- Hirdetés -

Ömlött a reklám az internetről

|

Átlépte a 9 milliárdot az idei első negyedévben a hazai felhasználók asztali számítógépein megjelenő reklámok száma a Gemius elemzése szerint. Ebben az időszakban a kereskedelmi szektor volt a legaktívabb hirdető.

Magyarországon 2020. első negyedévében mintegy 9,192 milliárd reklám jelent meg a felhasználók asztali gépén az összes iparágat egybevéve, ami 2019 utolsó negyedévéhez képest 1,7 százalékos emelkedést jelentt. A 15-59 éves korosztályban ez 4 170 000 felhasználó potenciális elérését jelenti, akiket átlagosan napi 55 alkalommal ért el potenciálisan (Frequency) valamilyen videó vagy display hirdetés a vizsgált időszak alatt. Ebből a tényleges képernyőidővel (Viewable Impressions – azaz látható reklám megjelenések, az egyik olyan mutató, ami alapján a hirdetők kielemezhetik, hogy mennyire hatékonyan költötték el a reklámra szánt összeget, illetve az egyes médiafelületek minőségi teljesítményét is össze tudják hasonlítani) rendelkező kreatívok aránya 55,48 százalék volt, ami 2,2 százalékpontos javulást mutat az előző negyedévhez képest – írja közleményében a Gemius.

Az iparágakat tekintve, online hirdetési aktivitás szerint a tényleges képernyőidő alapján az első helyen a kereskedelmi szektor áll 33,36 százalékos részesedéssel a 15-59 éves korosztály elérésében. A teljes kereskedelmi iparág volumene a vizsgált időszakban 1,71 milliárd Viewable Impressions volt, a hirdetők üzeneteivel átlagosan 764 alkalommal találkozhattak volna a userek, ha minden megjelenés képernyőn lett volna.

A média konverziós arányok egyik aspektusát tekintve – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni (Viewability Rate) – kiemelkedtek a szépségápolással, élelmiszerekkel és a telekommunikációval foglalkozó iparágak a 60% feletti teljesítményükkel – derül ki a Gemius AdReal elemzéséből.

A COVID-19 járvány hatása érzékelhető az egyes iparágak hirdetési arányának változásában. Frequency-ben visszaesés látható a Travel and tourism, a Finance, insurance, brokerage, a Telecommunications, a Leisure Time, az Automotive, a Real Estate, a Food és a Household equipment, furniture and decoriations iparágakban.

Az online reklámok elérésének ciklikussága PC-n többnyire leköveti az általános internetezési szokásokat. A hétvégi és munkaszüneti napokon jellemzően több felhasználó választ egyéb offline tevékenységet, vagy más csatornát a tartalomfogyasztásra. Ugyanakkor az általános fogyasztás intenzitása és jellemző helyszíne is jelentősen felborult márciustól az otthoni netezés irányába.

A pixelméret-választékot tekintve a display hirdetések sokszínűségére biztosan nem lehet panasz: a legalább egymillió megjelenést (Impressions) elért kreatívok közül 406 különbözőt azonosítottunk a Standard csatornákon, és további 111 különböző méretet a Social csatornákon, display kategóriába sorolva a szponzorált postokat is. A 406 kreatívméret közül 114 tudta a legalább 60%-os láthatósági arányt (Viewability rate) hozni 12,32 másodperc átlagos képernyőn töltött idővel (Viewability time), még Social csatornákon megjelentek közül ugyanez a kritérium 59 különböző méretre teljesült a 111-ből, és ez reklám kontaktusonként átlagosan 18,12 másodpercet jelenthetett a hirdetők számára a képernyőn.

Videóhirdetések szempontjából kétségtelenül a Standard média felületek szállították kontaktusszámban az alacsonyabb volument a Social csatornákkal összevetve: 173 millió Impressions a 617 millióval szemben. A minőségi mutatókban – úgy, mint a média konverziós értékek – cserébe jobban állnak a Standard csatornák 71,03%-os láthatósági arány mellett átlagosan 15,92 másodperc képernyőn töltött idővel, szemben a Social csatornákon futtatott videók 64,69%-os láthatósági arányával és átlagosan 11,21 másodperc képernyőn töltött idejével és ezzel Standard csatornák és a Social csatornák minőségi mutatói között tovább nyílt az olló 2019 utolsó negyedévéhez képest – írja elemzésében a Gemius.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...