Több mint harmadával nőtt a Walt Disney bevétele a 2020-as üzleti év december végén zárult első üzleti negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor látványosan csökkent a cég nyeresége. A társaság új streaming szolgáltatásának a múlt év végére már 26,5 millió előfizetője volt.
Rendkívül elégedetten nyilatkozott Robert A. Iger, a Disney elnök-vezérigazgatója a novemberben indult streaming szolgáltatásuk eredményeiről, mint fogalmazott, a legmerészebb elvárásaikat is túlszárnyalta a Disney+ teljesítménye. Az új szolgáltatás, illetve a Hulu integrációja éreztette hatását a vállalat közvetlenül a felhasználóktól származó bevételein is, míg az elmúlt üzleti év első három hónapjában 918 millió dollár volt a részleg forgalma, addig ezúttal majdnem négymilliárd dollár lett.
A vállalat az első üzleti negyedévben 20,86 milliárd dolláros bevételt ért el, ami éves összevetésben 36 százalékos növekedést jelentett. Lényegesen kedvezőtlenebb ugyanakkor a helyzet, ha a profitot vizsgáljuk. Az adózott eredmény ugyanis 2,13 milliárd dollár volt az október-decemberi időszakban, ami 23 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A legtöbb pénzt a témaparkok és a kereskedelmi termékek hozták a Disney-nek, de nem sokkal maradt el ettől a tévés hálózatuk sem. Nagy kérdés, hogy a koronavírus milyen hatással lesz majd a cég szórakoztató létesítményeire, amelyek közül a kínaiakat be is kellett zárniuk.
Jelentős növekedést tudott felmutatni a cég filmgyártó részlege, a Studion Entertainment 3,76 milliárd dollárt hozott a negyedévben, ez több mint duplája az egy évvel korábbinak. A látványos felfutás a Jégvarázs 2 és a legújabb Star Wars film sikerének volt köszönhető.