Az eddigi legsikeresebb Red Bull Air Race volt az idei – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Takács Ákos, a Red Bull marketing vezetője. A nekünk adott interjúban a szakember beszélt arról is, hogy miért fontos, hogy ott legyenek a prémium fesztiválokon, és mennyire fontos a Red Bullnak a nyári időszak.
– A Red Bull Air Race minden évben óriási buli. Elégedett vagy a mostani eseménnyel?
– Igen, az Air Race egy hatalmas volumenű esemény, amit minden évben nagy kihívás megszervezni és folyamatosan találok benne olyan új kihívásokat, amikből tanulni is tudok. A számunkra mérhető és valóban releváns mutatók alapján az eddigi legsikeresebb Red Bull Air Race-en vagyunk túl, így alapvetően elégedett vagyok, bár vannak bizonyos részletek, amiken még szeretnék a jövőben finomhangolni.
– Neymar JR’s 5 nevű fociversenyt is rendeztetek idén Magyarországon. Jól sikerült? Mikor megy a nyertes Brazíliába?
– A Neymar JR’s Five számomra az idei év egyik legkedvesebb rendezvénye volt, nagyon örülök, hogy megjelentünk itthon is a fociban és jó volt látni a hatalmas érdeklődést és a jelentkezők lelkesedését. A nyertesek épp a brazil tengerparton dekázgatnak Neymarral és a többi ország győzteseivel, a héten jönnek majd haza.
– Gondolom az Air Race miatt a VOLT fesztivál kimaradt az életedből. Melyik fesztiválra gyúr legjobban idehaza a Red Bull?
– Fontos a cég számára, hogy jelen legyünk a legnagyobb hazai fesztiválokon, mind a VOLT-on, a Balaton Soundon és a SZIGET-en. Volumen tekintetében egyértelműen utóbbi a legerősebb.
– És Te?
– Ahogy mondtad, az Air Race miatt a VOLT kimaradt sajnos, pedig nálam egyértelműen ez a fesztivál a kedvenc. Imádom a hangulatát, a közönségét, a helyszínt, az egészet…
– Milyen aktivitásokkal készültök leginkább az idén?
– A fesztiválokon való jelenlétünk leginkább sales alapú, nincs külön színpadunk, bár idén a Balaton Soundon már megjelentünk egy fesztivál konténerrel, valamint vannak a fesztiválokra épülő digitális aktivitásaink is.
– Mi a legnagyobb előnye, ha megjelentek ezeken az eseményeken?
– Azt gondolom, hogy ezeken a fesztiválokon a mi márkánknak/termékünknek ott kell lennie. Fontos, hogy a fogyasztóink velünk találkozzanak ezeken az eseményeken, fontos, hogy tartani tudjuk a „top of mind” elérésünket és hogy prémium márkaként ott legyünk a prémium fesztiválokon.
– Hogyan alakult eddig idén a magyarországi értékesítés?
– Az idei évünkre nem lehet panasz, tartjuk a tervünket.
– Mennyire fontos a nyári időszak, a forgalom hány százaléka jön ilyenkor?
– Az energiaitalok számára a nyár a legerősebb időszak, így nálunk is kiemelten fontos hónapok ezek, az éves volumenünk kb. 30 százalékát ilyenkor értékesítjük.
– Melyik zenekar koncertjét nem mulasztanád el semmiképpen az idén?
– Nehéz egyet kiemelnem, a külföldiek közül nagyon várom a Chainsmokers-t a SZIGET-en, de persze a hazaiak közül is van több is, akiket minden nyáron megnézek legalább egyszer, pl. Halott Pénzék, a Punnany vagy a Wellhello.
– Hol szeretsz leginkább bulizni a nyáron, fesztiválokon vagy más helyszínek is szóba jönnek?
– Fesztiválozni imádok, de nyáron legszívesebben a Balatonon vagyok, amikor tehetem lelépek kicsit kikapcsolni az agyamat, így van, hogy a buli is a balcsin ér utol…
– Mi a kedvenc italod amikor nem Red Bullal nyomod?
– Imádok borozni, de idén teljesen rákattantam a Soproni IPA-ra, az a sör egy csoda. 🙂
– Strandot, vagy inkább a tengerpartot választod?
– Tengerpart, ha lehet egy szörfdeszkával…
– Van egyébként nyáron időd nyaralni menni, vagy ez későbbre marad?
– A nyár nekünk nagyon sűrű, rengeteg nagy rendezvény, üzleti tervezés, így az elmúlt években nem igen volt időm rá, de mivel idén a megszokottnál korábban lement az Air Race, most végre van egy hetem a Balatonon, de jövő héttől már ezerrel készülök a Forma 1-re.
– Kedvenc nyári olvasmányod?
– Az egyik előadónk a Pilvakerből, Krausz Attila „Bom” megírta élete első regényét, az a címe, hogy Tipli, tegnap kezdtem de teljesen rá vagyok fagyva azóta, úgyhogy most ez lett…:)