A csalók legtöbbször online piactéren meghirdetett tárgyra jelentkeznek, és arra kérik a hirdetőket, hogy egy weboldalon adják meg a szállításhoz szükséges adatokat – figyelmeztetnek az Erste szakértői.
Ez a weboldal a legtöbb esetben egy adathalász oldal, amely egy csomagok küldésével foglalkozó cég oldalát lemásolva kér információkat.
A kitöltést követően egy bankválasztós oldal jelenik meg, ahol a csalók egy újabb adathalász oldalon kérik a netbanki adatokat és a George App regisztrációt.
Ezek az oldalalak nem az Erste Bank hivatalos weboldalára vagy netbanki megoldására mutatnak, hanem adathalász oldalra.
Mire figyeljen?
• Olvassa el, hogy pontosan mire vonatkozik az SMS-ben kapott kód!
A csalók a George App regisztrációhoz szükséges kódot próbálják megszerezni, ezért se a belépéshez, se a regisztrációhoz szükséges kódot ne adja ki részükre!
• Mindig érdemes tehát megnézni a banktól érkező, egyedi kódot tartalmazó üzenet tartalmát, hogy arra a műveletre adjunk engedélyt, amit valóban el szeretnénk végezni.
• Ne tévessze meg, hogy több esetben is magyar nyelven érkezik az SMS üzenet! A szövegezést általában valamilyen fordító alkalmazással készítik, ezért a nyelvezete legtöbb esetben magyartalan, pl. „készpénzben fizessen” helyett „készpénzben adja át a pénzét”.
• Mindig ellenőrizze a böngésző címsávjában, hogy a bank weboldalának címe pontosan szerepeljen!
• Mindig közvetlenül a böngészőbe írja be a bank címét, mikor felkeresi a George Webet!
Ha csalás áldozata lett, haladéktalanul jelezze nekünk a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!