- Hirdetés -

Megdöbbentő tények a netezőkről

|

- Hirdetés -

Felmérések szerint az internetezők mintegy ötödének próbálták már feltörni valamilyen online fiókját, ennek ellenére a többség kevés figyelmet fordít a megfelelő védelemre. A Kaspersky Lab kutatása szerint rossz jelszavakat hoznak létre és olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek messzemenő következményekkel járnak.

 

Világszerte az internetfelhasználók többségéről elmondható, hogy nem használnak megfelelő jelszót ahhoz, hogy hatékonyan védjék magukat az online térben. A Kaspersky Lab által végzett kutatás kiderített három tipikus jelszó hibát, amely megnöveli az internethasználat kockázatát.

 

Az egyik, hogy a felhasználó ugyanazt a jelszót használja több fiókhoz, ami azt jelenti, ha az egyik jelszó kiszivárgott, akkor további fiókok is védtelenek lesznek. Emellett sokan könnyen feltörhető, gyenge jelszavakat készítenek, illetve tipikus hiba az is, hogy nem megfelelően tárolják a jelszavakat, azaz teljesen hasztalanok emiatt.

 

“Figyelembe véve a magán- és szenzitív információkat, amit manapság az interneten tárolunk, az embereknek több figyelmet kéne fordítaniuk a hatékony jelszavas védelemre. Ez nyilvánvalónak tűnik, ugyanakkor sokan nem veszik észre, hogy milyen könnyen csapdába eshetnek, ha ilyen egyszerű jelszó hibákat követnek el. Ezek a hibák gyakorlatilag kinyitják az ajtót a levelezőrendszerünkhöz, a bankszámlánkhoz, a személyes fájlokhoz stb.” – mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.

 

A kutatások eredményei azt mutatják, hogy az emberek nagy részének (majdnem minden ötödiknek – 18%) próbálták már feltörni fiókját, ezzel szemben mégis kevesen rendelkeznek igazán hatékony jelszóval. Például, az internetfelhasználók mindössze harmada (30%) alkalmaz új jelszavakat a különböző online fiókokhoz vagy számlákhoz és aggasztóan nagyarányú ember használja ugyanazt a jelszót minden online fiókjához. Amennyiben az egyik jelszó kiszivárgott, nagy az esélye, hogy további fiókokat is feltörjenek és így további személyes adathoz hozzáférjenek.

 

Az emberek többsége nem hoz létre elég erős jelszót. Csupán 47% használja a kis- és nagybetűk kombinációját és 64% alkot betűk és számok keverékéből jelszót annak ellenére, hogy az átlagos felhasználó is úgy gondolja, erős jelszavakra van szükség az online banki- (51%), az e-mail- (39%) vagy az online bolt fiókok (37%) védelméhez.

 

A tanulmányból az is kiderül, hogy az emberek rosszul bánnak jelszavaikkal – megosztják másokkal és nem biztonságos módszerekkel emlékeztetik magukat, ha netán elfelejtik (pl.: nem megfelelő biztonsági kérdések). Majdnem minden harmadik ember (28%) megosztotta jelszavát egy közeli családtaggal, és minden tizedik (11%) a barátokkal, lehetővé téve ilyen módon a jelszavak véletlen kiszivárgását. A felmérésben részt vevők egyötöde azt (22%) is elismerte, hogy jegyzettömbre írta le a jelszavakat, de ez továbbra is veszélyes, hiába erős a jelszó, mert mások számára is elérhető és látható.

 

“Az emberek még mindig nagyon egyszerű hibákat követnek el, amikor jelszavakat hoznak létre. A legjobb jelszavak nem szerepelnek a szótárakban, hanem hosszúak, kis- és nagybetűk, valamint számok és írásjelek kombinációja. Tény, hogy az emberek manapság több online fiókkal rendelkeznek, ezért nem könnyű megjegyezni az erős és biztonságos jelszót minden egyes fiókhoz. A jelszókezelők segítségével azonban létre lehet hozni nagyon erős jelszavakat, amelyeket tárol az alkalmazás és ezáltal csökkenthetjük a kiberbűnözők kockázatát az interneten.” – folytatta Mochola.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA