- Hirdetés -

Horváth Magyary Nóra a legsikeresebb marketinges

|

- Hirdetés -

Az idén is beigazolódott, hogy a kezelt médiabüdzsé nagyságánál sokkal többet számítanak az adott marketingvezető által elért sikerek és a szakmai presztízs. A Marketing&Media magazin Top50 marketinges listáján 2017-ben Horváth Magyary Nóra végzett az élen a lap által kijelölt 18 fős zsűri választása alapján.

 

Úgy tűnik, hogy nem a pénz miatt lesz valaki sikeres a marketing terén – ez lehet az ember egyik első gondolata, amikor végignézi az idei ötvenes rangsorunkat. Adja magát összehasonlítási alapként a májusban publikált médiapiaci Top 50-es listánk, amely hagyományosan a „legnagyobb kutyák” gyűjteménye. Abban tipikusan a nagy médiacégek és a nagy ügynökségek kulcsfigurái szerepelnek jól. Nyilván számít a szakmai megítélés és a piacon eltöltött évek száma, de sokkal kevésbé, mint a marketinges Top 50-ben.

 

A Marketing&Media magazin listáját vezető Horváth Magyary Nóra által képviselt K&H Bank nem kicsi hirdető, de azért a legnagyobbak közé sem tartozik. Tavaly nem voltak ott a 25 legjelentősebb költő között és még csak a bankok között sem a K&H a legbőkezűbb reklámozó.

 

A második helyen álló Grósz Judit a Microsoft Magyarország marketingigazgatója. Ez a cég meg aztán pláne nincs ott a nagy hirdetők sorában, inkább a B2B-kommunikáció terén erősek. A harmadik helyen végzett Beke Zsuzsa, aki a Richter Gedeon marketingkommunikációját irányítja. Ez a gyógyszeripari vállalat már jelentős költőnek számít, tavaly a Kantar Media toplistáján a 16. helyen álltak, de négy másik gyógyszeres cég is megelőzi a Richtert.

 

Az viszont már közös pont a vezető hármasban, hogy a marketinges szakma tapasztalt és elismert szereplőiről van szó. Ráadásul Beke Zsuzsa már 18., Horváth Magyary Nóra pedig 15. éve dolgozik ugyanannál a vállalatnál, ami manapság maratoni időtávnak számít.

 

Kis büdzsék

 

Jól mutatja, mennyire nem a reklámköltés számít, hogy az idén is bejutottak a marketinges Top 50-be olyan szervezetek marketingesei, amelyek kifejezetten kicsi büdzséből kénytelenek gazdálkodni. Elég csak a Bátor Tábor Alapítványra gondolni, amelynek a marketingtevékenységét Fodor-Kovács Éva irányítja, vagy éppen az unicefes Danks Emesére. De nem a költési volumene repítette be az ötvenbe Turkovics Monikát, az Operaház részéről vagy Jákó Esztert a Metropolitan Egyetemtől. Ugyanakkor közös pont a fenti cégekben, hogy a kis büdzséjük ellenére ki tudnak tűnni a hatalmas reklámzajból, ami komoly szakmai teljesítménynek számít. A Bátor Tábor például tavaly két arany Effie-t is begyűjtött.

 

Sőt, ilyen példákért nem feltétlenül kell a nonprofit szektorig menni. Szerepel a listánkon a Volvo hazai vezérképviseletének marketingjét hosszú évek óta irányító Sztárcsevity Andrea is, miközben a nemhogy összpiaci szinten, hanem a prémiumautós szegmenst nézve sincs akkora büdzséjük, mint egyes német konkurenseinek. Ugyanakkor a kisebb büdzsé az esetükben is jó motivációt jelent a kreatívabb megoldások alkalmazására. Arról nem is beszélve, hogy Sztárcsevity Andrea 18 éve dolgozik a Volvónál.

 

Szektoros párhuzamok

 

A lista személyhez kötöttségére utal, hogy az ötven marketingvezető által képviselt szektorok is eléggé eltérnek a legnagyobb reklámköltőkétől. Amennyiben nem így lenne, akkor csupa gyógyszeripari marketinges neve szerepelne a lista élén.

 

Ezzel szemben az összeállításunkban a költésükhöz viszonyítva magasan felülreprezentáltak a pénzintézetek és az italos cégek, és meglehetősen alulreprezentáltak a gyógyszeripari, valamint szépségápolási szektor szereplői. Nagyjából a piaci súlyuknak megfelelően vannak jelen a kereskedelmi, az élelmiszeripari, a távközlési és az autós hirdetők.

 

Mindettől függetlenül a 25 legnagyobb hirdető közül 12 vállalat marketingvezetője ott van az összeállításunkban. A Kantar Media mérése szerint az elmúlt évben a Sanofi volt a legnagyobb hazai reklámköltő. A gyógyszeripari vállalat marketingtevékenységéért felelős személy, Nika Ágota pedig szerepel is a listánkon. Szintén nagy hirdetőnek számít az Unilever és a Lidl, és ettől a két cégtől is bekerült a marketinges Top 50-be Bányász Lívia, illetve Sommer Ádám.

 

Horváth Magyary Nóra

A teljes K&H Csoport magyarországi kommunikációjáért felelős, immár 15 éve. Cége a hazai bankszektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít, és tavaly számos szakmai díjat is szereztek. Ezek közé tartozott a lakáshitelkampányuk, amely az Effie-n bronzdíjat kapott. A Magyar Adományozói Fórumtól a K&H gyógyvarázs program társadalmi befektetések díjat kapott. A 3 Jó Cselekedet CSR-verseny legkreatívabb jó cselekedet kategóriájában különdíjat kapott a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! nevű pénzügyi vetélkedőjük, ugyanez a Prizma Kreatív PR-versenyen bronzdíjban részesült. Horváth Magyary Nórának 2017 elején könyve jelent meg PR esetek haladóktól címmel. Szakmai pályafutásának legnagyobb sikerei közé sorolja a Johnson & Johnson babaápolási termékeinek magyar egészségügyi PR-kommunikációját. Igazán ismertté azonban az általa kezelt válságkommunikációs esetek tették. Ezek közé tartozik a Coca-Cola nemzetközi termékminőségi válságának hazai kommunikációja és Magyarország eddigi legnagyobb brókerbotrányának válságkommunikációja. Horváth Magyary irányításával zajlott a K&H Csoport arculatváltása és márka-újrapozicionálása, valamint a nevéhez fűződik a K&H Gyógyvarázs mesedoktorok társadalmi önkéntességi program elindítása. Szakmai pályafutása a Burson-Marstellernél kezdődött, ahol PR-munkatárs volt, később főmunkatársként dolgozott a M&H Communicationnél és a The Rowland Companynél. A K&H-s megbízatását megelőzően hat évig a Coca-Cola magyarországi közkapcsolati és kommunikációs igazgatója volt.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében, illetve a Top50 marketinges részletes listáját, valamint az őket bemutató portrékat a Marketing&Media magazin héten megjelenő legújabb számában olvashatja el.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján!

Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....