- Hirdetés -

Kategória: Kutatás

- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek az elektronikus közigazgatási szolgáltatások

A COVID-19 járvány kitörése óta folyamatosan nő az érintkezésmentes, elektronikus szolgáltatások népszerűsége a közigazgatásban. A digitális megoldásokkal jelentősen csökkenthető a személyes kontaktusok száma, így...

Egyre jobban bízunk az online szolgáltatásokban

Minden harmadik magyar vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig havonta legalább egyszer költ a weben. A magyar...

Nem hozott újabb robbanást az e-kereskedelemben a járvány

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben...

Így változhat a minimálbér

Az elmúlt években nagyon jelentős bérdinamika jellemezte Magyarországot, mind a bruttó, mind a nettó munkabérek komoly emelkedést mutattak, melyhez jelentősen hozzájárult a minimálbér számottevő...

Ilyen lehet a városi élet a COVID után

Apró lyukszerű lakások, égig érő épületekbe zsúfolva? Vagy fenntartható zöld oázisok, ahol robotok szolgálják ki minden igényünket és nem kell sem a betegségek, sem...

Adókockázatot rejt a home office

A koronavírus miatt a cégek jelentős része átállt az otthoni munkavégzésre. A kellő körültekintés nélkül megtervezett home office folyamatok azonban jelentős adókockázatot rejthetnek magukban...

A borvidékeken is beindult az ingatlanpiac

A koronavírus terjedése miatt elrendelt korlátozások, a külföldi utazási lehetőségek szűkülése felpörgette a keresletet a vidéki, kertes családi házak, nyaralók iránt, amelyekben kényelmesebb átvészelni...

Az online piactereken erősítettek a vállalkozások

A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki a GKI és az eMAG reprezentatív kutatásából. A...

A budapestieknek bejött a távmunka

Szeptemberben a távmunkában dolgozók fele budapesti vagy Pest megyei székhelyű cégnél dolgozott. A GKI Zrt. szeptemberben felmérést végzett a hazai vállalkozások körében a hazai foglalkoztatási...

Erős negyedév az ingatlanpiacon

2020 szeptemberében, országosan 12 708 ingatlan adásvétel bonyolódott, valamint 75 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból. A...

A cafeteriát is átírja a járvány

A koronavírus-járvány a cafeteria-juttatások piacán is rendkívüli helyzetet eredményezett. A hagyományos év végi céges bulik, vacsorák idén valószínűleg elmaradnak. Helyettük, ha a cégek helyzete...

Felhővel zöldíthetnek a vállalatok

Az Accenture kutatása szerint a nyilvános felhőbe való áttérés jelentős szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést eredményezne. Ennek mértéke globális szinten közel 60 millió tonna évente, az összes informatikával...

Sokat költünk az egészségünkre

Nem csupán a járványidőszakra igaz, hogy kiemelt fontosságúnak tartjuk önmagunk és családtagjaink egészségét. A Cofidis Hitel Monitor augusztusi egészségügyi felméréséből kiderült, hogy a magyarok...

Így változtak az utazási szokásaink

A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait – derül ki NaturMed Hotel Carbona felméréséből. Idén 15 százalékkal kevesebben terveztek utazást,...

Behúzták a féket a vállalatok

Megingott az eddigi évek stabilnak mondható beruházási hajlandósága a vállalatok körében, lényegesen kevesebb fejlesztéssel számolnak a következő 12 hónapban – ez derül ki a...

A következő év sem lesz sokkal könnyebb

Az idei 7 százalék körüli visszaesést és romló egyensúlyt jövőre csak viszonylag lassú korrekció követi a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése szerint. A GKI 2020. március...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Régi-új alelnökök a MEME-ben

A MEME 2025. március 5-én megtartotta éves közgyűlését, amely során a tagság egyhangúlag újraválasztotta a szervezet alelnökeit, Vidus Gabriellát, az RTL Magyarország vezérigazgatóját, és Vaszily Miklóst, a TV2 Médiacsoport igazgatósági elnökét. Mindketten 2019 óta...

A Próbakővel dolgozik az IKONO

Új ügyféllel bővült a Próbakő kulturális portfóliója, az immerzív múzeumélményt kínáló IKONO az ügynökséget választotta a márka hazai ismertségének növelésére. A meghívásos tendert követően a közös munka 2025 márciusában indult. A PR-kommunikációs megbízás egy...

Kiderült, miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek

Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek – különösen a tej és a tojás – árának emelkedése, amely a lakosság széles rétegeit érinti. A magas élelmiszerárak kialakulása összetett folyamat, amelyet számos belföldi...

Izgalmas sorozattal erősít a STORY4

Országos premierrel jelentkezik a STORY4: március 17-től minden hétköznap este főműsoridőben, 20 órakor láthatja a magyar közönség a Bűntények a pálmák alatt (Pacific Criminal) című sorozatot. Ahogyan a cím is utal rá, a francia...

Jön a The Weeknd első nagyjátékfilmje

Önmaga alteregóját játssza The Weekend a Hurry Up Tomorrow című thrillerben, oldalán Jenna Ortegával és Barry Keoghannel. A film május 15-től a mozikban.A Hurry Up Tomorrow című hatodik stúdióalbuma után azonos címmel készít játékfilmet...

Digital Center

Megvannak a HUSAT Mission Patch Pályázat nyertesei

A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. 2025 februárjában hirdette meg a HUSAT Mission Patch Pályázatot, amelynek célja a HUSAT műholdprogram missziós jelvényének („mission patch”) megtervezése volt. A magyarországi egyetemek aktív hallgatói részére kiírt...

Mesterséges intelligenciával dolgozik az LG új légkondicionálója

Az LG bemutatta új ARTCOOL AI Air nevű hűtő-fűtő légkondicionálóját. Az elegáns megjelenésű lakossági klímaberendezés a mesterséges intelligencia segítségével elemzi a felhasználó szokásait, hogy személyre szabott működést és jobb energiahatékonyságot biztosítson.A berendezés AI Air...

Masszív növekedés a digitális fizetéseknél

Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben összesen közel 602 milliárd forintot költöttek okoseszközeikkel, ami 60 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A legnépszerűbb megoldás továbbra is az...

A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A digitalizáció és a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldások az elmúlt években berobbantak az ügyfélszolgálatok hétköznapjaiba. Az új technológiák részben az itt dolgozók munkáját segítik, részben pedig javítják a szolgáltatás minőségét. Az ügyfélélmény (CX) és...

Ultragyors internetet hoznak az új technológiák

Ultragyors internet, mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt hálózatok és iparágakat átformáló digitális megoldásokat hozott a Huawei Technologies az idei barcelonai Mobil Világkongresszusra (MWC). A vállalat új 5.5G alapú fejlesztései videóhívások közben valós idejű fordítást,...