- Hirdetés -

Több mint százmillió forintnyi támogatást osztott ki a Médiatanács

|

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa lezárta a televíziós közéleti, valamint a hír- és magazinműsorok támogatására kiírt, 2023. évi pályázatának bírálati szakaszát. A TVÁLLANDÓ2023 program keretében közel 104 millió forint odaítéléséről döntött a testület.

A Médiatanács Támogatási Program keretében évről évre meghirdetett TVÁLLANDÓ pályázat televíziós közéleti magazinműsorok, illetve hírműsorok és kulturális magazinműsorok elkészülését hivatott támogatni. A felhívásra összesen 23 pályázat érkezett, melyekből a bírálóbizottság 19-et talált érvényesnek és támogatásra érdemesnek. Közéleti magazinműsorok készítésére 3 pályázónak 8 920 000 forintot, hírműsorok készítésére 8 pályázónak 79 200 000 forintot, míg kulturális magazinműsorok készítésére 8 pályázónak 15 602 753 forintot ítélt oda a testület.

A Médiatanács március 5-i ülésén meghirdette a televíziós és rádiós műsorok készítését támogató, idei évre vonatkozó pályázati programjait is. A rádiós hírműsorok, közérdekű szolgáltató magazinműsorok, valamint tematikus magazinműsorok készítésének támogatására kiírt RÁDIÓÁLLANDÓ2024, valamint a televíziós közéleti magazinműsorok, illetve televíziós hírműsorok és kulturális magazinműsorok készítésének támogatására szolgáló TVÁLLANDÓ2024 pályázat kiírása hamarosan elérhető lesz az MTVA honlapján.

Ugyanezen az ülésén a Médiatanács megállapította, hogy a Rádió 7 tavaly december 11–17. között megsértette a szerződéses vállalásait azzal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, továbbá a helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő, valamint a nemzetiségi vagy más kisebbségek igényeinek szolgálatára szánt műsorszámot és szöveges tartalmat. A törvénysértés miatt a médiaszolgáltatót, a Dél-alföldi Média Centrum Kft.-t 40 000 forint bírsággal sújtotta a testület, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

Nézői bejelentés nyomán vizsgálta a testület az RTL-en február 1-jén, 19 óra 49 perctől sugárzott „… a szomszéd tehene” című műsorszámot, amelyben egy szellemként kísértő, tűzhalált szenvedett kislányról is szó esett. A testület megvizsgálta az adást a kiskorúakat védő rendelkezések szempontjából és megfelelőnek találta annak „12 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatári kategóriába sorolását, valamint a sugárzás időpontját is.

A klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából, ugyancsak hallgatói bejelentésre vizsgálta a Médiatanács a Rádió 1-en január 9-én 6 óra perctől közreadott Balázsék című műsorszámot az abban elhangzott szexuális utalások miatt. A műsorszámban szó esett arról, hogy a gödöllői FIDESZ Facebook-oldalát pornóképek és -videók árasztották el egy hackertámadás következtében. Mivel a kifogásolt rész a 4 órás műsoridőből mindössze 8 percet tett ki, és a műsorvezetők kerülték az egyértelműen szexuális töltetű kifejezések használatát, a készítők nem veszélyeztették a védendő korosztály egészséges fejlődését, ezért a Médiatanács nem indított eljárást.

Ugyanakkor eljárás indult a „Balázsék” január 9-én, 6 órától sugárzott műsorszáma miatt, mert abban emberi méltóságot sértő módon tréfálkoztak a műsor vendége, Musimbe Dávid Dennis kárára, rasszista megjegyzéseket engedve meg vele szemben. A testület álláspontja szerint a műsorszám egy társadalmi csoport másodrendűségére vonatkozó tartalmat hordozott, az elhangzott megjegyzések a hallgatók felé azt az üzenetet közvetítették, hogy az emberi méltóság nem általános érvényű. A kijelentések nem minősültek egyszerű élcelődésnek, a meghívott vendéget megszégyenítették azzal, hogy a bőrszíne miatt a rabszolgákkal kapcsolatos tréfák célpontjává tették. A műsorszám tehát a rasszizmust humorforrásnak tekintette, ez pedig nem egyeztethető össze az emberi méltóság tiszteletét megkövetelő alkotmányos értékekkel. A Médiatanács álláspontja szerint a műsorszám emellett a közösségek kirekesztésének tilalmát előíró törvényi rendelkezést is megsértette, ezért közigazgatási hatósági eljárást indított a médiaszolgáltatóval, a Radio Plus Kft.-vel szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...