- Hirdetés -

Összefogással készül hiánypótló kutatás az ügyfélélményről

|

Egyre inkább figyelembe veszik az ügyfelek véleményét a hazai nagyvállalatoknál a fejlesztések során, azonban egyelőre kevés helyen van Customer Experience (CX) stratégia – számolt be a tapasztalatokról Klenovszki János. Az NRC ügyvezetője, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) égisze alatt induló ügyfélélmény kutatási program vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen változásokat hozott a COVID-járvány ezen a területen, illetve miért különleges pályafutása során a most indult kutatási projekt.

– Az ügyfélélményre és a kutatásra fókuszáló szakmai közösség formálódik a Magyar Marketing Szövetség égisze alatt, tapasztalataid szerint mekkora figyelmet kap a hazai vállalatoknál ez a terület?

– Úgy gondolom, hogy a szlogenek szintjén már sikerült túllépni, egyre több kutatás indul a témában és a piackutatás mellett egyre több cégnél használnak már Service Design módszereket, vagy kap nagyobb figyelmet a UX. Azonban azt is látni kell, hogy bár a nagyvállalatok fejlesztéseinél már megjelent az ügyfélélmény mint szempont, a stratégiának még kevés helyen része.

– Honnan jött ötlet, hogy elkezdjétek szervezni ezt a szakmai közösséget?

– Az ilyen típusú, különböző cégeket összefogó és iparágakon átívelő projekteket csak ilyen szervezeti keretek között, mint például a Magyar Marketing Szövetség, lehet megvalósítani. Már a kezdeteknél fontos volt számomra, hogy minden olyan kutatás alapú tanácsadást nyújtó cég képviseltesse magát ebben a projektben, ahol fogyasztók véleménye be van csatornázva a tanácsadási folyamatba. Ezért ebben a kezdeményezésben is vannak a piackutatók mellett Service Design tanácsadók, UX fejlesztést támogató és Big Data-val foglalkozó vállalkozások is. Első körben az ügyfélélménnyel kapcsolatos átfogó kutatást végzünk, de a későbbiekben szeretnénk más projekteket is indítani, más témákban, amihez ez a most formálódó közösség jó alap lehet.

– Hogyan fogadták a piacon ezt a kezdeményezést?

– Nagyon jól fogadta a piac ezt a projektet. Nemcsak a kutatás-alapú tanácsadást nyújtó szolgáltatók csatlakoztak a kutatáshoz, de már első körben 11 ügyféloldali piaci szereplő is beszállt a projektbe és azóta is növekedett a csatlakozók száma. Fontosnak tartom megemlíteni azt is, hogy a CXPA (Customer Experience Professionals Association) és személy szerint Tengerdi Laura, aki CCXP Hungary Network Leadere és a projekt társvezetője, továbbá Katona Norbert (CMO/MMSZ) elképesztő sokat dolgozott azon, hogy ilyen jól induljon el ez a projekt.

– Véleményed szerint minek köszönhető ez a komoly érdeklődés?

– Sikerült nagyon jó témát választani, az ügyfélélmény fontos a vállalkozásoknak, ugyanakkor kevés a rendelkezésre álló információ, főleg nem az olyan szintű, mint amit a terveink szerint a kutatás nyújt majd. Ez valóban hiánypótló felmérés lesz, amit társadalmi munkában, nagy összefogással készítünk. Az NRC-nél 4 éve kezdtem el ügyfélélmény index kutatással foglalkozni (NRC CX index néven), de akkor még úgy láttam, hogy ez a téma nem volt fókuszban a cégeknél. Tavaly a COVID-járvány miatt előtérbe került a digitális transzformáció, minden felgyorsult, ami az érintésmentes megoldásokkal kapcsolatos. A korábbi organikus fejlődésből hirtelen kellett átlépnie sok cégnek egy korábban ismeretlen területre és ez komoly kihívást jelentett, a folyamat során pedig felértékelődött az ügyfelek véleménye. Emellett úgy látom, hogy 2021-re hozzánk is markánsabban megérkezett az a nemzetközi trend, ami már kiemelten kezeli az ügyfélélményt – konferenciát szerveztek a témában, illetve mellettünk több kutatócég is kínál már ebben a témakörben kutatásokat.

– Említetted, hogy hiánypótló kutatás lesz, hol tart most a munka és miből áll össze majd az anyag?

– A B2B felmérés a hazai cégek ügyfélélmény-érettségét vizsgálja, amelynek a kérdőívét Tengerdi Laurával közösen készítettük. A vezetői mélyinterjúkat Káli Gyurival (Humanize) közösen készítjük el. A social listening módszert Sinka Gabriella (Neticle) és Hantosi Bálint (Scores Group) menedzselik és elemzik. Falus Tamás (Kantar-Hoffmann) a lakossági kutatást végzi, míg Ágoston László (Meet) a Service Design részét készíti el. Számomra ez az elmúlt 25 év egyik legizgalmasabb projektje, mert különböző hátterű, módszerrel dolgozó cégek és profi kutatók fogtak össze egy témában úgy, hogy egyre több ügyfél részt vesz a munkában. Május 27-én, 14.00 órától tartunk egy CX&Research ingyenes webináriumot a projektben közreműködő cégekkel, ekkor mutatjuk be a kutatás eredményeit az érdeklődőknek, akik ezen az oldalon tudnak feliratkozni az eseményre. Az MMSZ szövetség tagjai és a B2B kutatási kérdőívet kitöltők automatikusan megkapják a kutatási eredményeket és természetesen lesznek majd letölthető anyagok is.

– Terveztek folytatást?

– Igen, az a terv, hogy jövőre is elvégezzük ezt az ügyfélélmény kutatást. Úgy gondolom, hogy az iparági felméréseknél fontos a trendek, tendenciák vizsgálata, ehhez pedig rendszeresen, évente egyszer érdemes egy ilyen projektet elvégezni, amelyhez az is szükséges, hogy a mostani kutatásunk kérdőívét is sok vállalati ügyfél töltse ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...