- Hirdetés -

Ide utaznak idén a magyarok

|

Közelednek a hosszú hétvégék, közülük eddig a húsvét a népszerűbb a Szallas.hu friss felmérése szerint. Ugyanakkor az idei előfoglalási kampányuk részeredményei alapján eddig februárra jött a legtöbb foglalás belföldön, tisztán látszik, hogy idén nő az utazási kedv. Kutatásukból kiderült, hogy az üdülni vágyók több mint fele legalább két alkalommal utazik el 2024-ben minimum egy éjszakára, negyedük pedig legalább egyszer. A nyári foglalások is gyarapodnak, eddig Siófok, Szeged és Hajdúszoboszló a legkeresettebb úti cél a portál adatai szerint, a külföldre utazók körében pedig Horvátország lehet a favorit.

Alig több mint egy hónap múlva érkezik az idei első hosszú hétvége március 15-én, majd egy kis lélegzetvétel után, a hó végén már jön a húsvéti négynapos hosszú hétvégével kezdődő tavaszi szünet. A Szallas.hu arról készített felmérést, hogy mikorra időzítik utazásaikat a vendégek, és mely úti célok népszerűek idén. Biztató, hogy minden harmadik válaszadó már foglalt szállást, további 55 százalék pedig még nem foglalt, de tervez utazást. Minden tizedik résztvevő még bizonytalan, és csupán kevesebb mint 2 százalék azoknak az aránya, akik azt mondták, 2024-ben nem utaznak.

Többször, rövidebb időre

Az utazók 48 százaléka csak hazai desztinációkban gondolkodik. 44 százalék külföldre is és belföldre egyaránt utazik idén, valamint 7,5 százalék pedig csak külföldi úti célok iránt érdeklődik. „Az üdülni vágyók több mint fele legalább két alkalommal utazik el idén minimum egy éjszakára, negyedük pedig legalább egyszer – ismertette a részleteket Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. – Minden tizedik válaszadó legalább három alkalommal foglal szállást 2024-ben, közel nyolc százalék pedig négyszer vagy annál többször.”

A válaszadók kétharmadát az utazás tervezésében nem befolyásolja az időpont, míg negyedük kimondottan hosszú hétvégére és/vagy iskolai szünethez igazítja a legalább egyéjszakás kikapcsolódását. A válaszadók 9 százaléka kimondottan kerüli a hosszú hétvégéket és iskolai szüneteket. A felmérés résztvevői körében egyébként a hosszú hétvégék közül az augusztus huszadikai a legnépszerűbb, amit a pünkösdi és a húsvéti időszakok követnek. Az ár és az ingyenes lemondás a legfontosabb kritérium a szálláskeresők számára. A felszereltség, szolgáltatások, az ellátás és a parkolási lehetőség is befolyásolja döntésüket. A hosszabb utazási idő pedig nem visszatartó tényező, ugyanis az úti cél lakóhelytől való távolsága kevésbé fontos számukra.

Gonda Orsolya, a Szallas.hu értékesítési csapatának vezetője elmondta, hogy még február 18-áig tart az évindító előfoglalási akció a Szallas.hu oldalán, amely során jelentős kedvezménnyel foglalhatják a vendégek a kampányban résztvevő partnerek ajánlatait a január 18. és az augusztus 31. közötti időszakra. „Ezeket az előfoglalási ajánlatokat inkább párban utazók foglalják, és többnyire a februári-márciusi időszakra, nem pedig nyárra" – mondta a szakember, aki azt is elárulta, hogy a kampányból érkező vendégek zöme a hotelek kínálatából választ.

Már a nyárra is készülnek

A kampánytól függetlenül már a nyári időpontok iránt is érdeklődnek a vendégek. „Az eddigi nyári előfoglalások alapján Siófok, Szeged és Hajdúszoboszló vezet, de a szezonhoz közeledve valószínűleg több balatoni település is felkerül majd a toplistára” – mondta Kelemen Lili. Jelenleg az apartmanok iránt a legnagyobb a kereslet a vakációt tervezők körében, a vendégek 39 százaléka választotta ezt a szállástípust. A sajtószóvivő azt is hozzátette, hogy jellemzően a családosok és a nagy társaságok azok, akik már ilyenkor foglalnak. Önálló medencével vagy jacuzzival rendelkező házakat keresnek, és a legnépszerűbb szállásokat hamar elkapkodják. A nyári időszakra jelenleg belföldön 12 ezer forint a foglalásonkénti átlagár fejenként egy éjszakára. A legtöbb vendég eddig 3-4 éjszakára foglalt, de népszerűek a rövidebb, kétéjszakás foglalások is.

Horvátország kiemelt célpont

A Szallas.hu felmérése szerint a külföldre utazók többsége (33%) Horvátországba megy. Foglalási adatai alapján a Kvarner-öböl, a Dalmácia - Zadar és az Isztria régiók iránt a legnagyobb az érdeklődés a magyarok körében. Továbbá egyre több foglalás érkezik a déli régiókba is, egészen Dubrovnikig. „Kínálatunkat folyamatosan bővítjük minőségi szálláshelyekkel, mind apartman és mind hotel kategóriában" – mondta Molnár Tímea, a Szallas.hu Horvátországért és Ausztriáért felelős menedzsere.

A tipikus júliusi-augusztusi időszakon túl nő az érdeklődés az elő-és utószezonra is, hiszen ilyenkor kedvezőbbek az árak és nincs annyi turista. Az előfoglalási kampányból jövő foglalások alapján Horvátország úti céljait a családok, nagyobb társaságok foglalják, az átlagos létszám foglalásonként 4 fő. Jellemzően egy hét a tartózkodási idő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...