- Hirdetés -

Horváth Magyary Nóra a legsikeresebb marketinges

|

- Hirdetés -

Az idén is beigazolódott, hogy a kezelt médiabüdzsé nagyságánál sokkal többet számítanak az adott marketingvezető által elért sikerek és a szakmai presztízs. A Marketing&Media magazin Top50 marketinges listáján 2017-ben Horváth Magyary Nóra végzett az élen a lap által kijelölt 18 fős zsűri választása alapján.

 

Úgy tűnik, hogy nem a pénz miatt lesz valaki sikeres a marketing terén – ez lehet az ember egyik első gondolata, amikor végignézi az idei ötvenes rangsorunkat. Adja magát összehasonlítási alapként a májusban publikált médiapiaci Top 50-es listánk, amely hagyományosan a „legnagyobb kutyák” gyűjteménye. Abban tipikusan a nagy médiacégek és a nagy ügynökségek kulcsfigurái szerepelnek jól. Nyilván számít a szakmai megítélés és a piacon eltöltött évek száma, de sokkal kevésbé, mint a marketinges Top 50-ben.

 

A Marketing&Media magazin listáját vezető Horváth Magyary Nóra által képviselt K&H Bank nem kicsi hirdető, de azért a legnagyobbak közé sem tartozik. Tavaly nem voltak ott a 25 legjelentősebb költő között és még csak a bankok között sem a K&H a legbőkezűbb reklámozó.

 

A második helyen álló Grósz Judit a Microsoft Magyarország marketingigazgatója. Ez a cég meg aztán pláne nincs ott a nagy hirdetők sorában, inkább a B2B-kommunikáció terén erősek. A harmadik helyen végzett Beke Zsuzsa, aki a Richter Gedeon marketingkommunikációját irányítja. Ez a gyógyszeripari vállalat már jelentős költőnek számít, tavaly a Kantar Media toplistáján a 16. helyen álltak, de négy másik gyógyszeres cég is megelőzi a Richtert.

 

Az viszont már közös pont a vezető hármasban, hogy a marketinges szakma tapasztalt és elismert szereplőiről van szó. Ráadásul Beke Zsuzsa már 18., Horváth Magyary Nóra pedig 15. éve dolgozik ugyanannál a vállalatnál, ami manapság maratoni időtávnak számít.

 

Kis büdzsék

 

Jól mutatja, mennyire nem a reklámköltés számít, hogy az idén is bejutottak a marketinges Top 50-be olyan szervezetek marketingesei, amelyek kifejezetten kicsi büdzséből kénytelenek gazdálkodni. Elég csak a Bátor Tábor Alapítványra gondolni, amelynek a marketingtevékenységét Fodor-Kovács Éva irányítja, vagy éppen az unicefes Danks Emesére. De nem a költési volumene repítette be az ötvenbe Turkovics Monikát, az Operaház részéről vagy Jákó Esztert a Metropolitan Egyetemtől. Ugyanakkor közös pont a fenti cégekben, hogy a kis büdzséjük ellenére ki tudnak tűnni a hatalmas reklámzajból, ami komoly szakmai teljesítménynek számít. A Bátor Tábor például tavaly két arany Effie-t is begyűjtött.

 

Sőt, ilyen példákért nem feltétlenül kell a nonprofit szektorig menni. Szerepel a listánkon a Volvo hazai vezérképviseletének marketingjét hosszú évek óta irányító Sztárcsevity Andrea is, miközben a nemhogy összpiaci szinten, hanem a prémiumautós szegmenst nézve sincs akkora büdzséjük, mint egyes német konkurenseinek. Ugyanakkor a kisebb büdzsé az esetükben is jó motivációt jelent a kreatívabb megoldások alkalmazására. Arról nem is beszélve, hogy Sztárcsevity Andrea 18 éve dolgozik a Volvónál.

 

Szektoros párhuzamok

 

A lista személyhez kötöttségére utal, hogy az ötven marketingvezető által képviselt szektorok is eléggé eltérnek a legnagyobb reklámköltőkétől. Amennyiben nem így lenne, akkor csupa gyógyszeripari marketinges neve szerepelne a lista élén.

 

Ezzel szemben az összeállításunkban a költésükhöz viszonyítva magasan felülreprezentáltak a pénzintézetek és az italos cégek, és meglehetősen alulreprezentáltak a gyógyszeripari, valamint szépségápolási szektor szereplői. Nagyjából a piaci súlyuknak megfelelően vannak jelen a kereskedelmi, az élelmiszeripari, a távközlési és az autós hirdetők.

 

Mindettől függetlenül a 25 legnagyobb hirdető közül 12 vállalat marketingvezetője ott van az összeállításunkban. A Kantar Media mérése szerint az elmúlt évben a Sanofi volt a legnagyobb hazai reklámköltő. A gyógyszeripari vállalat marketingtevékenységéért felelős személy, Nika Ágota pedig szerepel is a listánkon. Szintén nagy hirdetőnek számít az Unilever és a Lidl, és ettől a két cégtől is bekerült a marketinges Top 50-be Bányász Lívia, illetve Sommer Ádám.

 

Horváth Magyary Nóra

A teljes K&H Csoport magyarországi kommunikációjáért felelős, immár 15 éve. Cége a hazai bankszektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít, és tavaly számos szakmai díjat is szereztek. Ezek közé tartozott a lakáshitelkampányuk, amely az Effie-n bronzdíjat kapott. A Magyar Adományozói Fórumtól a K&H gyógyvarázs program társadalmi befektetések díjat kapott. A 3 Jó Cselekedet CSR-verseny legkreatívabb jó cselekedet kategóriájában különdíjat kapott a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! nevű pénzügyi vetélkedőjük, ugyanez a Prizma Kreatív PR-versenyen bronzdíjban részesült. Horváth Magyary Nórának 2017 elején könyve jelent meg PR esetek haladóktól címmel. Szakmai pályafutásának legnagyobb sikerei közé sorolja a Johnson & Johnson babaápolási termékeinek magyar egészségügyi PR-kommunikációját. Igazán ismertté azonban az általa kezelt válságkommunikációs esetek tették. Ezek közé tartozik a Coca-Cola nemzetközi termékminőségi válságának hazai kommunikációja és Magyarország eddigi legnagyobb brókerbotrányának válságkommunikációja. Horváth Magyary irányításával zajlott a K&H Csoport arculatváltása és márka-újrapozicionálása, valamint a nevéhez fűződik a K&H Gyógyvarázs mesedoktorok társadalmi önkéntességi program elindítása. Szakmai pályafutása a Burson-Marstellernél kezdődött, ahol PR-munkatárs volt, később főmunkatársként dolgozott a M&H Communicationnél és a The Rowland Companynél. A K&H-s megbízatását megelőzően hat évig a Coca-Cola magyarországi közkapcsolati és kommunikációs igazgatója volt.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében, illetve a Top50 marketinges részletes listáját, valamint az őket bemutató portrékat a Marketing&Media magazin héten megjelenő legújabb számában olvashatja el.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján!

Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....