- Hirdetés -

Közlekedés közben is sokan mobiloznak

|

- Hirdetés -

Sokan kerékpározás, rollerezés, gördeszkázás közben sem mondanak le a mobilozásról, ugyanakkor viszonylag kevesen használnak headsetet – többek között ez derült ki az Aegon Biztosító megbízásából az Opinio által készített felmérésből. A biztosító és az ORFK-OBB közös figyelemfelhívó kampányt indít.

Telefonálás, zenehallgatás, navigáció, üzenetváltás tipikus tevékenységek, amelyek veszélybe sodornak egy olyan közlekedőt, aki nem autóval, hanem kerékpárral, rollerrel, gördeszkával halad a forgalomban. Annak ellenére, hogy az emberek 85 százaléka maga is úgy gondolja, hogy ez veszélyes. A menet közbeni okostelefon-használat és az ezzel járó figyelem-elvonás nem csak az autósokra jellemző veszélyforrás, szinte minden közlekedőre jellemző. A jelenség visszaszorítása érdekében az Aegon és az ORFK-OBB figyelemfelhívó kampányt indít, humoros ismeretterjesztő videókkal.

Minden második ember használ kerékpárt, rollert, vagy valamilyen más olyan közlekedési eszközt, amelyet a „mikromobilitási” eszközökként ismer a szakirodalom, közülük minden ötödik, azaz a teljes lakosság tíz százaléka szokott telefonozni közlekedés közben. Gyaloglás közben pedig szinte mindenki használja az okostelefonját, zenehallgatás, chat és a beszélgetés a leggyakoribb felhasználási módok – derül ki a kutatásból. Miközben a megkérdezettek közel 80 százaléka tartja veszélyesnek a mobiltelefon használatát kerékpározás vagy rollerezés közben, egynegyedük szerint már előfordult vele, hogy okostelefonozott menet közben.

A telefonhasználat az esetek kétharmadában mobilon történő beszélgetést jelent, ugyanakkor még közülük is csak minden második ember használ headsetet. Meglepő adat, hogy három kerékpárosból egy gurulás közben is „felelőtlen” módon használja az okostelefonját, headset nélkül beszél, chatel vagy közösségi oldalakat látogat menet közben. Annak ellenére, vagy azzal együtt ilyen magas ez az arány, hogy a kerékpárt és rollert használók fele megfelelőnek tartja a KRESZ-ismereteit.

A kerékpárral és rollerral közlekedők között minden második emberrel előfordult már, hogy menet közben használta az okostelefonját, de harminc százalék fölötti azok aránya is, akik saját bevallásuk szerint rendszeresen, vagy néha használják a telefonjukat. 42 százalék ugyanakkor azt válaszolta, hogy soha nem használja a kütyüjét, miközben közlekedik. Reményt keltő adat az is, hogy a gyalogosok háromnegyede elteszi az éppen használt okostelefonját, ha gyalogos átkelőhöz ér.

A megkérdezettek 45 százalékának egy vagy több olyan ismerőse is van, aki szokta használni az okostelefonját, miközben részt vesz a forgalomban. Az emberek több, mint 85 százaléka szerint valamennyire veszélyes jelenségről van szó, a kutatás adatai szerint tehát rengetegen hánynak fittyet a saját biztonságukra.

„Míg tavaly az autóvezetés közbeni okostelefonhasználat veszélyeire hívtuk fel a figyelmet, idén a közlekedés többi résztvevőjének szerettük volna felnyitni a szemét Kovács András Péter és Janklovics Péter humoristák segítségével. Mivel továbbra sem változott, hogy a fiatalokra kiemelten jellemző jelenségről van szó, idén is humoros formában szerettük volna felhívni a figyelmüket arra a veszélyre, amelyet éppen az jelent, ha nem a közlekedésre figyelünk. Ezért is választottuk az idei kampány szlogenjéül, hogy: Az igazi érték Te vagy, nézz távolabb a telefonodnál” – mondta a kampány indítása kapcsán Szombat Tamás, az Aegon Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A népszerű standuposok videói tavaly több platformon meghaladták az ötmilliós összesített megtekintést, és a videók nézettsége jóval a kampány után még most is emelkedik.

„A biztonság közös ügyünk: az okostelefon rendkívül értékes társ a mindennapokban, de vannak helyzetek, amikor jobb, ha a zsebünkben marad. Hiszünk a humor szemléletformáló erejében és örömmel tettünk eleget az Aegon újabb felkérésének. Meggyőződésünk, hogy ezzel a videós kampánnyal minden résztvevő sokat tesz mindannyiunk biztonságáért” – mondta a vicces videókról Kovács András Péter humorista.

„A kézben tartott mobiltelefon a közlekedés minden résztvevője számára veszélyforrás, mert elvonja a figyelmet azokról a helyzetekről, amelyben reagálni kell, legyen szó biciklisről, rolleresről vagy éppen a járdán közlekedő gyalogosról. Nagyon sok múlik a felelős magatartáson, hiszen az is lehet veszélyes jelen esetben, amelyet konkrét jogszabály nem tilt. Az a célunk, hogy a közlekedés minden résztvevője számára biztonságos környezetet teremtsünk ezzel a szemléletformáló kampánnyal” – mondja Óberling József rendőr ezredes, az ORFK RFI Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA