- Hirdetés -

Így készülünk a húsvétra

|

- Hirdetés -

Központi szerepet játszik a konyha is a húsvéti ünnepre való felkészülésben a Nosalty online felmérése szerint. A kutatás alapján főleg házi ételeket esznek ilyenkor a magyarok, az édességek közül a tiramisu és a mézes krémes a nyerő, de házi sütésű kalács és házi füstölésű sonka is kerül az asztalra ilyenkor és szinte mindenki eszik otthon készült tojásételeket húsvétkor.

 

Sokat készülünk a húsvétra, de legalább a vásárlásban számíthatunk segítségre és szinte csak házi ételeket eszünk – ezek a legfontosabb megállapításai a havi 1,7 millió látogatót vonzó és több mint 57 000 receptet összegyűjtő Nosalty, olvasók körében végzett, 1200 fős online felmérésének. „Tudjuk, hogy a legnagyobb ünnepeknek, mint a karácsony és a húsvét milyen fontos része a közös étkezés és régóta figyeljük az oldalunkon, hogyan egészítik ki fokozatosan a hagyományos ételeket az újdonságok. Amellett, hogy megnéztünk, mi kerül az asztalra, most arra voltunk kíváncsiak, hogyan és mennyit készülünk az ünnepre, közös feladatként tekintünk-e rá és mekkora vendégségeket tartunk” – mesélt Zalai Ágnes, a Nosalty vezérigazgatója a friss húsvéti kutatás mögötti szándékról.

 

Az eredményekből kiderül, hogy hosszan készülünk a húsvétra, a válaszadók közel harmada (29,48%) már több mint 1 héttel előtte belefog az ünnepi feladatokba és közel ugyanennyien vannak, akik 1 hetet (28,76%), vagy 3-4 napot (31,42%) szánnak rá előtte. Csupán 10 % azoknak az aránya, akik csak előző nap kezdenek vásárlásba, főzésbe, lakásdíszítésbe.

 

Nemcsak jóval az ünnepek előtt kezdjük a készülődést, de sok órát is töltünk a konyhában: a válaszadó Nosalty olvasók közel fele (40,63%) 3-5 órát süt, főz, de sokan vannak, akik akár több mint egy egész munkanapot is a konyhában állnak (25,53%), hogy elkészüljenek az ételek. Kimagasló állóképességről tesznek tanúbizonyságot a 60 évesnél idősebb budapesti válaszadók, vagyis vélhetően a nagymamák, akik 10 óránál is többet állnak a konyhában ilyenkor. Vannak bravúros gyorsasággal sürgők-forgók is (21,57%), ők 1-3 óra alatt megoldják, hogy minden kész legyen.

 

Jó hír, hogy a sok készülődésben nem maradnak teljesen magukra az olvasók, mert csak 5, 41 % nyilatkozott úgy, hogy soha nem kap segítséget. A válaszadók közel fele (49,83 %) mindig számíthat másra is, míg 36,67 % kap csak néha segítséget, de így is 8,08 % érzi úgy, hogy ez nem elég. Egyértelműen a bevásárlás az a terület, ahol megoszlanak a teendők (46,37 %) és még a főzés feladatain is tud osztozni a válaszolók majd harmada (26,09 %), de a lakásdíszítés és sütés már magányos feladat. Érdekesség, hogy minél idősebb valaki, annál több segítséget kap a vásárlásban, de a főzésben már pont fordított az arány, az idősebbek egyedül főznek. A felmérésből nem derül ki, hogy ez azért van, mert szívesebben főznek a megszokott saját koreográfiájuk szerint egyedül, vagy szükségük lenne segítségre, csak nem kérnek vagy nem kapnak.

 

A húsvét főleg családi (75,93%), esetleg baráti körben telik és szinte senki sem utazik ilyenkor a válaszadók közül. Kisebb, nagyobb vendégjárás a jellemző: a kitöltők közel fele (40 %) fogad 2-5 vendéget és ennél valamivel többen (34,81 %) pedig 5-10 főt. A legnagyobb vendéglátók vélhetően a nagymamák, mert abban a 10 %-ban, akik úgy nyilatkoztak, hogy 20 fős vendégséget is tartanak, a 60 feletti budapesti, túlnyomó többségében nők képviseltetik magukat a legerősebben 20 %-kal.

 

Fej-fej mellett első helyen a mézes krémes és a tiramisu verseng egymással, valamivel többen készítik az előbbit (33,04% vs. 29.32%) és míg Budapesten mindkettő egyformán népszerű (29.64%), vidéken a mézes krémes felé billen a mérleg (34,16 % vs 29,22 %). A répatorta a 2. helyezett, amit a keksztekercs és a muffin követ a megkérdezettek népszerűségi listáján. Egy biztos, húsvétkor elenyésző azoknak a száma (2%), akik nem otthon sütnek. Ahogy készen vett tojásételekről sem lehet szó húsvétkor, alig van (1,7 %), aki nem otthon készíti frissen. Az ünnepi asztalról nem hiányozhat a kalács sem (79,89%), ezt is főleg otthon sütjük (58,89%), csak 3,72% nyilatkozott úgy, hogy nem eszik sonkát húsvétkor. A házilag főzött füstölt sonka a legnépszerűbb (69,14%) és csak (27,14%) veszi boltban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA