- Hirdetés -

Rágyúrtak a fikciós tartalmakra – interjú Kolosi Péterrel

|

Ma már sokkal jelentősebb a verseny a nagy filmstúdiók csomagjaiért, mint néhány évvel ezelőtt – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy a műsorokra fordítható büdzséjük a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja, hogy piacvezetők maradjanak.

 

– Az RTL Magyarország idei saját gyártású műsorai közül nézettség terén melyiktől vársz igazán jó eredményt?

 

– Alapvetően mindegyiktől jó nézettséget várok, és ez egyelőre be is jött, hiszen az új műsorok sorában A mi kis falunk az első, ami nagyon jól teljesít. A tavaszi műsorok közül jó nézettséget várok a Konyhafőnöktől, amiben most celebek versenyeznek majd. A nemzetközi tapasztalatok alapján nagyon bízom a Házasság első látásra című produkcióban, az újrainduló Gyertek átban, a Playback párbajban és az 1 perc és nyerszben is, illetve azt várom, hogy a Hagyjál főzni! megismételje tavalyi sikerét az RTL II-n. Az őszi műsorok közül még nem jelentettük be mindet, de amiről már beszélhetek, azok közül nagyon ígéretes a Survivor, az X-Faktortól pedig továbbra is azt várom, hogy a legnézettebb hétvégi show legyen a kereskedelmi célcsoportban.

 

– Miért az X-Faktorból lesz egy újabb szezon, és miért nem a Hungary’s Got Talent tér vissza a képernyőre?

 

– A tavalyi X-Faktor sikeréből kiindulva úgy gondoltuk, hogy az idén sem pihentetnénk. A Got Talent típusú műsoroknál nem baj, ha két évad között van egy kis szünet, a tapasztalatok alapján ugyanis az éneklés kategóriában jelentkeznek a legtöbben. Márpedig a Got Talent akkor érdekes, ha az énekesek mellett sok más szereplő is van. Biztos vagyok abban, hogy ez a műsor a következő években még visszatér a képernyőre.

 

– A korábbi évekhez képest a TV2 Csoport láthatóan nagyobb büdzsét tud műsorgyártásra fordítani. Erre válaszul ti is tudjátok növelni a programokra fordítható keretet?

 

– A műsorokra fordítható büdzsénk a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja azt, hogy az RTL Magyarország piacvezető maradjon. Azt hozzátenném, hogy a pénz tényleg nagyon fontos, de nem csak ettől függ egy televízió sikere.

 

– Az elmúlt időszakban nyitottatok a fikciós tartalmak felé, amelynek a legújabb példája A mi kis falunk című saját gyártású sorozat. Ez nemzetközi trend, vagy inkább helyi próbálkozás?

 

– Egyértelműen ez a nemzetközi trend, főleg Európában, ezen belül pedig a régiónkban is. Ennek az egyik oka, hogy az amerikai fikciós tartalmak ma már a nagy csatornák esetén nem képesek olyan nézettségre, mint régebben. Az utolsó olyan sorozat, amely valóban igazán nagy csatornához méltó nézettséget tudott, az a Dr. Csont volt, és ennek is hamarosan vége lesz.

 

– A nagy stúdiók filmcsomagjaiért mekkora harc van manapság?

 

– Nagyon jelentős lett a verseny.

 

– A TV2 Csoport terjeszkedése miatt?

 

– Igen, ez az egyik fő ok, amely komoly változást hozott ezen a téren. Amíg néhány éve Magyarország tekintetében egyértelműen kínálati piacról beszéltünk a filmcsomagok esetében, addig mostanra ez átfordult keresletivé.

 

– Új saját gyártású tartalmak az RTL Klub mellett továbbra is csak az RTL II-n várhatók?

 

– Ez a két csatornánk az, ahol a saját gyártású tartalmak kapják a legnagyobb szerepet. Illetve sok saját produkció látható a Muzsika Tv-n is, és nem új tartalmakkal, de az RTL+-on ugyancsak sok régi, sikeres RTL-es műsor látható.

 

– Az RTL II esetén mennyire sikerült enyhíteni a csatorna nézettségének Való világ-függését?

 

– Az elmúlt másfél év nézettségi adatait visszanézve egyértelmű, hogy az RTL II ma már messze nem csak a Való világról szól. Nagyon sok műsort említhetnék, ami miatt ez így van. Kezdve a Gyanú árnyékábantól a Konyhafőnök Junioron és a Showder Klubon át a Hagyjál főzniig. Gyakorlatilag egy félórás blokkot leszámítva, kora délutántól késő estig saját gyártású tartalmat adunk az RTL II-n még akkor is, amikor nincs Való világ. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tér vissza a napi valóságshow az RTL II-re.

 

– A konkurenciánál volt arra példa, hogy alapvetően jól teljesítő műsormárkákat tettek át a főcsatornáról a kábelcsatornára, aminek így fel tudták húzni a nézettségét. Ilyen megoldásban az RTL II esetén nem látnál fantáziát?

 

– Az RTL II köszöni szépen, jól van, tehát nincs szükség a nézettsége felhúzására. Azon az áron amúgy sincs értelme emelni az RTL II nézettségét, hogy közben az RTL Klubnak ártunk. Ilyen esetben ugyanis mindig van nézővesztés, még akkor is, ha jól csináljuk. Azt gondolom, hogy az csak káoszt okoz, ha vannak olyan sikeres műsorok, amelyek ide-oda vándorolnak a csatornák között.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...