- Hirdetés -

Rágyúrtak a fikciós tartalmakra – interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

Ma már sokkal jelentősebb a verseny a nagy filmstúdiók csomagjaiért, mint néhány évvel ezelőtt – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy a műsorokra fordítható büdzséjük a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja, hogy piacvezetők maradjanak.

 

– Az RTL Magyarország idei saját gyártású műsorai közül nézettség terén melyiktől vársz igazán jó eredményt?

 

– Alapvetően mindegyiktől jó nézettséget várok, és ez egyelőre be is jött, hiszen az új műsorok sorában A mi kis falunk az első, ami nagyon jól teljesít. A tavaszi műsorok közül jó nézettséget várok a Konyhafőnöktől, amiben most celebek versenyeznek majd. A nemzetközi tapasztalatok alapján nagyon bízom a Házasság első látásra című produkcióban, az újrainduló Gyertek átban, a Playback párbajban és az 1 perc és nyerszben is, illetve azt várom, hogy a Hagyjál főzni! megismételje tavalyi sikerét az RTL II-n. Az őszi műsorok közül még nem jelentettük be mindet, de amiről már beszélhetek, azok közül nagyon ígéretes a Survivor, az X-Faktortól pedig továbbra is azt várom, hogy a legnézettebb hétvégi show legyen a kereskedelmi célcsoportban.

 

– Miért az X-Faktorból lesz egy újabb szezon, és miért nem a Hungary’s Got Talent tér vissza a képernyőre?

 

– A tavalyi X-Faktor sikeréből kiindulva úgy gondoltuk, hogy az idén sem pihentetnénk. A Got Talent típusú műsoroknál nem baj, ha két évad között van egy kis szünet, a tapasztalatok alapján ugyanis az éneklés kategóriában jelentkeznek a legtöbben. Márpedig a Got Talent akkor érdekes, ha az énekesek mellett sok más szereplő is van. Biztos vagyok abban, hogy ez a műsor a következő években még visszatér a képernyőre.

 

– A korábbi évekhez képest a TV2 Csoport láthatóan nagyobb büdzsét tud műsorgyártásra fordítani. Erre válaszul ti is tudjátok növelni a programokra fordítható keretet?

 

– A műsorokra fordítható büdzsénk a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja azt, hogy az RTL Magyarország piacvezető maradjon. Azt hozzátenném, hogy a pénz tényleg nagyon fontos, de nem csak ettől függ egy televízió sikere.

 

– Az elmúlt időszakban nyitottatok a fikciós tartalmak felé, amelynek a legújabb példája A mi kis falunk című saját gyártású sorozat. Ez nemzetközi trend, vagy inkább helyi próbálkozás?

 

– Egyértelműen ez a nemzetközi trend, főleg Európában, ezen belül pedig a régiónkban is. Ennek az egyik oka, hogy az amerikai fikciós tartalmak ma már a nagy csatornák esetén nem képesek olyan nézettségre, mint régebben. Az utolsó olyan sorozat, amely valóban igazán nagy csatornához méltó nézettséget tudott, az a Dr. Csont volt, és ennek is hamarosan vége lesz.

 

– A nagy stúdiók filmcsomagjaiért mekkora harc van manapság?

 

– Nagyon jelentős lett a verseny.

 

– A TV2 Csoport terjeszkedése miatt?

 

– Igen, ez az egyik fő ok, amely komoly változást hozott ezen a téren. Amíg néhány éve Magyarország tekintetében egyértelműen kínálati piacról beszéltünk a filmcsomagok esetében, addig mostanra ez átfordult keresletivé.

 

– Új saját gyártású tartalmak az RTL Klub mellett továbbra is csak az RTL II-n várhatók?

 

– Ez a két csatornánk az, ahol a saját gyártású tartalmak kapják a legnagyobb szerepet. Illetve sok saját produkció látható a Muzsika Tv-n is, és nem új tartalmakkal, de az RTL+-on ugyancsak sok régi, sikeres RTL-es műsor látható.

 

– Az RTL II esetén mennyire sikerült enyhíteni a csatorna nézettségének Való világ-függését?

 

– Az elmúlt másfél év nézettségi adatait visszanézve egyértelmű, hogy az RTL II ma már messze nem csak a Való világról szól. Nagyon sok műsort említhetnék, ami miatt ez így van. Kezdve a Gyanú árnyékábantól a Konyhafőnök Junioron és a Showder Klubon át a Hagyjál főzniig. Gyakorlatilag egy félórás blokkot leszámítva, kora délutántól késő estig saját gyártású tartalmat adunk az RTL II-n még akkor is, amikor nincs Való világ. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tér vissza a napi valóságshow az RTL II-re.

 

– A konkurenciánál volt arra példa, hogy alapvetően jól teljesítő műsormárkákat tettek át a főcsatornáról a kábelcsatornára, aminek így fel tudták húzni a nézettségét. Ilyen megoldásban az RTL II esetén nem látnál fantáziát?

 

– Az RTL II köszöni szépen, jól van, tehát nincs szükség a nézettsége felhúzására. Azon az áron amúgy sincs értelme emelni az RTL II nézettségét, hogy közben az RTL Klubnak ártunk. Ilyen esetben ugyanis mindig van nézővesztés, még akkor is, ha jól csináljuk. Azt gondolom, hogy az csak káoszt okoz, ha vannak olyan sikeres műsorok, amelyek ide-oda vándorolnak a csatornák között.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA