- Hirdetés -

Jobban aggódhatnánk az adatainkért

|

Az Európai Unión belül a magyarok nyugtalankodnak a legkevésbé az adataik biztonsága miatt, ha internetezésről van szó. Pedig van ok aggodalomra, hiszen a Micro Focus felmérése szerint az online alkalmazások 94 százaléka tartalmaz valamilyen sebezhetőséget. A vállalat szakértői szerint úgy lehetünk biztonságban a weben, ha a felhasználók körültekintően veszik igénybe a szolgáltatásokat, és egyúttal a vállalatok is nagy gondot fordítanak a sérülékenységek vizsgálatára.

Az Európai Bizottság nemrégiben tette közzé rendkívül átfogó felmérésének eredményeit, amelyben az uniós lakosok internethasználati szokásait, illetve az internetes bűnözéssel szemben tanúsított viselkedését, tapasztalatait és aggályait vizsgálta.

Veszélyek a weben

A kutatás eredményei alapján az egész EU-n belül a magyarok aggódnak a legkevésbé azon, hogy az általuk használt weboldalak biztosítják-e a személyes adataik védelmét. Természetesen mi sem vesszük félvállról a dolgot, a hazai internethasználók 47 százalékát foglalkoztatja a kérdés. Uniós szinten azonban 68 százalék azok aránya, akiket nyugtalanít, hogy nem kezelik kellő biztonsággal a bizalmas információikat, és ez a szám Spanyolországban a legmagasabb, 79 százalék.

Sajnos nem mondható el, hogy a magyarok nyugalma megalapozott, hiszen a kiberbűnözés a magyar internetezőket sem kerüli el. A felmérés szerint 12 százalékuknak legalább egyszer feltörték egy e-mail- vagy közösségimédia-fiókját az elmúlt három évben. Tíz százalékuk pedig online banki átverés áldozata is volt már legalább egyszer ugyanebben az időszakban.

A Micro Focus kutatása is alátámasztja, hogy van ok aggodalomra. A cég minden évben átfogó elemzést készít azokról a sebezhetőségekről, amelyeket ügyfelei a Fortify alkalmazásbiztonsági teszteszközök segítségével derítettek fel. A legutóbbi felmérésben több mint 11 000 online alkalmazást vizsgáltak meg, és ezek 94 százalékában találtak valamilyen biztonsági sebezhetőséget. Ezek a sérülékenységek pedig azért veszélyesek, mert a kiberbűnözők kihasználhatják azokat, hogy bejussanak az alkalmazást használó cég rendszerébe, és így hozzáférhetnek a bizalmas adatokhoz.

Jó, jó, de mit tehetünk?

A Micro Focus szakértői szerint az online biztonságról a vállalatok és az internetezők együtt tudnak gondoskodni. Elengedhetetlen, hogy felelősen és körültekintően használjuk az online szolgáltatásokat. Nem szabad bedőlni az online átveréseknek és adathalász kísérleteknek, és mindig gyanakodva kell fogadni, ha olyan weboldalon vagy e-mailben kérnek tőlünk érzékeny adatokat, jelszavakat és bankkártyaszámokat, ahol korábban még nem találkoztunk ilyennel. Kulcsfontosságú továbbá a gondos jelszóhasználat: minden weboldalhoz más, nehezen kitalálható kódot rendeljünk, amely tartalmaz számot, illetve kis- és nagybetűt is, és természetesen rendszeresen cseréljük.

Hiába váltogatjuk azonban akár hetente a jelszavunkat, ha az online szolgáltató nem elég elővigyázatos. Saját és ügyfeleik adatainak védelméhez a vállalatoknak átfogó biztonsági stratégiát kell kiépíteniük, amelynek fontos részét képezi az alkalmazások biztonságának rendszeres és alapos vizsgálata.

Ez komoly és időigényes feladat, amit azonban megkönnyítenek olyan automatizált teszteszközök, mint például a Fortify. A megoldás segítségével egyszerűen átvizsgálhatók mind a saját fejlesztésű, mind a más gyártókról származó szoftverek. A termék több különféle módszert is alkalmazva felkutatja, listázza és fontosság szerint rangsorolja a programokban található sérülékenységeket. A cégek így gyorsan átláthatják a sebezhetőségeket, és rögtön neki is láthatnak a kijavításuknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...