- Hirdetés -

Jelentős zöld vállalást tett a Mars

|

- Hirdetés -

Teljes értékláncában nettó nullára csökkenti ÜHG-kibocsátását 2050-ig a Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója. A vállalat új célkitűzése felgyorsítja jelenlegi klímavédelmi terveit, összehangban a Párizsi Klímaegyezmény legambiciózusabb céljával, a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5 °C-ra való korlátozásával.

A Mars felgyorsított kötelezettségvállalása az éghajlatváltozással foglalkozó kormányközi munkacsoport (IPCC) júliusi jelentésének megállapításait követi. Ez megerősítette, hogy a globális felmelegedés hatásainak megelőzése érdekében sürgősen el kell érni a nettó nulla kibocsátást, ami a jövő hónapban Glasgow-ban megrendezésre kerülő COP26 klímakonferencia egyik központi témája lesz. A Mars csatlakozik a Science Based Targets Initiative Business Ambition for 1,5C és Race to Zero kezdeményezéseihez is, s ezzel felgyorsítja a nettó nulla kibocsátás elérésére irányuló törekvései teljesülését, a következőkre összpontosítva:
abszolút kibocsátás-csökkentés a teljes ÜHG-lábnyomra vonatkozóan, beleértve minden kapcsolódó, például a közvetett, üzleti utazásokból, kiskereskedelmi vásárlásokból fakadó kibocsátást, valamint az el nem adott termékek felhasználását és a termékek élettartamát);
5 éves mérföldkövek meghatározása a cselekvés ösztönzésére és az előrehaladás nyomon követésére;
az erdőirtás megszüntetése a teljes ellátási láncban;
a vezetői fizetések összekapcsolása az ÜHG-kibocsátásának csökkentésével;
a vállalat több 20 000 beszállítójának felszólítása arra, hogy csatlakozzanak éghajlatvédelmi intézkedéseikhez, és tűzzenek ki ők is konkrét célokat ezek eléréséhez.

“Valószínűleg nem sok fogyasztó van tisztában azzal a hihetetlen úttal, amelyet egy M&M’s bejár, amíg eljut a sarki boltba. Ahhoz, hogy valóban elérjük a nettó nulla kibocsátást, a teljes értékláncunkban ki kell küszöbölnünk az üvegházhatású gázok kibocsátását - az alapanyagokat biztosító gazdaságoktól egészen a fogyasztókig. Éppen ezért szeretném megragadni az alkalmat, hogy felkérjem beszállítóinkat, csatlakozzanak hozzánk, hogy 2050-re elérjük a nettó nulla kibocsátást” – mondta Sófalvi Attila, a Mars Magyarországi piaci igazgatója.

Grant Reid, a Mars vezérigazgatója elmondta: "globális szinten bátrabban és gyorsabban kell cselekednünk. Az éghajlatváltozás már most is hatással van a bolygóra és az emberek életére. Ez egy valós, kézzelfogható fenyegetés, amelynek enyhítése érdekében a tudomány szerint a nettó nullára vonatkozó célkitűzéseknek széleskörűnek kell lenniük, és a teljes értékláncot átfogóan kell lefedniük a kibocsátásokat. Az erre vonatkozó terveknek emellett pénzügyi és időközi célokat is kell tartalmazniuk. Nem várhatunk évtizedeket az eredmények elérésére. A hosszú távú célok nem jelenthetnek kifogást a tétlenségre és a késlekedésre”.

Az érdemi hatás és a célok teljesülésének biztosítása érdekében a nettó nulla cél a vállalat teljes ÜHG-lábnyomára kiterjed, kezdve a nyersanyagok beszerzésétől egészen a termékek fogyasztói felhasználásáig. Ennek érdekében a teljes vállalatot mozgósítják, és ötévente meghatározott időközi célokat követnek.

A Mars már több mint egy évtizede ösztönzi az éghajlatvédelmi intézkedések meghozását, és már 2009-ben elkötelezte magát amellett, hogy 2040-re elérje a nettó nulla kibocsátást a közvetlen tevékenységeiben. Ennek érdekében a vállalat együttműködést sürget a munkatársai, beszállítói, ügyfelei, fogyasztói és ipari partnereinek körében is.

A bejelentés a Mars Fenntarthatóság egy generáció alatt tervére épül, és a vállalat korábbi célkitűzését gyorsítja fel, miszerint 2050-ig 67%-kal csökkenti a kibocsátást a teljes értékláncában, és megerősíti azt az ambiciózus rövid távú célt, hogy 2025-ig 27%-kal csökkenti az ÜHG-kibocsátást teljes értékláncában.

2015 óta a Mars teljes értékláncában az üzletág folyamatosan növekedése mellett is 7,3%-kal csökkentette a kibocsátást. Közvetlen tevékenységei során a Mars már 31%-kal csökkentette a kibocsátást, és jó úton halad a 2025-re kitűzött időközi cél elérése felé, ami 42%-os csökkentést jelent majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elégedetlenek a fiatal munkavállalók

A vezetők túlságosan optimisták alkalmazottaik boldogságát illetően – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A 750 vezető és 1500 alkalmazott bevonásával készített felmérés alapján elmondható, hogy az alkalmazottak csak kevesebb mint egyharmada elégedett...

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

TV appal erősít a TV2 Play

A TV2 tavaly februárban indult online streaming platformja, a TV2 Play és annak Prémium felülete nagy sikernek örvend a nézők körében, ezért folyamatosan fejleszti a felhasználói élményt a médiaszolgáltató csoport. Ennek köszönhetően a szerződött...

Elégedetlenek a fiatal munkavállalók

A vezetők túlságosan optimisták alkalmazottaik boldogságát illetően – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A 750 vezető és 1500 alkalmazott bevonásával készített felmérés alapján elmondható, hogy az alkalmazottak csak kevesebb mint egyharmada elégedett...

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....