- Hirdetés -

Nem vesszük komolyan a zsarolóvírusokat

|

- Hirdetés -

Jelentős szakadék van a zsarolóvírusok támadásainak veszélye, és aközött, hogy a válaszadók mennyire vannak tudatában ennek, és mennyire felkészültek egy ilyen támadás kezelésére – derül ki az Acronis felméréséből.

 

Nem meglepő, hogy az olyan cégek és magánszemélyek, akik felhő alapú tárolási és biztonsági mentési szolgáltatásokat szeretnének igénybe venni, leginkább az adatbiztonság miatt aggódnak. Az új fenyegetésként és kockázatként megjelenő „zsarolóvírusok” felbukkanása még sürgetőbbé teszi a lehető legjobb megoldások kiválasztását.

 

A hibrid felhő alapú adatvédelem és tárolás terén globális vezető szerepet betöltő Acronis nemrégiben a Google Surveys segítségével hat országban (USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Németország, Franciaország és Japán) „A biztonsági mentés világnapja 2017” alkalmából végzett egy felmérést. Az eredmények tanulságosak.

 

A felmérés egyik fő eredménye, hogy jelentős szakadék van a zsarolóvírusok támadásainak veszélye, és a között, hogy a válaszadók mennyire vannak tudatában a veszélynek – illetve hogy mennyire felkészültek egy ilyen támadás kezelésére.

 

„Ez a felmérés komoly eltérést tárt fel a válaszadók adatainak tulajdonított érték és az adatok védelmére tett tényleges intézkedések között” – mondta Szergej Beluszov, az Acronis alapítója és vezérigazgatója. Ez a fogyasztói piacra és a vállalkozásokra egyaránt igaz. „Az adatvesztés leghatékonyabb ellenszere továbbra is a biztonsági mentés. Rendelkezésre állnak megfizethető biztonsági mentési szoftverek, így nincs mentség arra, ha valaki az adatait elveszti vagy kiberbűnözők és zsarolóvírusok támadásainak teszi ki.”

 

A felmérés általános megállapításai:

  • A válaszadók több mint egyharmada mondta azt, hogy ők maguk vagy családtagjaik már vesztettek el adatokat.

  • A válaszadók több mint 25 százaléka elismerte, hogy nem végeznek semmiféle biztonsági mentést.

  • Azok, akik rendszeresen végeznek biztonsági mentést, elmondták, hogy számukra a legfontosabb szempontok a biztonság, az egyszerű használhatóság és a tárolókapacitás.

 

A zsarolóvírusokkal kapcsolatos ismeretekre irányuló felmérés megállapításai:

  • A nagy sajtónyilvánosságnak örvendő zsarolóvírus-támadások ellenére a válaszadók több mint 66 százaléka mondta azt, hogy soha nem hallott a zsarolóvírusokról.

  • Míg 67,2 százalékuk tulajdonított nagy fontosságot saját személyes adatainak, dokumentumainak, képeinek, videóinak és zenéinek, csak 5,8 százalékuk tudta azt, hogy egy zsarolóvírus támadása után 500 dollárnál is többe kerülhet az adatok visszaszerzése.

 

A teljes kép kedvéért: a zsarolóvírusok az FBI szerint csak 2016-ban 1 milliárd dollárt kasszíroztak, és míg a nyilvános esetek nagy hírverést kapnak, az otthoni számítógépek ellen intézett támadásokról szó sem esik.

 

„A biztonsági fenyegetések kétségtelenül a magánszemélyeket is célba veszik, nem csak a vállalkozásokat” – mondta el egy, az Acronis-szal nemrégiben készített interjú során Eric O’Neill, az FBI egykori terror- és kémelhárító ügynöke. „Hajlamosak vagyunk úgy gondolni erre, hogy ez a vállalatok vagy a kormány gondja. A helyzet azonban az, hogy a legtöbb rosszindulatú szoftver áldozatai lehetnek akár a szüleink, nagyszüleink, vagy bárki, akinek van e-mail címe és számítógépe.”

 

A felmérés egyéb megállapításai:

  • A háztartások 51,8 százaléka rendelkezik 4-nél több digitális eszközzel.

  • A biztonságot tekintik a mentési szolgáltatások legfontosabb elemének (26,6%).

  • A felmérés utolsó kérdéséig eljutó válaszadók 10,5 százaléka mondta azt, hogy a Facebook adatok jelentős értéket képviselnek számára.

 

Az Acronis vezérigazgatója, Szergej Beluszov szerint az adatvédelem nem bonyolult, ha betartunk három egyszerű lépést:

  • Mindig legyen biztonsági mentés a fontos adatainkról. Válasszunk olyan biztonsági mentési szoftvert, amely egyaránt rendelkezik helyi- és felhő alapú tárolással, és zsarolóvírusok elleni aktív védelemmel!

  • Az operációs rendszerünk és a szoftvereink legyenek mindig naprakészek. Ez meggátolja, hogy kiberbűnözők bármilyen ismert biztonsági résen keresztül bejussanak a rendszerünkbe.

  • Figyeljünk oda a gyanús e-mailekre, hivatkozásokra és csatolmányokra! A legkártékonyabb szoftver, a zsarolóvírus e-mailek csatolmányain, üzeneteken és fertőzött weboldalakon keresztül kerül a számítógépre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....