- Hirdetés -

Lemaradtak a magyar vállalatok

|

A hazai vállalatok csaknem fele alig alkalmaz Big Data analitikát. A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet.

 

A Nemzeti Infokommunikációs Stratégiában foglaltak szerint az infokommunikációs hálózatok, eszközök, szolgáltatások és kompetenciák egyre komolyabban támogatják a magyar vállalkozások versenyképességének javulását. A vállalatok digitális ökoszisztémáinak kiépítésében és hatékony működtetésében közben kulcsfontosságúvá vált a „Big Data” által fémjelzett hatalmas adatmennyiség célzott, iparág-specifikus feldolgozása, egy tavalyi felmérés tanúságai szerint azonban a hazai vállalatok csaknem fele alig alkalmaz Big Data analitikát. A tradicionális üzleti adatelemző megoldások nincsenek felkészülve a Big Data által generált óriási adatmennyiség adekvát, versenyelőnyt biztosító, a mindennapi működést optimalizáló, adott esetben pedig egy kiaknázandó piaci rést azonosító feldolgozására.

 

A közkeletű vélekedéssel szemben nem csak az IT és az egyéb infokommunikációs területeket érintheti a Big Data szele: ma az üzleti működés szinte minden területét egyesek és nullák uralják, amelyek egyre monumentálisabb adatbázisokká hízva várják, hogy felkészült, megfelelően kiképzett elemzők és adattudósok fordítsák őket vállalatuk hasznára.

 

A HR-vezetők például adatbázisok eleddig elképzelhetetlen mértékű elemzésével találhatják meg a vállalatuk növekedését és üzleti célját leginkább támogatni képes munkaerőt.

 

A Big Data-elemzések segítségével egy kereskedőhálózat tisztában lehet azzal, hogy a kifizetett termékeken kívül a vásárló mire volt még kíváncsi, milyen útvonalon mozgott az áruházban (vagy webáruházban), és hogy milyen hatással volt rá egy meghirdetett akció, vagy épp más vásárlók véleménye.

 

A biztosítótársaságok a vezetési stílus, a megtett útvonal és a közlekedési szabálysértések alapján személyre szabott gépjármű-biztosítási termékeket tudnak fejleszteni, a szolgáltatók pedig ügyféladatok célzott böngészésével tudnak előfizetőket/vásárlókat megtartani, személyre szabott ajánlatokkal megkeresni.

 

A webes böngészési trendek vagy az időjárási előrejelzések alapján a logisztikai cégek hatékonyabban tudják készleteiket kezelni, az ellátási láncot szervezni és a szállítási útvonalakat tervezni.

 

Nagy Kálmán, a DPC Consulting Kft. oktatási igazgatója és az IVSZ Oktatási Munkacsoportjának tagja kiemelte: „És mindez csak a digitális jéghegy csúcsa. A Big Data nem IT-vízió, hanem üzleti valóság, ami az üzemeltetési és eszközaspektust összeköti a matematika és a statisztika aspektusaival. A terület újdonsága és összetettsége miatt minél hamarabb el kell kezdeni a magyar adattudósok képzését, ezért átfogó, nemzetközi tapasztalatainkon nyugvó, egyedi oktatási módszertannal és szakmai továbbképzések szervezésével támogatjuk a hazai kkv-k és nagyvállalatok piaci sikerességét. Akár ügyvezetőként, akár pénzügyi, marketing vagy HR-vezetőként, akár matematikusként, üzleti elemzőként, statisztikusként, fejlesztőként vagy üzemeltetőként jön el valaki a novemberi szemináriumra, a mindennapokban használható, gyakorlati tudást kap arról, hogy miként tudja kiaknázni az adataiban rejlő információt. Hogy milyen technológiák vannak jelen a piacon, milyen kompetenciák kellenek mindehhez, milyen informatikai infrastruktúrára van szükség az adatelemzéshez, és hogy a Big Data milyen kihívásokat, de egyben komoly potenciált jelenthet a vállalatvezetőknek és döntéshozóknak.”

 

A 2017. november 7-i datafest szeminárium budapesti helyszínen várja az érdeklődőket, október 20-ig még early bird belépők vásárlására is van lehetőség. Az egynapos szemináriumot követően minden résztvevő kap egy digitális datafest dokumentumot, hogy a frissen szerzett ismeretanyagot a kollégáival is megoszthassa. Továbbá a résztvevőknek lehetőségük lesz arra, hogy a szemináriumot követően, egy megadott időpontban, online konzultáció keretében feltegyék a témával kapcsolatos egyéni kérdéseiket.

 

A kontinuitást és továbblépést pedig a 2018 elején induló ún. datafest bootcampek jelenti, amelyek keretében tíznapos képzésre várják azokat a szakembereket, akik már most, vagy a közeljövőben Big Data-projekteken dolgoznának.

 

„Egyre több adatot tudunk gyűjteni és tárolni, méghozzá egyre olcsóbban. Az árcsökkenéssel és a számítógépek sebességének növekedésével egyre könnyebben elérhető egy vállalat számára, hogy szofisztikáltabb mintafelismeréssel tudjon adatot elemezni. Meglátásunk szerint az elkövetkező években a Big Data jelenti az egyik legnagyobb fejlődési potenciált, egyben exportcikket a vállalati informatikában és ügyvitelben, ennek megfelelően a magyar humán erőforrásnak is fel kell nőnie a feladathoz, mind vezetői, mind pedig üzemeltetői szinten” – tette hozzá Kazi Sándor, a datafest szeminárium vezetője, a DBArt Kft. Big Data szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...