A Marketing&Media magazin elkészítette egyedülálló toplistáját a magyarországi hírességekről, amelynek az élén Majka végzett. Ő volt az, akit tavaly sokan néztek a televízióban, jó néhányszor szerepelt a bulvárlapok címlapjain és a közösségi médiában is hatalmas a rajongótábort gyűjtött össze. A dobogóra felkerült még Liptai Claudia és Marsi Anikó.
A magyar hírességekről, celebekről még soha nem készült ennyire részletes lista, amely a bulvárújságok címlapján való megjelenéseket, a közösségi médiás jelenlétet, valamint a televíziós szerepléseket összesítette volna. Ezek alapján Majoros Péter, azaz Majka lett az ország legnépszerűbb celebje, aki tavaly a TV2-n A nagy duett, a Star Academy, illetve a Sztárban sztár című műsort vezette, a hírességek közül kiemelkedően aktív volt a közösségi médiában, azon belül is az általunk szemlézettek közül a Facebookon. A bulvárlapok címlapjain 22 alkalommal szerepelt, a már említett show-műsorok pedig összességében több millió embert vonzottak a képernyők elé.
A listánkon szereplők közül Majkán kívül másról nem mondható el, hogy mindhárom kategóriában bekerült a legjobbak közé, hiszen az összesített listánkon második helyet szerzett Liptai Claudia inkább a címlapszereplésben volt erős, hiszen 52 alkalommal is feltűnt a bulvárújságok borítóján, valamint a televíziós show-műsorok vezetésének köszönhette előkelő helyezését. Hozzá hasonlóan a harmadik helyen végzett Marsi Anikó is leginkább a Tények nézettsége miatt található ilyen előkelő pozícióban. A közösségi média ugyancsak nem az ő terepe volt, a címlapokon viszont 14 alkalommal volt látható.
A Top 25-ös listát böngészve feltűnő, hogy milyen sok a televíziókhoz kötődő híresség, azaz bátran kijelenthetjük, hogy a sztárépítésben még mindig a televízióé a vezető szerep, ezen belül is a két nagy kereskedelmi csatornacsalád a meghatározó. A rangsort az RTL-hez, valamint a TV2-höz kapcsolódó hírességek uralják, a közszolgálati televíziókat csupán Jakupcsek Gabriella képviseli, ám ő nem tévés nézettségének, hanem a bulvárlapok címlapjain való szereplésének köszönheti, hogy felkerült listánkra.
Listánkon kivételnek számít Rubint Réka és Hosszú Katinka, akik egyik tévéadóhoz sem köthetők szorosan, és rangsorunkon ők azok, akik a sikeres közösségi médiás jelenlétüknek köszönhetik, hogy bekerültek a top 25-be. Rubint Réka büszkélkedhet a legtöbb Facebook-követővel, és bár néhányszor a címlapokon is helyet kapott, egyértelműen a közösségi médiás jelenléte miatt került be a Top 25-be.
Az olimpiai bajnok Hosszú Katinka pedig amellett, hogy nagyon sok követője van a Facebookon és a listánkon szereplők közül Istenes Bence után a legtöbb az Instagramon, tavaly 33-szor a bulvárlapok címlapján is megfordult, egyrészt olimpiai sikereivel, másrészt a úszószövetséggel való botrányával. Emellett a listánkon szereplők közül ő az, akinek a márkaereje töretlenül felfelé ível, köszönhetően a férjével, Shane Tusuppal elindított Iron Lady brandnek.
A legnépszerűbb celebek 25-ös toplistáját a Marketing&Media magazin legújabb számában nézheti meg.
Baross Gábor