- Hirdetés -

Jól halad a Tesco a fenntarthatósággal

|

Számottevő eredményeket ért el a Tesco napjaink jelentősebb társadalmi és környezetvédelmi kihívásai terén, amelyekről frissen közzétett stratégiai összefoglalójában számol be. A koronavírus-járvány jelentette komoly működési kihívásokat az áruházlánc sikerrel vette, miközben hosszú távú célkitűzéseit is teljesíteni tudta. A vállalat többek között kiadta első sokszínűségi jelentését, 68 százalékkal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, bevezette 100 százalékban újrahasznosítható csomagolású háztartási termékeit, és 67 százalékkal csökkentette károsanyag-kibocsátását. A Tesco új vállalásokat is tett a fenntartható működés előmozdítására elsősorban az egészséges és fenntartható étkezéshez és élelmiszer-ellátáshoz kapcsolódóan.

Október elején publikálta a Tesco éves Little Helps Plan Közösségi és Fenntarthatósági Stratégiáját. A vállalat hosszú távú, fenntartható működését meghatározó keretrendszer különböző területekre lebontva mutatja meg, hogy a vállalat miként ér el pozitív hatást működési és természeti környezetében. A stratégia központjában a legfontosabb aktuális társadalmi és környezetvédelmi kihívások állnak, a Tesco pedig az éves beszámoló segítségével követi nyomon, fejleszti és mutatja be az ezekhez kapcsolódó tevékenységeit.

Biztonságos, befogadó munkahely

A 2020/21-es fókuszokat és eredményeket jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány. Az áruházláncnak eddig nem tapasztalt körülmények között kellett biztosítania az alapvető élelmiszereket mindenkinek, a pandémia pedig a családi költségvetéseket is megterhelte, így a megfizethető és egészséges élelmiszerekre minden korábbinál nagyobb szükség lett. A vásárlók és a kollégák biztonsága és jólléte mindeközben kiemelten fontos volt, amit a vállalat számos intézkedéssel támogatott, valamint kiadta első sokszínűségi jelentését, amelyben beszámolt a befogadó munkahelyi kultúra megteremtését támogató lépéseiről és elért sikereiről.

„Célunk, hogy elérhető, egészséges és fenntartható élelmiszereket kínáljunk vásárlóinknak, de kiszolgálásuk nem csak a mindennapi értékesítésről szól. Legalább ugyanilyen fontos, hogy intézkedéseink a munkatársak, a helyi közösségek és bolygónk javát is szolgálják. A járvány bonyolultabbá tette egyes vállalásaink elérését, nehezebb volt például úgy csökkenteni a működésünkben használt műanyagok mennyiségét, hogy az egészségügyi előírások mindennél nagyobb körültekintést igényeltek. Ezért is vagyok különösen büszke rá, hogy hosszú távú vállalásainkat mindezek ellenére nem tévesztettük szem elől, és sikerült fejlődést elérnünk” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Global-Zrt. vezérigazgatója.

Egy falat élelmiszer sem veszhet kárba

A Tesco sajátmárkás termékei csomagolásából teljesen kivonta a nem vagy nehezen újrahasznosítható anyagokat, és bevezette az első, 100 százalékban újrahasznosítható csomagolású sajátmárkás termékkategóriát. Az áruházlánc 2016 óta 68 százalékkal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, ezzel pedig elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célját, amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. Emellett a megmaradt és emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszerek 83 százalékát az Élelmiszerbankon keresztül a rászorulóknak ajánlotta fel. A vállalat évek óta jól működő pályázati és adománygyűjtő programjain kívül egyszeri támogatással is segítette a helyi közösségeket, amikor az egészségügyi frontvonalban dolgozóknak áruházai a helyi kórházakban éppen legszükségesebb termékeket juttatták el.

Úton a nettó zéró kibocsátás felé

„Új vállalásokat is tettünk az elmúlt időszakban. Az egészségesebb táplálkozás érdekében például változtatunk sajátmárkás termékeink összetételén, és 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítő termékek arányát, a WWF-fel partnerségben pedig a fenntartható élelmiszer-fogyasztás ösztönzésén keresztül igyekszünk csökkenteni az élelmiszer bolygónkra gyakorolt negatív hatását. A klímaváltozás az előttünk álló egyik legnagyobb kihívás, ami nemcsak közvetlenül ránk, hanem ellátási láncunk működésére is hat. Ezért is tűztük ki célul 2035-re a nettó zéró kibocsátás elérését. Károsanyag-kibocsátásunkat 2015 óta már 67 százalékkal csökkentettük Közép-Európában, megújulóenergia-tanúsítványainkon keresztül pedig hazai áruházainkban 100 százalékban megújuló energiát használunk, így jó úton haladunk elköteleződésünk teljesítéséhez” – tette hozzá Pálinkás Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...