- Hirdetés -

Kategória: Szabályozás

- Hirdetés -

Huszonöt rádiós műsor kap több mint 74 millió forintos támogatást

A Médiatanács huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsornak ítélt meg több mint 74 millió forintos támogatást. A testület kihirdette a helyi és körzeti rádióknak...

Ismét bírságolt a Médiatanács

A Médiatanács bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan termékmegjelenítés miatt, és figyelmeztette a Csaba TV-t, mert nem használta a reklámokat megkülönböztető jelzéseket....

Csaknem 10 milliárd forint jogdíjat kaptak a szerzők

A kifizetett jogdíjak fele – 4,74 milliárd forint – jutott hazai dalok, zeneművek alkotóinak. 2020-ban 15 468 magyar zenei szerző részesült jogdíjban és rekordszámú...

Százmilliók mentek el GDPR bírságokra itthon

A 2018 májusi bevezetés és az elmúlt év vége között mintegy 90 milliárd forintnak megfelelő (257,1 millió euró) bírságot szabtak ki az Európai Unióban...

Mobilfrekvenciákat értékesített az NMHH

A 900 MHz-es és az 1800 MHz-es frekvenciasávok frekvenciahasználati jogosultságainak licitálását szigorú óvintézkedések mellett január 28-án tartotta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Törvényben garantálnák a lekapcsolódás jogát

Az Európai Parlament törvényileg garantálná, hogy a munkavállalók a munkaidőn kívül hátrányos következmények nélkül távol maradhassanak az elektronikus munkahelyi hálózatoktól. A képviselők a csütörtökön 472...

Közel 50 milliós bírságot kapott a Groupama Biztosító

Közel 50 millió forint bírságot szabott ki a Groupama Biztosító Zrt.-re a Magyar Nemzeti Bank (MNB), egyebek közt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) állománykezelését, illetve...

Pénzhez jutottak a könnyűzenével foglalkozó médiumok

Húsz, könnyűzenével foglalkozó médium 34,4 millió forint, a magyar dalra fókuszáló tizenkilenc pályázat pedig mintegy 30 millió forintos támogatásban részesül az NKA Hangfoglaló Könnyűzene...

Hat sávot készít elő értékesítésre az NMHH

A piaci szereplők észrevételeit és az előző stratégiai időszak tapasztalatait is figyelembe véve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megalkotta a 2021-2025 közötti...

Nagyító alatt a hibakezelés és a hűségidő – így készül 2021-re az NMHH

Jövőre az európai uniós új elektronikus hírközlési kódex hazai érvényesülésének vizsgálatát állítja középpontba a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a piacfelügyeleti tervében. Kiemelten ellenőrzik...

Támogatást kapnak a közösségi médiaszolgáltatók

Tizenöt közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió több mint 33,8 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése...

Gyorssegélyt kapnak az előadóművészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) megkezdte a segélyek folyósítását a koronavírus második hullámában bevezetett korlátozó intézkedések miatt nehéz helyzetbe került előadóművészek megsegítésére. A...

Idén is elindult a valóságshow-barométer

Túl hangos reklámok miatt figyelmeztette a Hír TV szolgáltatóját, és szerződéses vállalásai megsértése miatt a Magyar Katolikus Rádió 102,6 MHz szolgáltatóját a Médiatanács. A...

Szigorúbb szabályok jönnek a digitális szolgáltatásokra

Az Európai Unió kedden a digitális szolgáltatásokra - egyebek közt a közösségi médiára, az online piacokra és az Európai Unióban működő egyéb online platformokra...

Huszonhat televíziós műsort támogat a Médiatanács

Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 122,4 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának...

Ezt tervezi jövőre a Médiatanács

A médiaszolgáltatók és a közösségi jellegű médiumok folyamatos figyelése mellett – többek között – a reklámok megjelenésének és hangerejének vizsgálata, a nagy elérésű híradók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A siker alapja: a partnerség ügyféllel, médiával, mindenkivel

Az idén ünnepli 30. évfordulóját a PanMedia. Ezen alkalomból beszélgettünk az alapító ügyvezetővel, Bognár Tamással és a PanMedia szakmai vezetőivel, Winkler Katalinnal, Várkonyi Sárával, Ritter Ádámmal és Tatár Istvánnal. Szóba került a rugalmasság, a...

Elérheti idén a 2100 milliárdot a magyarok online költése

A magyar online kereskedelmi piacot 2025-ben letarolták a globális szereplők: a főleg Kínából érkező import rendelések aránya - köszönhetően a 20-22%-os éves növekedési ütemnek - a teljes magyar e-kereskedelmi volumen 24%-át is kiteheti. Eközben...

Sokan elgondolkodnának a váltáson, ha elmaradna a prémium

Különösen aktívak a munkavállalók az álláspiacon, döntéseiket továbbra is a fizetések és juttatások mértéke határozza meg leginkább, így fokozott a vállalatokon lévő bérnyomás. Jelenleg minden harmadik dolgozó elgondolkozna a munkahelyváltáson, ha idén nem kapna...

Különleges LED vetítéssel jön az Avatar folytatása Budapestre

James Cameron új Avatar-filmje ma érkezik a magyar mozikba, méghozzá olyan formában, ahogyan itthon még sosem láthattuk filmet. A magas képkockaszámú (HFR) változatot Magyarország első és egyetlen LED-mozitermében, a Kultik Csepel Mozi Telekom–HeyLED termében...

Nagyot megy a használt LEGO idén karácsonykor

A Vatera forgalmának gerincét az idei évben a gyűjtői kategóriák vitték, amelyekből több százezer tétel talált gazdára. Az antik pénzek, bélyegek, kitüntetések mellett a zenei és filmes adathordozók is népszerűek: a CD-k reneszánszát mutatja,...

Digital Center

Kiderült, mennyire vagyunk védtelenek a mesterséges intelligenciával szemben

A „Kulcs te vagy!” kampány keretében a Médiaunió Alapítvány egy többgenerációs kísérletben vizsgálta, hogyan hat a mesterséges intelligencia az emberek valóság érzékelése. Fiatalok és idősebbek próbálták eldönteni, mely tartalmak valódiak és melyeket készítette MI....

Mesterséges intelligenciával okosítja az autózást az LG

A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics a 2026-os CES kiállításon (amit Las Vegasban rendeznek meg 2026. január 6. és 9. között) mutatja be új, mesterséges intelligencia-alapú fedélzeti platform (AI Cabin Platform)...

Üzleti kockázat lehet a lakosság hiányos digitális felkészültsége

A Kingston Technology Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások terén világvezető Kingston Technology Company, Inc. egyik társvállalata, a magyar lakosság* adatbiztonsági tudatosságáról és adatvédelemmel kapcsolatos szokásairól készített felmérést az Europion piackutatóval közösen....

Az AI kilépett a képernyőről

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben. Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON...

Új korszak kezdődik az építőiparban

Az előttünk álló év fordulópontot hoz az építőipar, a létesítményüzemeltetés és a teljes ingatlanszektor számára – derül ki a PlanRadar évzáró elemzéséből. A több évnyi kísérletezés után a digitális megoldások választható eszközökből a mindennapi...