- Hirdetés -

Közlekedés közben is sokan mobiloznak

|

Sokan kerékpározás, rollerezés, gördeszkázás közben sem mondanak le a mobilozásról, ugyanakkor viszonylag kevesen használnak headsetet – többek között ez derült ki az Aegon Biztosító megbízásából az Opinio által készített felmérésből. A biztosító és az ORFK-OBB közös figyelemfelhívó kampányt indít.

Telefonálás, zenehallgatás, navigáció, üzenetváltás tipikus tevékenységek, amelyek veszélybe sodornak egy olyan közlekedőt, aki nem autóval, hanem kerékpárral, rollerrel, gördeszkával halad a forgalomban. Annak ellenére, hogy az emberek 85 százaléka maga is úgy gondolja, hogy ez veszélyes. A menet közbeni okostelefon-használat és az ezzel járó figyelem-elvonás nem csak az autósokra jellemző veszélyforrás, szinte minden közlekedőre jellemző. A jelenség visszaszorítása érdekében az Aegon és az ORFK-OBB figyelemfelhívó kampányt indít, humoros ismeretterjesztő videókkal.

Minden második ember használ kerékpárt, rollert, vagy valamilyen más olyan közlekedési eszközt, amelyet a „mikromobilitási” eszközökként ismer a szakirodalom, közülük minden ötödik, azaz a teljes lakosság tíz százaléka szokott telefonozni közlekedés közben. Gyaloglás közben pedig szinte mindenki használja az okostelefonját, zenehallgatás, chat és a beszélgetés a leggyakoribb felhasználási módok – derül ki a kutatásból. Miközben a megkérdezettek közel 80 százaléka tartja veszélyesnek a mobiltelefon használatát kerékpározás vagy rollerezés közben, egynegyedük szerint már előfordult vele, hogy okostelefonozott menet közben.

A telefonhasználat az esetek kétharmadában mobilon történő beszélgetést jelent, ugyanakkor még közülük is csak minden második ember használ headsetet. Meglepő adat, hogy három kerékpárosból egy gurulás közben is „felelőtlen” módon használja az okostelefonját, headset nélkül beszél, chatel vagy közösségi oldalakat látogat menet közben. Annak ellenére, vagy azzal együtt ilyen magas ez az arány, hogy a kerékpárt és rollert használók fele megfelelőnek tartja a KRESZ-ismereteit.

A kerékpárral és rollerral közlekedők között minden második emberrel előfordult már, hogy menet közben használta az okostelefonját, de harminc százalék fölötti azok aránya is, akik saját bevallásuk szerint rendszeresen, vagy néha használják a telefonjukat. 42 százalék ugyanakkor azt válaszolta, hogy soha nem használja a kütyüjét, miközben közlekedik. Reményt keltő adat az is, hogy a gyalogosok háromnegyede elteszi az éppen használt okostelefonját, ha gyalogos átkelőhöz ér.

A megkérdezettek 45 százalékának egy vagy több olyan ismerőse is van, aki szokta használni az okostelefonját, miközben részt vesz a forgalomban. Az emberek több, mint 85 százaléka szerint valamennyire veszélyes jelenségről van szó, a kutatás adatai szerint tehát rengetegen hánynak fittyet a saját biztonságukra.

„Míg tavaly az autóvezetés közbeni okostelefonhasználat veszélyeire hívtuk fel a figyelmet, idén a közlekedés többi résztvevőjének szerettük volna felnyitni a szemét Kovács András Péter és Janklovics Péter humoristák segítségével. Mivel továbbra sem változott, hogy a fiatalokra kiemelten jellemző jelenségről van szó, idén is humoros formában szerettük volna felhívni a figyelmüket arra a veszélyre, amelyet éppen az jelent, ha nem a közlekedésre figyelünk. Ezért is választottuk az idei kampány szlogenjéül, hogy: Az igazi érték Te vagy, nézz távolabb a telefonodnál” – mondta a kampány indítása kapcsán Szombat Tamás, az Aegon Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A népszerű standuposok videói tavaly több platformon meghaladták az ötmilliós összesített megtekintést, és a videók nézettsége jóval a kampány után még most is emelkedik.

„A biztonság közös ügyünk: az okostelefon rendkívül értékes társ a mindennapokban, de vannak helyzetek, amikor jobb, ha a zsebünkben marad. Hiszünk a humor szemléletformáló erejében és örömmel tettünk eleget az Aegon újabb felkérésének. Meggyőződésünk, hogy ezzel a videós kampánnyal minden résztvevő sokat tesz mindannyiunk biztonságáért” – mondta a vicces videókról Kovács András Péter humorista.

„A kézben tartott mobiltelefon a közlekedés minden résztvevője számára veszélyforrás, mert elvonja a figyelmet azokról a helyzetekről, amelyben reagálni kell, legyen szó biciklisről, rolleresről vagy éppen a járdán közlekedő gyalogosról. Nagyon sok múlik a felelős magatartáson, hiszen az is lehet veszélyes jelen esetben, amelyet konkrét jogszabály nem tilt. Az a célunk, hogy a közlekedés minden résztvevője számára biztonságos környezetet teremtsünk ezzel a szemléletformáló kampánnyal” – mondja Óberling József rendőr ezredes, az ORFK RFI Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...