- Hirdetés -

Horváth Magyary Nóra a legsikeresebb marketinges

|

- Hirdetés -

Az idén is beigazolódott, hogy a kezelt médiabüdzsé nagyságánál sokkal többet számítanak az adott marketingvezető által elért sikerek és a szakmai presztízs. A Marketing&Media magazin Top50 marketinges listáján 2017-ben Horváth Magyary Nóra végzett az élen a lap által kijelölt 18 fős zsűri választása alapján.

 

Úgy tűnik, hogy nem a pénz miatt lesz valaki sikeres a marketing terén – ez lehet az ember egyik első gondolata, amikor végignézi az idei ötvenes rangsorunkat. Adja magát összehasonlítási alapként a májusban publikált médiapiaci Top 50-es listánk, amely hagyományosan a „legnagyobb kutyák” gyűjteménye. Abban tipikusan a nagy médiacégek és a nagy ügynökségek kulcsfigurái szerepelnek jól. Nyilván számít a szakmai megítélés és a piacon eltöltött évek száma, de sokkal kevésbé, mint a marketinges Top 50-ben.

 

A Marketing&Media magazin listáját vezető Horváth Magyary Nóra által képviselt K&H Bank nem kicsi hirdető, de azért a legnagyobbak közé sem tartozik. Tavaly nem voltak ott a 25 legjelentősebb költő között és még csak a bankok között sem a K&H a legbőkezűbb reklámozó.

 

A második helyen álló Grósz Judit a Microsoft Magyarország marketingigazgatója. Ez a cég meg aztán pláne nincs ott a nagy hirdetők sorában, inkább a B2B-kommunikáció terén erősek. A harmadik helyen végzett Beke Zsuzsa, aki a Richter Gedeon marketingkommunikációját irányítja. Ez a gyógyszeripari vállalat már jelentős költőnek számít, tavaly a Kantar Media toplistáján a 16. helyen álltak, de négy másik gyógyszeres cég is megelőzi a Richtert.

 

Az viszont már közös pont a vezető hármasban, hogy a marketinges szakma tapasztalt és elismert szereplőiről van szó. Ráadásul Beke Zsuzsa már 18., Horváth Magyary Nóra pedig 15. éve dolgozik ugyanannál a vállalatnál, ami manapság maratoni időtávnak számít.

 

Kis büdzsék

 

Jól mutatja, mennyire nem a reklámköltés számít, hogy az idén is bejutottak a marketinges Top 50-be olyan szervezetek marketingesei, amelyek kifejezetten kicsi büdzséből kénytelenek gazdálkodni. Elég csak a Bátor Tábor Alapítványra gondolni, amelynek a marketingtevékenységét Fodor-Kovács Éva irányítja, vagy éppen az unicefes Danks Emesére. De nem a költési volumene repítette be az ötvenbe Turkovics Monikát, az Operaház részéről vagy Jákó Esztert a Metropolitan Egyetemtől. Ugyanakkor közös pont a fenti cégekben, hogy a kis büdzséjük ellenére ki tudnak tűnni a hatalmas reklámzajból, ami komoly szakmai teljesítménynek számít. A Bátor Tábor például tavaly két arany Effie-t is begyűjtött.

 

Sőt, ilyen példákért nem feltétlenül kell a nonprofit szektorig menni. Szerepel a listánkon a Volvo hazai vezérképviseletének marketingjét hosszú évek óta irányító Sztárcsevity Andrea is, miközben a nemhogy összpiaci szinten, hanem a prémiumautós szegmenst nézve sincs akkora büdzséjük, mint egyes német konkurenseinek. Ugyanakkor a kisebb büdzsé az esetükben is jó motivációt jelent a kreatívabb megoldások alkalmazására. Arról nem is beszélve, hogy Sztárcsevity Andrea 18 éve dolgozik a Volvónál.

 

Szektoros párhuzamok

 

A lista személyhez kötöttségére utal, hogy az ötven marketingvezető által képviselt szektorok is eléggé eltérnek a legnagyobb reklámköltőkétől. Amennyiben nem így lenne, akkor csupa gyógyszeripari marketinges neve szerepelne a lista élén.

 

Ezzel szemben az összeállításunkban a költésükhöz viszonyítva magasan felülreprezentáltak a pénzintézetek és az italos cégek, és meglehetősen alulreprezentáltak a gyógyszeripari, valamint szépségápolási szektor szereplői. Nagyjából a piaci súlyuknak megfelelően vannak jelen a kereskedelmi, az élelmiszeripari, a távközlési és az autós hirdetők.

 

Mindettől függetlenül a 25 legnagyobb hirdető közül 12 vállalat marketingvezetője ott van az összeállításunkban. A Kantar Media mérése szerint az elmúlt évben a Sanofi volt a legnagyobb hazai reklámköltő. A gyógyszeripari vállalat marketingtevékenységéért felelős személy, Nika Ágota pedig szerepel is a listánkon. Szintén nagy hirdetőnek számít az Unilever és a Lidl, és ettől a két cégtől is bekerült a marketinges Top 50-be Bányász Lívia, illetve Sommer Ádám.

 

Horváth Magyary Nóra

A teljes K&H Csoport magyarországi kommunikációjáért felelős, immár 15 éve. Cége a hazai bankszektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít, és tavaly számos szakmai díjat is szereztek. Ezek közé tartozott a lakáshitelkampányuk, amely az Effie-n bronzdíjat kapott. A Magyar Adományozói Fórumtól a K&H gyógyvarázs program társadalmi befektetések díjat kapott. A 3 Jó Cselekedet CSR-verseny legkreatívabb jó cselekedet kategóriájában különdíjat kapott a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! nevű pénzügyi vetélkedőjük, ugyanez a Prizma Kreatív PR-versenyen bronzdíjban részesült. Horváth Magyary Nórának 2017 elején könyve jelent meg PR esetek haladóktól címmel. Szakmai pályafutásának legnagyobb sikerei közé sorolja a Johnson & Johnson babaápolási termékeinek magyar egészségügyi PR-kommunikációját. Igazán ismertté azonban az általa kezelt válságkommunikációs esetek tették. Ezek közé tartozik a Coca-Cola nemzetközi termékminőségi válságának hazai kommunikációja és Magyarország eddigi legnagyobb brókerbotrányának válságkommunikációja. Horváth Magyary irányításával zajlott a K&H Csoport arculatváltása és márka-újrapozicionálása, valamint a nevéhez fűződik a K&H Gyógyvarázs mesedoktorok társadalmi önkéntességi program elindítása. Szakmai pályafutása a Burson-Marstellernél kezdődött, ahol PR-munkatárs volt, később főmunkatársként dolgozott a M&H Communicationnél és a The Rowland Companynél. A K&H-s megbízatását megelőzően hat évig a Coca-Cola magyarországi közkapcsolati és kommunikációs igazgatója volt.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében, illetve a Top50 marketinges részletes listáját, valamint az őket bemutató portrékat a Marketing&Media magazin héten megjelenő legújabb számában olvashatja el.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján!

Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA