- Hirdetés -

Így készülünk a húsvétra

|

Központi szerepet játszik a konyha is a húsvéti ünnepre való felkészülésben a Nosalty online felmérése szerint. A kutatás alapján főleg házi ételeket esznek ilyenkor a magyarok, az édességek közül a tiramisu és a mézes krémes a nyerő, de házi sütésű kalács és házi füstölésű sonka is kerül az asztalra ilyenkor és szinte mindenki eszik otthon készült tojásételeket húsvétkor.

 

Sokat készülünk a húsvétra, de legalább a vásárlásban számíthatunk segítségre és szinte csak házi ételeket eszünk – ezek a legfontosabb megállapításai a havi 1,7 millió látogatót vonzó és több mint 57 000 receptet összegyűjtő Nosalty, olvasók körében végzett, 1200 fős online felmérésének. „Tudjuk, hogy a legnagyobb ünnepeknek, mint a karácsony és a húsvét milyen fontos része a közös étkezés és régóta figyeljük az oldalunkon, hogyan egészítik ki fokozatosan a hagyományos ételeket az újdonságok. Amellett, hogy megnéztünk, mi kerül az asztalra, most arra voltunk kíváncsiak, hogyan és mennyit készülünk az ünnepre, közös feladatként tekintünk-e rá és mekkora vendégségeket tartunk” – mesélt Zalai Ágnes, a Nosalty vezérigazgatója a friss húsvéti kutatás mögötti szándékról.

 

Az eredményekből kiderül, hogy hosszan készülünk a húsvétra, a válaszadók közel harmada (29,48%) már több mint 1 héttel előtte belefog az ünnepi feladatokba és közel ugyanennyien vannak, akik 1 hetet (28,76%), vagy 3-4 napot (31,42%) szánnak rá előtte. Csupán 10 % azoknak az aránya, akik csak előző nap kezdenek vásárlásba, főzésbe, lakásdíszítésbe.

 

Nemcsak jóval az ünnepek előtt kezdjük a készülődést, de sok órát is töltünk a konyhában: a válaszadó Nosalty olvasók közel fele (40,63%) 3-5 órát süt, főz, de sokan vannak, akik akár több mint egy egész munkanapot is a konyhában állnak (25,53%), hogy elkészüljenek az ételek. Kimagasló állóképességről tesznek tanúbizonyságot a 60 évesnél idősebb budapesti válaszadók, vagyis vélhetően a nagymamák, akik 10 óránál is többet állnak a konyhában ilyenkor. Vannak bravúros gyorsasággal sürgők-forgók is (21,57%), ők 1-3 óra alatt megoldják, hogy minden kész legyen.

 

Jó hír, hogy a sok készülődésben nem maradnak teljesen magukra az olvasók, mert csak 5, 41 % nyilatkozott úgy, hogy soha nem kap segítséget. A válaszadók közel fele (49,83 %) mindig számíthat másra is, míg 36,67 % kap csak néha segítséget, de így is 8,08 % érzi úgy, hogy ez nem elég. Egyértelműen a bevásárlás az a terület, ahol megoszlanak a teendők (46,37 %) és még a főzés feladatain is tud osztozni a válaszolók majd harmada (26,09 %), de a lakásdíszítés és sütés már magányos feladat. Érdekesség, hogy minél idősebb valaki, annál több segítséget kap a vásárlásban, de a főzésben már pont fordított az arány, az idősebbek egyedül főznek. A felmérésből nem derül ki, hogy ez azért van, mert szívesebben főznek a megszokott saját koreográfiájuk szerint egyedül, vagy szükségük lenne segítségre, csak nem kérnek vagy nem kapnak.

 

A húsvét főleg családi (75,93%), esetleg baráti körben telik és szinte senki sem utazik ilyenkor a válaszadók közül. Kisebb, nagyobb vendégjárás a jellemző: a kitöltők közel fele (40 %) fogad 2-5 vendéget és ennél valamivel többen (34,81 %) pedig 5-10 főt. A legnagyobb vendéglátók vélhetően a nagymamák, mert abban a 10 %-ban, akik úgy nyilatkoztak, hogy 20 fős vendégséget is tartanak, a 60 feletti budapesti, túlnyomó többségében nők képviseltetik magukat a legerősebben 20 %-kal.

 

Fej-fej mellett első helyen a mézes krémes és a tiramisu verseng egymással, valamivel többen készítik az előbbit (33,04% vs. 29.32%) és míg Budapesten mindkettő egyformán népszerű (29.64%), vidéken a mézes krémes felé billen a mérleg (34,16 % vs 29,22 %). A répatorta a 2. helyezett, amit a keksztekercs és a muffin követ a megkérdezettek népszerűségi listáján. Egy biztos, húsvétkor elenyésző azoknak a száma (2%), akik nem otthon sütnek. Ahogy készen vett tojásételekről sem lehet szó húsvétkor, alig van (1,7 %), aki nem otthon készíti frissen. Az ünnepi asztalról nem hiányozhat a kalács sem (79,89%), ezt is főleg otthon sütjük (58,89%), csak 3,72% nyilatkozott úgy, hogy nem eszik sonkát húsvétkor. A házilag főzött füstölt sonka a legnépszerűbb (69,14%) és csak (27,14%) veszi boltban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...