- Hirdetés -

Ikonikus sorozathelyszínek, ahová mindig is vágytunk

|

- Hirdetés -

Twin Peaks, Dallas, Beverly Hills 90210, Szex és New York…, csupán néhány sorozat a végtelen sorból, amely nevét egy fiktív vagy valós helyszínnek köszönheti. De miért zarándokolnak el sokan a Jóbarátokból ismert Central Kávézóhoz, vagy mi okozhatja a töretlen népszerűségét a gazdagréti Szomszédok panelházainak? Az Invitel sorozatszakértője, Hermann Veronika elárulja a jó lokáció választás titkát.

 

Számtalan sorozat neve egy városra vagy konkrét helyszínre utal, ami sokszor nem is tudatosul bennünk, míg azon nem kapjuk magunkat, hogy új úticélok kerülnek fel képzeletbeli utazós listánkra. A helyszínek pedig mindig is nagy hatással voltak az adott sorozat karakterére, néhány szériát kifejezetten ezekre építettek: a Helyszínelők esetében például a New York-i és a Los Angeles-i szál is teljesen elkülönült. A lokáció tudatos kiválasztása azonban nem csak a sorozatok történeteinek alakulása miatt érdekes, hanem a helyszín kulturális továbbélése szempontjából is jelentős hatással bír.

 

Kölcsönhatásban a városok és a sorozatok

 

Azok a sorozatkészítők, akik olyan, jól ismert helyszíneket, szimbólumokat, épületeket választanak, mint például New York, a kaliforniai óceánpart, vagy a seattle-i Space Needle – amely utóbbi például a Fox csatornán sugározott Grace Klinika szinte összes epizódjában felbukkan – mondhatni biztosra mennek. Eleve híres, sajátos atmoszférával rendelkező helyekről van szó, amelyeket később az izgalmas történet és a jó karakterek tesznek még inkább kívánatossá.

 

A másik változat szerint éppen, hogy ismeretlen, vagy eddig eldugott helyeket emelnek kultikus szériák és imádott szereplők vonzó látványossággá és célponttá. Ilyen például a Dallas-ból ismert Southfork Ranch, vagy a Highclere Castle-t ismertté tevő Downtown Abbey.

 

Hogyan hatnak a városokra és városrészekre a sorozatok?

 

Az utóbbi időben megnövekedett a turizmus Észak-Kalifornia festői partvidékén is, ahol az HBO legújabb sikersorozata, a Hatalmas kis hazugságok (Big Little Lies) játszódik. Egy sorozat azonban nemcsak színészeket emelhet a magasba, hanem városokat, államokat, országokat – sőt, lakótelepeket is. Jó példa erre a szinte minden magyar által ismert Szomszédok teleregény. A rendszerváltás körüli Magyarországon játszódó, a maga egyszerűségével és moralizálásával is szerethető sorozatot azóta is óriási kultusz övezi, amit az is jól mutat, hogy a mai napig szerveznek a sorozathoz köthető sétákat és programokat a gazdagréti lakótelepen. Lantos utca 19. – ez az a cím, amit mindenki fejből tudott az 1990-es években, és tudnak sokan még ma is. A sorozat 30. születésnapja alkalmából idén szeptemberben Szomszédok-fesztivált is rendeztek Gazdagréten, ahol az érdeklődők nemcsak a forgatási helyszínként szolgáló utcákat tekinthették meg, de érdekes vetélkedőkben is részt vehettek Mágenheim Julival, Gábor Gáborral, vagy Vágási Ferivel.

 

A Barátok közt szereplőinek otthont adó, a főcímben is megjelenített Mátyás király téri társasház a valóságban a Kós Károly tér 4. szám alatt található a budapesti Wekerle-telepen, amely a sorozatnak köszönhetően az elmúlt húsz évben valószínűleg nem várt ismertségre tett szert.

 

A sorozatkészítők szeretnek a rajongók kedvében járni, a Jóbarátok valóságban nem létező Central Kávézóját a sorozat 20. évfordulója alkalmából 2014 szeptemberében „újranyitották” és több hónapon keresztül valóságos zarándokhelyként üzemelt.

 

Miért vágyunk a Southfork Ranchre és a Central kávézóba?

 

A kulcs a vonzalom, a siker és a kultusz. Hiába a szép helyszín, ha nincs jó történet, és ez fordítva is igaz, egy korábban jelentéktelennek tűnő helyet is varázslatossá tesz a kötődés, amiért aztán az igazi rajongók képesek órákat vagy napokat utazni, hogy személyesen is részesei legyenek az élménynek. A néző csodálatos tájakra, izgalmas negyedekbe, ismerős társasházakba utazik, miközben izgul, szórakozik, nosztalgiázik vagy éppen azonosul a szereplőkkel.

 

Kedvenc sorozataink helyszíneire akár a kanapénkon ülve is eljuthatunk, hiszen az Invitel kínálatában a legújabb sorozatokat és a legnagyobb régi kedvenceket is megtalálhatjuk. Ha HD minőségben követjük a heti eseményeket, szinte olyan, mintha mi magunk is New York utcáit járnánk az igaz szerelmet keresve.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA