- Hirdetés -

Nőkre hangolt marketing

|

A marketingben nem erősödött a női fókusz, de az egyre sokasodó női szerepkörökhöz igazodva a szakma elkezdte szofisztikáltabban kezelni a hölgyeket. Az egyik varázsszó a szegmentáció, és nagyobb figyelmet érdemelnének a negyven év felettiek is.

 

Noha nőnap környékén elfogultabbak vagyunk a gyengébbik nemmel kapcsolatban, és hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a márkák és az ügynökségek egyre komolyabban veszik a női vásárlót, be kell látnunk, hogy valójában nem erősödött a marketingben a női fókusz. „Csupán annyi történt, hogy – igazodva a nagyon sokféle női személyiséghez és szerepkörökhöz – a szakma a nőket is elkezdte végre sokkal szofisztikáltabban kezelni” – összegzi a helyzetet Sályi Réka. Az Ogilvy/Geometry cégcsoport ügyvezető igazgatója szerint a jelenség hátterében elsősorban az áll, hogy az utóbbi tíz-húsz évben jelentősen megváltoztak a női sztereotípiák, ezzel együtt olyan új személyiségjegyek alakultak ki és váltak széles körben elfogadottá, amelyek a nők kommunikációs megközelítését is megváltoztatták.

 

Míg korábban a nőket szépségszimbólumként vagy gondos családanyaként láttuk a legtöbb reklámban, ma már sorra jelennek meg az olyan kampányok, ahol a nő egy erős, sportos, időnként kissé férfias és mindenképpen nagyon magabiztos karaktert testesít meg – olvasható a Marketing&Media magazin összeállításában. Nagy nemzetközi márkák alakították át a hölgyek felé irányuló kommunikációjukat annak hatására, hogy a női szerepkör jelentősen eltolódott egy határozottabb, tudatosabb, bevállalósabb irányba, amelyben a sportmárkák jártak az élen, de követte őket a szépségipar és az FMCG is.

 

Bűvös szegmentáció

 

Mindenesetre a márkáknak érdemes belátniuk, hogy a női célcsoportot nagyon is komolyan kell venni. A hölgyek többen vannak, tovább élnek, vevők az újdonságokra és nem utolsósorban többet költenek: az USA-ban a költések 80 százalékát a gyengébbik nem realizálja. Bizonyos termékkategóriákban, például a szépségápolási és bébitermékeknél, valamint az alapélelmiszerek esetén pedig ez az arány akár a 90 százalékot is elérheti. Keresik az árkedvezményeket, vásárlásaik 34 százalékát az akciós termékek adják, és kétszer annyit vásárolnak kuponokra, mint a férfiak. Gyakran olyan dolgokat is a kosárba tesznek, amelyekre nem feltétlenül van szükségük, a vásárlást gyakran élményként élik meg, ezért fontos számukra az interaktivitás a boltban, vagy hogy az eladó legyen kedves és segítőkész.

 

„A női vásárlók főleg a rendszeres bevásárlást, »újratöltést« és az árakciókat tartják a fő vásárlási motivátornak, míg a férfiak inkább impulzusvásárlók. Mindkét nem képviselői kutatnak információk után a vásárlási döntést megelőzően, de a nők sokkal kevesebb időt töltenek ezzel, mint a férfiak – utóbbiak már hetekkel korábban elkezdenek kutatni. Mindezeket figyelembe véve alakul a márkáknak a női célcsoportokhoz való hozzáállása az utóbbi időben” – osztja meg tapasztalatait Szabó Edina, az OMD ügyvezető igazgatója.

 

A női célcsoportot azonban nem szabad homogén szegmensként kezelni. „Egyre fontosabb lesz, hogy ne egy tömegre lőjünk, hanem szegmentáljuk a célcsoportunkat érdeklődés, életforma alapján, mert így tudunk olyan üzeneteket közvetíteni, amelyekkel ténylegesen közelebb kerülhetünk hozzájuk és jelentőségteljes kapcsolódást hozhatunk létre” – magyarázza Somoskői Barbara, a Havas Media ügyfélkapcsolati és stratégiai vezetője. Az ügynökségek és kutatócégek rendszeresen fel is hívják erre a marketingesek figyelmét a különféle felmérésekkel. Éppen a Havas publikálja évről évre Jelentőségteljes márkák elnevezésű globális kutatását, amelynek elsődleges célja a brandek feltérképezése a fogyasztók életéhez hozzáadott jelentőség szempontjából. A tavalyi felmérés fókuszába a 40 feletti nők attitűdjei, valamint termék- és médiafogyasztási szokásai kerültek. Ebből kiderült többek között, hogy a vásárlási döntések mintegy 80 százalékát a nők hozzák meg, és hogy a márkáknak érdemes komolyan venniük a negyedik ikszen túl lévő hölgyeket.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Kuti Noémi

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...