- Hirdetés -

Megdöbbentő tények a netezőkről

|

Felmérések szerint az internetezők mintegy ötödének próbálták már feltörni valamilyen online fiókját, ennek ellenére a többség kevés figyelmet fordít a megfelelő védelemre. A Kaspersky Lab kutatása szerint rossz jelszavakat hoznak létre és olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek messzemenő következményekkel járnak.

 

Világszerte az internetfelhasználók többségéről elmondható, hogy nem használnak megfelelő jelszót ahhoz, hogy hatékonyan védjék magukat az online térben. A Kaspersky Lab által végzett kutatás kiderített három tipikus jelszó hibát, amely megnöveli az internethasználat kockázatát.

 

Az egyik, hogy a felhasználó ugyanazt a jelszót használja több fiókhoz, ami azt jelenti, ha az egyik jelszó kiszivárgott, akkor további fiókok is védtelenek lesznek. Emellett sokan könnyen feltörhető, gyenge jelszavakat készítenek, illetve tipikus hiba az is, hogy nem megfelelően tárolják a jelszavakat, azaz teljesen hasztalanok emiatt.

 

„Figyelembe véve a magán- és szenzitív információkat, amit manapság az interneten tárolunk, az embereknek több figyelmet kéne fordítaniuk a hatékony jelszavas védelemre. Ez nyilvánvalónak tűnik, ugyanakkor sokan nem veszik észre, hogy milyen könnyen csapdába eshetnek, ha ilyen egyszerű jelszó hibákat követnek el. Ezek a hibák gyakorlatilag kinyitják az ajtót a levelezőrendszerünkhöz, a bankszámlánkhoz, a személyes fájlokhoz stb.” – mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.

 

A kutatások eredményei azt mutatják, hogy az emberek nagy részének (majdnem minden ötödiknek – 18%) próbálták már feltörni fiókját, ezzel szemben mégis kevesen rendelkeznek igazán hatékony jelszóval. Például, az internetfelhasználók mindössze harmada (30%) alkalmaz új jelszavakat a különböző online fiókokhoz vagy számlákhoz és aggasztóan nagyarányú ember használja ugyanazt a jelszót minden online fiókjához. Amennyiben az egyik jelszó kiszivárgott, nagy az esélye, hogy további fiókokat is feltörjenek és így további személyes adathoz hozzáférjenek.

 

Az emberek többsége nem hoz létre elég erős jelszót. Csupán 47% használja a kis- és nagybetűk kombinációját és 64% alkot betűk és számok keverékéből jelszót annak ellenére, hogy az átlagos felhasználó is úgy gondolja, erős jelszavakra van szükség az online banki- (51%), az e-mail- (39%) vagy az online bolt fiókok (37%) védelméhez.

 

A tanulmányból az is kiderül, hogy az emberek rosszul bánnak jelszavaikkal – megosztják másokkal és nem biztonságos módszerekkel emlékeztetik magukat, ha netán elfelejtik (pl.: nem megfelelő biztonsági kérdések). Majdnem minden harmadik ember (28%) megosztotta jelszavát egy közeli családtaggal, és minden tizedik (11%) a barátokkal, lehetővé téve ilyen módon a jelszavak véletlen kiszivárgását. A felmérésben részt vevők egyötöde azt (22%) is elismerte, hogy jegyzettömbre írta le a jelszavakat, de ez továbbra is veszélyes, hiába erős a jelszó, mert mások számára is elérhető és látható.

 

„Az emberek még mindig nagyon egyszerű hibákat követnek el, amikor jelszavakat hoznak létre. A legjobb jelszavak nem szerepelnek a szótárakban, hanem hosszúak, kis- és nagybetűk, valamint számok és írásjelek kombinációja. Tény, hogy az emberek manapság több online fiókkal rendelkeznek, ezért nem könnyű megjegyezni az erős és biztonságos jelszót minden egyes fiókhoz. A jelszókezelők segítségével azonban létre lehet hozni nagyon erős jelszavakat, amelyeket tárol az alkalmazás és ezáltal csökkenthetjük a kiberbűnözők kockázatát az interneten.” – folytatta Mochola.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...