- Hirdetés -

Halloween: hódítanak a horrormaszkok a Vaterán

|

- Hirdetés -

Ma már több mint 30 országban ünneplik a halloweent, miközben az örökzöld kosztümök mellett a legmenőbb karakterjelmezek évről évre változnak az aktuális trendeket követve. Legyen szó a legújabb filmről, meséről, vagy épp a mindig népszerű horrorfilm-szereplőkről, ezekre mind le lehet csapni a Vatera több ezer ajánlata között.

A magyar vásárlóknak idén is a legújabb filmes trendeket kell nyomon követniük, hogy a legmenőbb jelmezekben jelenhessenek meg az idei halloween partikon. A jelmeztrendek idén is a popkultúrában történő változásokat követik: így a népszerű kosztümök között szerepelnek A Galaxis őrzői, A kis hableány, a Star Wars, a Super Mario és természetesen a Barbie filmes feldolgozásának karakterei.

A legmenőbb választás idén Halloweenre

Így a Vatera kínálatában is megtalálható Gamora, Mordály, Ariel, Mandalorian vagy Darth Vader, valamint Super Mario gyermekjelmezekkel biztos nem lőhetnek mellé a szülők. De most újra felkapottak a Money Heist szereplői, az Addams Family Wednesday-e, sőt még Elvis Presley is, ezek között felnőttek is tudnak válogatni maguknak az online piactéren. Természetesen a 2020-as évek örökzöld karaktereit sem kell hiányolni: a mindig jól menő Harry Potter, Pókember-, zombi- és vámpírjelmezek kavalkádját lelhetik fel az online piactérre látogatók.

Már 40 éve trendik a horrormaszkok

Napjainkban már a legijesztőbb álarcok megannyi változata érhető el a vásárlók számára. A véres, lidérces stílusú darabok előtt még John Carpenter 1978-as Halloween filmje nyitotta meg a kaput, ezzel egy időben örök klasszikussá téve Michael Myers halloweeni karakterét. De szintén örökérvényű és hátborzongató maszkötlet lehet a Péntek 13 filmekből ismert Jason Voorhees, a Rémálom az Elm utcában Freddy Kruegere – a maszk mellett a kesztyűjét is megtalálhatják a Vaterán –, az Alien filmek főszereplője vagy Stephen King “Az” regényének vérfagyasztó bohóca. Mindezek mellett ebben az évben újabb filmekkel debütáló Az apáca-film rémisztő főgonosza, a hajmeresztő Chucky-film gyilkos babája, vagy éppen a legújabb Fűrész epizód főkaraktere lehet a legdivatosabb álarc 2023-ban.

A halloweeni maskarák evolúciója

A saját készítésű boszorkány- és szellemjelmezekkel indult minden még a tizenkilencedik század végén, majd az első megvásárolható jelmezek a két világháború között jelentek meg a boltok polcain, a rajzfilmekből, könyvekből, rádiókból ismert karakterekkel. Majd az ötvenes években, a televízió elterjedésével mindenki Mickey és Minnie egér, Donald kacsa, Pán Péter, Csingiling és Hófehérke kosztümöket öltött magára; vagyis a Disney-figurák szinte teljes felhozatalát. Ez a hatvanas években még tovább fokozódott, ezáltal megjelentek a ma újból szupertrendi Addams Family szereplőknek, valamint Barbie-nak öltözött halloweenezők, és természetesen a John Travolta kosztümök sem maradhattak ki a sorból. A 80-as években durrant be először az E.T. és Star Wars-mánia, majd a Harry Potter és Batman.

A kelták egykori ünnepe

Bár ma már a legtöbben az Egyesült Államokhoz kötik a halloweent, az ünnep eredetét mégis az Egyesült Királyság, a mai Írország és Észak-Franciaország területére lehet visszavezetni. Ugyanis a 2000 évvel ezelőtt az itt élő kelták október 31-én ünnepelték a Samhain-t, amikor a hiedelmeik szerint elmosódik a határ az élők és a holtak világa között, és a földiek közé visszatérnek az elhunytak szellemei. Ekkor hatalmas máglyákat emeltek, s állatfejből- vagy bőrből készített jelmezekben próbálták megjósolni a jövőt, miközben áldozati állatokat égettek el a kelta istenségek számára. Amerikában azonban csupán a 19. században – amikor egyre több ír vándorolt be – vált széles körben népszerűvé az akkor már a keresztény hagyományokkal vegyített ír ünnep.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...