- Hirdetés -

Horváth Magyary Nóra a legsikeresebb marketinges

|

Az idén is beigazolódott, hogy a kezelt médiabüdzsé nagyságánál sokkal többet számítanak az adott marketingvezető által elért sikerek és a szakmai presztízs. A Marketing&Media magazin Top50 marketinges listáján 2017-ben Horváth Magyary Nóra végzett az élen a lap által kijelölt 18 fős zsűri választása alapján.

 

Úgy tűnik, hogy nem a pénz miatt lesz valaki sikeres a marketing terén – ez lehet az ember egyik első gondolata, amikor végignézi az idei ötvenes rangsorunkat. Adja magát összehasonlítási alapként a májusban publikált médiapiaci Top 50-es listánk, amely hagyományosan a „legnagyobb kutyák” gyűjteménye. Abban tipikusan a nagy médiacégek és a nagy ügynökségek kulcsfigurái szerepelnek jól. Nyilván számít a szakmai megítélés és a piacon eltöltött évek száma, de sokkal kevésbé, mint a marketinges Top 50-ben.

 

A Marketing&Media magazin listáját vezető Horváth Magyary Nóra által képviselt K&H Bank nem kicsi hirdető, de azért a legnagyobbak közé sem tartozik. Tavaly nem voltak ott a 25 legjelentősebb költő között és még csak a bankok között sem a K&H a legbőkezűbb reklámozó.

 

A második helyen álló Grósz Judit a Microsoft Magyarország marketingigazgatója. Ez a cég meg aztán pláne nincs ott a nagy hirdetők sorában, inkább a B2B-kommunikáció terén erősek. A harmadik helyen végzett Beke Zsuzsa, aki a Richter Gedeon marketingkommunikációját irányítja. Ez a gyógyszeripari vállalat már jelentős költőnek számít, tavaly a Kantar Media toplistáján a 16. helyen álltak, de négy másik gyógyszeres cég is megelőzi a Richtert.

 

Az viszont már közös pont a vezető hármasban, hogy a marketinges szakma tapasztalt és elismert szereplőiről van szó. Ráadásul Beke Zsuzsa már 18., Horváth Magyary Nóra pedig 15. éve dolgozik ugyanannál a vállalatnál, ami manapság maratoni időtávnak számít.

 

Kis büdzsék

 

Jól mutatja, mennyire nem a reklámköltés számít, hogy az idén is bejutottak a marketinges Top 50-be olyan szervezetek marketingesei, amelyek kifejezetten kicsi büdzséből kénytelenek gazdálkodni. Elég csak a Bátor Tábor Alapítványra gondolni, amelynek a marketingtevékenységét Fodor-Kovács Éva irányítja, vagy éppen az unicefes Danks Emesére. De nem a költési volumene repítette be az ötvenbe Turkovics Monikát, az Operaház részéről vagy Jákó Esztert a Metropolitan Egyetemtől. Ugyanakkor közös pont a fenti cégekben, hogy a kis büdzséjük ellenére ki tudnak tűnni a hatalmas reklámzajból, ami komoly szakmai teljesítménynek számít. A Bátor Tábor például tavaly két arany Effie-t is begyűjtött.

 

Sőt, ilyen példákért nem feltétlenül kell a nonprofit szektorig menni. Szerepel a listánkon a Volvo hazai vezérképviseletének marketingjét hosszú évek óta irányító Sztárcsevity Andrea is, miközben a nemhogy összpiaci szinten, hanem a prémiumautós szegmenst nézve sincs akkora büdzséjük, mint egyes német konkurenseinek. Ugyanakkor a kisebb büdzsé az esetükben is jó motivációt jelent a kreatívabb megoldások alkalmazására. Arról nem is beszélve, hogy Sztárcsevity Andrea 18 éve dolgozik a Volvónál.

 

Szektoros párhuzamok

 

A lista személyhez kötöttségére utal, hogy az ötven marketingvezető által képviselt szektorok is eléggé eltérnek a legnagyobb reklámköltőkétől. Amennyiben nem így lenne, akkor csupa gyógyszeripari marketinges neve szerepelne a lista élén.

 

Ezzel szemben az összeállításunkban a költésükhöz viszonyítva magasan felülreprezentáltak a pénzintézetek és az italos cégek, és meglehetősen alulreprezentáltak a gyógyszeripari, valamint szépségápolási szektor szereplői. Nagyjából a piaci súlyuknak megfelelően vannak jelen a kereskedelmi, az élelmiszeripari, a távközlési és az autós hirdetők.

 

Mindettől függetlenül a 25 legnagyobb hirdető közül 12 vállalat marketingvezetője ott van az összeállításunkban. A Kantar Media mérése szerint az elmúlt évben a Sanofi volt a legnagyobb hazai reklámköltő. A gyógyszeripari vállalat marketingtevékenységéért felelős személy, Nika Ágota pedig szerepel is a listánkon. Szintén nagy hirdetőnek számít az Unilever és a Lidl, és ettől a két cégtől is bekerült a marketinges Top 50-be Bányász Lívia, illetve Sommer Ádám.

 

Horváth Magyary Nóra

A teljes K&H Csoport magyarországi kommunikációjáért felelős, immár 15 éve. Cége a hazai bankszektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít, és tavaly számos szakmai díjat is szereztek. Ezek közé tartozott a lakáshitelkampányuk, amely az Effie-n bronzdíjat kapott. A Magyar Adományozói Fórumtól a K&H gyógyvarázs program társadalmi befektetések díjat kapott. A 3 Jó Cselekedet CSR-verseny legkreatívabb jó cselekedet kategóriájában különdíjat kapott a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! nevű pénzügyi vetélkedőjük, ugyanez a Prizma Kreatív PR-versenyen bronzdíjban részesült. Horváth Magyary Nórának 2017 elején könyve jelent meg PR esetek haladóktól címmel. Szakmai pályafutásának legnagyobb sikerei közé sorolja a Johnson & Johnson babaápolási termékeinek magyar egészségügyi PR-kommunikációját. Igazán ismertté azonban az általa kezelt válságkommunikációs esetek tették. Ezek közé tartozik a Coca-Cola nemzetközi termékminőségi válságának hazai kommunikációja és Magyarország eddigi legnagyobb brókerbotrányának válságkommunikációja. Horváth Magyary irányításával zajlott a K&H Csoport arculatváltása és márka-újrapozicionálása, valamint a nevéhez fűződik a K&H Gyógyvarázs mesedoktorok társadalmi önkéntességi program elindítása. Szakmai pályafutása a Burson-Marstellernél kezdődött, ahol PR-munkatárs volt, később főmunkatársként dolgozott a M&H Communicationnél és a The Rowland Companynél. A K&H-s megbízatását megelőzően hat évig a Coca-Cola magyarországi közkapcsolati és kommunikációs igazgatója volt.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében, illetve a Top50 marketinges részletes listáját, valamint az őket bemutató portrékat a Marketing&Media magazin héten megjelenő legújabb számában olvashatja el.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján!

Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...