Az új tévéreklámoknak mindössze a 3,5 százaléka népszerűsít hazai terméket vagy szolgáltatást – derül ki az NMHH Médiatanácsa által elfogadott tanulmányból.
A Médiatanács elfogadta a televíziókban a tavalyi második félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt. A hatóság harmincnégy televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol az összes szpot 49 százalékát kitevő, 2806-féle új hirdetést több mint 1,5 millió alkalommal ismételtek. Ez nem mutat lényegi eltérést a két évvel ezelőtti azonos időszakban mért számokhoz képest, amikor 2798-féle új reklámot 1,4 milliószor sugároztak, a közreadott reklámok 47 százalékaként.
Nőtt viszont 2018-hoz képest az egy csatornára jutó összes reklámszpot (közel 9 százalékkal 90 934-ra), az egy csatornára jutó összes új hirdetés (12 százalékkal 44 556-ra) és az új reklámfilmek átlagos ismétlésszáma (szintén közel 9 százalékkal, 540-re). A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között az AXN, a Comedy Central, a Cool TV vagy a Viasat 3 – láthatták a nézők.
A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok a korábbi évek elemzéseihez hasonlóan rendkívül alacsony – 3,5 százalékos – esetszámban képviseltették magukat, bár a visszaesés megtorpant, ugyanis ez az érték 2018 azonos időszakában 2,9 százalék volt.