nyelven, amelyet a komolyzenei hangversenyekre életmódszerűen nem járó, de új, eredeti élményekre nyitott fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg beszél. A legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díjat első alkalommal 2014-ben nyerte el a Zeneakadémia kommunikációs csapata, valamint kreatív ügynöksége, az Allison Advertising.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA