- Hirdetés -

Többet költöttek biztosításra a magyarok

|

- Hirdetés -

A múlt évben naponta egy főre átlagosan 580 forintért kötöttek utasbiztosítást a külföldre készülő ügyfelek a Netrsik.hu adatai szerint, ami 2015-höz képest 7 százalékos átlagdíj-növekedést jelent. A legnagyobb online biztosításközvetítő portálon a kötések 40 százaléka az utazást megelőző napon, további 14 százaléka az utazás napján született. A síelni indulóknak – elsősorban a magasabb mentési és ellátási költségek miatt – a teljes átlagnál több mint 30 százalékkal magasabb díjat, napi 760 forintot kell átlagosan kifizetniük, többnyire (75 százalékban) ausztriai síutakra.

 

Télen a síutak, tavasztól őszig a fapados repülőjáratok által kínált bőséges lehetőségek miatt egyre nő a hosszú hétvégékre korlátozódó utazások gyakorisága: 2014-ben az utasbiztosítási szerződések 35, 2016-ban már 39 százaléka szólt 3-5 napra. A négynapos mellett a 8 napos utazások a leggyakoribbak: továbbra is a hetes turnusokra jellemző 8 nap/7éjszaka rendszerhez igazodik az utasbiztosítások közel 15 százaléka – derül ki a Netrisk.hu közleményéből.

 

Folyamatosan nő azok aránya, akik utasbiztosításukat az interneten kötik meg: a Netrisk.hu várakozása szerint 2016 végére az összes hazai utasbiztosítás mintegy 40 százaléka már e csatornán keresztül jön létre. Mindez jelentősen lerövidíti a kötési határidőket: korábban a biztosítók fiókjaiban és az utazási irodákban gyakran már több hónappal az indulást megelőző hónapokban megkötötték az utasbiztosítást, a tavalyi adatok szerint az interneten a kötések több mint 40 százaléka az utazást megelőző napon, további 14 százaléka pedig magán az elutazás napján születik meg.

 

„Az utazás napján megkötött utasbiztosítás teljesen azonos fedezetet biztosít az ügyfelek számára, ám ilyenkor jellemzően már csak bankkártyával teljesíthető a díjfizetés. Az utolsó pillanatban szerződést kötőknek érdemes figyelembe venni, hogy több biztosító utasbiztosítása esetén a szerződéskötés pillanatában még magyarországi területen kell tartózkodni”– hívta fel a figyelmet Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője.

 

Miközben az utasbiztosítások átlagdíja tavaly 580 forint volt, a síelni indulóknak átlagosan 31 százalékkal kell többet fizetni ezért a szolgáltatásért. A 760 forintra rúgó magasabb átlagos napi díjat a síelésben, snowboardozásban rejlő nagyobb kockázat, illetve a magasabb mentési költségek is indokolják. A Netrisk.hu oldalain síbiztosítást kalkulálók az alábbi arányban keresik tudatosan a különféle, kifejezetten síeléshez kötődő szolgáltatásokat:

 

A téli sportot űzők alig 2 százaléka keresi az utasbiztosításokban a felelősségbiztosítási szolgáltatást, holott külföldön egyre inkább kezd elterjedté válni, hogy a síbalesetben vétkes fél a baleset okozóján utólag behajtja orvosi ellátásának költségeit. A síbiztosítást kötők 75 százaléka Ausztriába utazik síelni, miközben 9 százalék a szlovákiai, további 4-4 százalék pedig az olasz vagy francia sípályákat veszi célba. A síelők átlagéletkora 32 év, a síutakra az idei szezonban átlagosan 5 napos utasbiztosítást kötnek az ügyfelek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...

Fontos változás jöhet a nyomtatók világában

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai...

Mesterséges intelligencia alapú alkalmazással is segíti partnereit a SPAR

Tovább bővítette kistermelői partnerprogramját a SPAR Magyarország: a Régiók Kincsei révén már több mint 600 új, hazai termék érhető el az üzletek kínálatában. A vállalat ezen felül szakmai támogatást is nyújt partnereinek fejlődésük és...

Kemény idők várnak az albérletet keresőkre

Budapesten már hetekkel a július 24-i felvételi ponthatárhirdetés előtt érzékelhetően nőtt a bérlakáskeresők aktivitása. A vidéki iskolaközpontokban ennek egyelőre nincs sok nyoma. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont észak-magyarországi régióvezetője ezt azzal magyarázza, hogy tapasztalat...

Megdöbbentő dolog történt a hazai lakáshitelpiacon

Hatalmas növekedést mutat a magyar lakáshitelpiac 2024 első felében. A Bankmonitor szakértőinek becslése szerint júniusban a szerződések volumene átlépte a 130 milliárd forintot és ezzel az első félévi lakáshitel volumen már közel 10%-kal meg...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...