- Hirdetés -

Így indíthatsz el egy menő TikTok-csatornát

|

Az elmúlt pár évben a legnépszerűbb közösségi platformok egyikévé vált a TikTok, ami nem csak szórakozásra alkalmas, de lehetőséget nyújt, hogy általa esetleg megismerjék a vállalkozásunkat vagy akár a márka és a fogyasztók kapcsolatát erősítse. Fekete Dorina, a Mindshare szakértője az Euronics kérésére olyan hasznos tippeket ad, amelyek segítségével bárki belevághat a TikTok tartalomgyártásba, akár a saját vállalkozásának építésébe.

Az alapos tervezés aranyat ér

Amennyiben saját vállalkozásunkat, márkánkat szeretnénk építeni a platformon, az alapos stratégiai tervezés elengedhetetlen lépés. A tartalmakat érdemes úgy tervezni, hogy az első 3 másodpercben megragadjuk a nézők figyelmét, majd „behúzzuk” és minél hosszabb ideig ott tartsuk őket. A platform algoritmusa ezt követően érdekes tartalomként fogja érzékelni a videóinkat, így nagyobb eséllyel ajánlja majd be egyre több követőnek.

A stratégia kidolgozása során határozzuk meg a célközönségünket, ami segít abban, hogy pontosabban, egy adott réteg, korosztály preferenciájához mérten készítsünk tartalmat. Másrészt fontos elem, hogy definiáljuk, mit szeretnénk üzenni nekik: be szeretnénk mutatni egy új terméket vagy a legújabb akcióról értesíteni őket, esetleg belátást adni nekik a színfalak mögé. A tartalomgyártáshoz egy előre megírt forgatókönyv hatalmas segítséget tud nyújtani, illetve a jól megválasztott helyszín és az olyan tényezők, mint a fény, a hang nagyban hozzájárulnak a kellemes látványhoz. Fekete Dorina hozzátette, hogy a TikTok egy olyan platform, ami szűkíti a távolságot a márka és a fogyasztói között vagy szolgáltató és igénybe vevői között. Tévhit, hogy a hangnem lazításával veszíthet prémium jellegéből a tartalomgyártó, amit mi sem bizonyít jobban, mint az egyre több jelen lévő és aktív luxusmárka.

Nem kellenek méregdrága eszközök

Fekete Dorina szerint sokan ott rontják el, hogy várnak a megfelelő pillanatra, drága eszközök beszerzéséhez kötik a tartalomgyártást, és végül soha nem vágnak bele. A jó tartalom egy jó ötlettel kezdődik. Miután megszülettek az izgalmas terveink, kezdődhet is a kivitelezés. Az okostelefonunkkal már közel olyan jó minőségű felvételeket készíthetünk, mintha kamerával vettük volna fel a jelenetet, így egyetlen eszköz is elegendő lehet ahhoz, hogy belevágjunk a forgatásba.

Aki viszont szintet szeretne lépni és minél igényesebb, minőségibb tartalomgyártás a célja, annak sem kell egy stábot felfogadnia. Már elérhető áron léteznek az Euronics kínálatában olyan videókészítő készletek, valamint LED világítások, hordozható kisebb-nagyobb állványok, amelyek bárkinek könnyen kezelhetők.

Használjuk ki az alkalmazás nyújtotta lehetőségeket

Valószínűleg jó párszor kaptuk már rajta magunkat azon, hogy olyan dalokat dúdolgatunk, amit a TikTok-on hallottunk. A zene, a színek, a feliratozás mind olyan tényezők, amik a nézők figyelmét megragadhatják. Ezt Fekete Dorina is megerősítette: „Egy-egy zene használata a videó terjedését és eredményét is befolyásolhatja: a TikTok felhasználók 68%-a jobban emlékszik a márkára, ha az olyan zenét használt fel, amit a felhasználó kedvel és megközelítőleg azonos arányban lesznek kíváncsiak a márkára vagy osztják is akár tovább azt.”

Bár tavaly megnövelték a maximális időtartamot, de a szakértő beszámolója alapján még mindig a fél percnél nem hosszabb, maximum egy perces videókat preferálják a fogyasztók. Ezt mindenképpen tartsuk észben, emellett pedig ügyeljünk a tartalomban megjelenő szöveg kinézetére is. Vigyázzunk, hogy az ne fedje le az egész képet, vagy a videó leírását és a színe sem legyen zavaró, hiszen ez bántó lehet a szemnek és így hamarabb léptetik tovább a videónkat. Főleg az idegen nyelv használatakor célszerű lehet a magyar nyelvű feliratozás.

Bár a TikTok-on is van lehetőség a videószerkesztésre, az applikáció testvéralkalmazása, a CapCut nagy mértékben megkönnyíti ezt a folyamatot, mindezt izgalmas sablonokkal, effektekkel kiegészítve. Akiknek inkább a számítógépes formázás tetszik, az Adobe Premiere és a Final Cut szintén minőségi megoldást nyújtanak.

Merjünk önmagunk lenni

A mai világban, ahol a legtöbben utánozni akarják a másikat, ne féljünk kitűnni a tömegből és önmagunk lenni. A TikTok egy remek lehetőség a márka és a fogyasztók közötti bensőséges kapcsolat kialakítására. Fontos, hogy figyeljük a visszajelzéseket, igyekezzünk bevonni a nézőinket, válaszoljunk a kommentjeikre. Ugyanakkor ne féljünk megújulni és kísérletezi sem, hiszen így folyamatosan fejlődhetünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...