- Hirdetés -

Közlekedés közben is sokan mobiloznak

|

- Hirdetés -

Sokan kerékpározás, rollerezés, gördeszkázás közben sem mondanak le a mobilozásról, ugyanakkor viszonylag kevesen használnak headsetet – többek között ez derült ki az Aegon Biztosító megbízásából az Opinio által készített felmérésből. A biztosító és az ORFK-OBB közös figyelemfelhívó kampányt indít.

Telefonálás, zenehallgatás, navigáció, üzenetváltás tipikus tevékenységek, amelyek veszélybe sodornak egy olyan közlekedőt, aki nem autóval, hanem kerékpárral, rollerrel, gördeszkával halad a forgalomban. Annak ellenére, hogy az emberek 85 százaléka maga is úgy gondolja, hogy ez veszélyes. A menet közbeni okostelefon-használat és az ezzel járó figyelem-elvonás nem csak az autósokra jellemző veszélyforrás, szinte minden közlekedőre jellemző. A jelenség visszaszorítása érdekében az Aegon és az ORFK-OBB figyelemfelhívó kampányt indít, humoros ismeretterjesztő videókkal.

Minden második ember használ kerékpárt, rollert, vagy valamilyen más olyan közlekedési eszközt, amelyet a „mikromobilitási” eszközökként ismer a szakirodalom, közülük minden ötödik, azaz a teljes lakosság tíz százaléka szokott telefonozni közlekedés közben. Gyaloglás közben pedig szinte mindenki használja az okostelefonját, zenehallgatás, chat és a beszélgetés a leggyakoribb felhasználási módok – derül ki a kutatásból. Miközben a megkérdezettek közel 80 százaléka tartja veszélyesnek a mobiltelefon használatát kerékpározás vagy rollerezés közben, egynegyedük szerint már előfordult vele, hogy okostelefonozott menet közben.

A telefonhasználat az esetek kétharmadában mobilon történő beszélgetést jelent, ugyanakkor még közülük is csak minden második ember használ headsetet. Meglepő adat, hogy három kerékpárosból egy gurulás közben is „felelőtlen” módon használja az okostelefonját, headset nélkül beszél, chatel vagy közösségi oldalakat látogat menet közben. Annak ellenére, vagy azzal együtt ilyen magas ez az arány, hogy a kerékpárt és rollert használók fele megfelelőnek tartja a KRESZ-ismereteit.

A kerékpárral és rollerral közlekedők között minden második emberrel előfordult már, hogy menet közben használta az okostelefonját, de harminc százalék fölötti azok aránya is, akik saját bevallásuk szerint rendszeresen, vagy néha használják a telefonjukat. 42 százalék ugyanakkor azt válaszolta, hogy soha nem használja a kütyüjét, miközben közlekedik. Reményt keltő adat az is, hogy a gyalogosok háromnegyede elteszi az éppen használt okostelefonját, ha gyalogos átkelőhöz ér.

A megkérdezettek 45 százalékának egy vagy több olyan ismerőse is van, aki szokta használni az okostelefonját, miközben részt vesz a forgalomban. Az emberek több, mint 85 százaléka szerint valamennyire veszélyes jelenségről van szó, a kutatás adatai szerint tehát rengetegen hánynak fittyet a saját biztonságukra.

„Míg tavaly az autóvezetés közbeni okostelefonhasználat veszélyeire hívtuk fel a figyelmet, idén a közlekedés többi résztvevőjének szerettük volna felnyitni a szemét Kovács András Péter és Janklovics Péter humoristák segítségével. Mivel továbbra sem változott, hogy a fiatalokra kiemelten jellemző jelenségről van szó, idén is humoros formában szerettük volna felhívni a figyelmüket arra a veszélyre, amelyet éppen az jelent, ha nem a közlekedésre figyelünk. Ezért is választottuk az idei kampány szlogenjéül, hogy: Az igazi érték Te vagy, nézz távolabb a telefonodnál” – mondta a kampány indítása kapcsán Szombat Tamás, az Aegon Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A népszerű standuposok videói tavaly több platformon meghaladták az ötmilliós összesített megtekintést, és a videók nézettsége jóval a kampány után még most is emelkedik.

„A biztonság közös ügyünk: az okostelefon rendkívül értékes társ a mindennapokban, de vannak helyzetek, amikor jobb, ha a zsebünkben marad. Hiszünk a humor szemléletformáló erejében és örömmel tettünk eleget az Aegon újabb felkérésének. Meggyőződésünk, hogy ezzel a videós kampánnyal minden résztvevő sokat tesz mindannyiunk biztonságáért” – mondta a vicces videókról Kovács András Péter humorista.

„A kézben tartott mobiltelefon a közlekedés minden résztvevője számára veszélyforrás, mert elvonja a figyelmet azokról a helyzetekről, amelyben reagálni kell, legyen szó biciklisről, rolleresről vagy éppen a járdán közlekedő gyalogosról. Nagyon sok múlik a felelős magatartáson, hiszen az is lehet veszélyes jelen esetben, amelyet konkrét jogszabály nem tilt. Az a célunk, hogy a közlekedés minden résztvevője számára biztonságos környezetet teremtsünk ezzel a szemléletformáló kampánnyal” – mondja Óberling József rendőr ezredes, az ORFK RFI Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....