- Hirdetés -

Kávé-reneszánsz Budapesten

|

Óriási minőségi ugrás volt az elmúlt öt évben a hazai kávéspiacon, egymás után nyitnak a minőségi feketét kínáló specialty kávézók. Az egyre élesebb verseny kreatív megoldásokat és kiváló kávékat eredményez, a piac szereplői pedig nem igazán költenek marketingre.

 

A specialty piac egyik első szereplője a My Little Melbourne volt a magyar fővárosban. „Az ötlet egy melbourne-i utazás hatására jött. Ott találkoztunk először specialty kávézókkal, ott ittunk először piccolo lattét és flat white-ot, ott láttunk először Synesso kávégépet. A nyitás után közvetlenül még gyorsan ellátogattunk az első London Coffee Festivalra, hogy megértsük, miről is szól ez a fajta kávékultúra, hogy azt adoptálhassuk idehaza azzal együtt, amit Melbourne-ben is láttunk. Összeállt a kép, irányba raktuk magunkat és megalapoztuk a hazai specialty kávékultúrát” – számolt be a kezdetekről a Marketing&Media magazinnak Balázsi Péter.

 

A Steamhouse egyike azon kevés helyeknek, ahol csak „naked” eszpresszó van. Ez azt jelenti, hogy a kávétartó karnak nincsen „csőre”, így a kávé az elkészülése során a szűrőkosáron kívül nem találkozik más fémmel. Ebbe a tartóba jó sok kávét tesznek (a hagyományos 8-9 gramm helyett 20-22 gramm őrlemény kerül bele), majd a készítés során rövid idő alatt (25-30 másodperc) folyik le a szemre a megszokotthoz képest kevésnek látszó (25-30 ml) ital. „A kávénk így különlegesen krémes, ízében gazdag, lágy lesz, hosszú perceken át érződő utóízzel. Mivel a kávé egy gyümölcs, a jól pörkölt és elkészített ital nem keserű. Mint minden specialty kávézó, mi is a kávészemek származási területére jellemző ízjegyeket próbáljuk megmutatni, ami elsőre fura lehet, de az egyre több visszajáró törzsvendég bizonyítja, hogy jól csináljuk a dolgunkat” – avat be kávékészítésük rejtelmeibe Lonkai Márton.

 

Az általunk megkérdezett specialty kávézók tulajdonosainak egybecsengő véleménye, hogy kávézót csak erős törzsvendégkörrel lehet fenntartani, s marketingszempontból a szájreklám, valamint a közösségi média jóval hatékonyabb, mint a fizetett hirdetés, amire nem is nagyon költenek. Lonkai Márton úgy véli, egy kávézó „vadászterülete” egy kb. 250-300 méteres sugarú kör, ennél többet az emberek nem sétálnak rendszeresen egy kávéért. A külföldi turisták esetén ugyanakkor nagy szerepet tulajdonít a TripAdvisornek és a Foursquare-nek. „Vicces módon a leghatékonyabb marketingeszközünk a szórólapozás, a kávézó végül is old school business. A Steamhouse-nál emellett fontosnak tartjuk a tartalommarketinget, folyamatosan írunk cikkeket különféle médiumokba kávés érdekességekről, órákat tudunk mesélni a kávéról az érdeklődő vendégeknek, illetve szoktunk úgynevezett „kávémítingeket” tartani. Persze a legfontosabb a szájhagyomány, szinte minden új törzsvendégünk régi törzsvendégek ajánlására próbált ki minket és maradt mellettünk.”

 

Jellemző, hogy a specialty kávézók adnak az enteriőrre, a belső dizájnos kialakítására, arra, hogy a helynek legyen egy sajátos fílingje, ahová jó beülni, hiszen már önmagában ez is egyfajta vonzerő. A My Little Brew Bar például dizájnshopként is üzemel, galériája időszakos kiállításoknak is helyet ad.

 

Cikkünket teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.

 

Kuti Noémi

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...