Megnyílt az első Posta Lottózó, ennek apropóján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta lakossági értékesítési és pénzforgalmi igazgatója érkezik a Business Lounge-ba, akik nem csak erről a fejlesztésről, de a fogyasztói magatartás változásáról, az értékesítési csatornák szerepéről, a különböző célcsoportok elérési lehetőségeiről is beszélnek majd. A műsor második részében pedig a kkv-k digitalizációja kerül terítékre a Digiméter kutatásvezetőjével, Pintér Róberttel.
(kiemelt fotón balról jobbra: Bánhegyi Zsófia, Nemes Gábor György, Pintér Róbert)
Minden kiskereskedelmi hálózat szembesül a digitalizáció által nyújtott előnyökkel, ugyanakkor bonyolultabbá is vált a vásárlás, már nem csak egy helyen, egy üzletben tudunk megvenni egy szolgáltatást, terméket. A Business Lounge mai adásának első részében Bánhegyi Zsófiával és Nemes Gábor Györggyel beszélgetnek arról, hogy a két hatalmas országos üzlethálózattal rendelkező cég milyen üzleti stratégia mentén szervezi az értékesítést az üzleteiben, illetve webshopjaiban, hogyan tudja ezt összehangolni. Milyen elvárásai és milyen vásárlási szokásaik vannak a fogyasztóknak, mi jellemzi az eltérő korcsoportokat, illetve a vidéki és budapesti vevőket – ez is terítékre kerül a beszélgetés során.
Az adás második részében pedig érkezik Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa, a Digiméter kutatásvezetője, akivel a hazai kkv-szektor digitalizációját elemzik. A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. Kijelenthető, hogy továbbra sem látszódik érdemi változás a magyar vállalatok általános digitalizáltsági fokában. A korábban is legfejlettebbnek bizonyuló pénzügyi terület tovább érett, a többi index azonban nem tudott felzárkózni mellé, annak ellenére, hogy több részterületen is tapasztalható némi javulás.
A Business Lounge-ban többek között megvizsgálják, hogy mennyire látják fontosnak, vagy nem a hazai kis- és középvállalatok a munkájuk során a digitális ismereteket mik az elmúlt évek trendjei. Jobb vagy rosszabb lett a helyzet, mint a digitalizációt meggyorsító Covid után? Milyen veszéllyel jár, ha egy digitálisan nem felkészült piacra lép be például egy olyan fejlett technológiát is használó cég, mint a Temu.
Business Lounge ma délután 14:00 órától a radiocafé műsorán.