- Hirdetés -

Tökéletes randit szervezünk – interjú Urbán Zsolttal

|

- Hirdetés -

Tulajdonost váltott az 1080p, amelyet egy bolgár milliárdos vásárolt meg. A tranzakcióról és a célokról Urbán Zsolt, a társaság új ügyvezető-partnere beszélt a Marketing&Media magazinnak.

– Nem akármilyen tulajdonosváltásra került sor az 1080p média- és reklámügynökségnél. Egy bolgár milliárdos fektetett be a cégbe. Hogyan jött mindez?

– Minket is meglepett, kerestük a miértet egy darabig, de aztán inkább örültünk/örülünk neki. Kaptunk egy telefonhívást, majd egy mailt pár hónappal ezelőtt, amit teljesen őszintén az elején nem nagyon vettünk komolyan, de aztán valóság lett belőle. Az öröm azért teljes, mert egy szakmai befektető érkezett, aki egy igen neves vállalatcsoportot képvisel, ahol több cég is tőzsdén jegyzett, mint például a Central European Media Enterprises Ltd. a Nasdaqon. A vállalatcsoport első embere Krassimir Guergov, Bulgária legnagyobb médiabefektetője, akinek érdekeltségei kiterjednek tévécsatornákra, közterületi vállalkozásra (JCD), média- és kreatívügynökségekre, és természetesen nemcsak Bulgáriában, hanem számos országban van jelen, mint például Csehországban, illetve most már Magyarországon is. Rendkívüli szakmaiság jellemzi, nagyon kényes a minőségre és a professzionális szolgáltatásra. A kezdeti bizonytalanságunkat gyorsan elsöpörte az az érzet, amikor látod, hogy egy befektető nemcsak a számokat nézi, hanem sokkal inkább az ambíciót, a lehetőséget. Kérdeztem a múltkor tőle, hogy miért lát bennünk fantáziát, a válasza pedig igen szimpatikus volt. „Nekem a reklám a vakációm. Mindennap úgy érzem, hogy egy elképesztően izgalmas utazásban veszek részt. Benned azt láttam, hogy te szeretsz utazni és csapatod is.”

– Ez úgy hangzik, mint egy tündérmese. De tényleg, milyen céllal jön valaki Bulgáriából Magyarországra?

– A célok kristálytiszták, egy ügynökségcsoportot akar felépíteni, amely képes nemcsak megfelelni a kor elvárásainak, hanem egy újszerű gondolkodást és integrált szolgáltatást mutat. Nyilván elcsépelt ez a szó, de egyelőre nincs rá jobb… 🙂 Nem csinálunk mást, mint egy tökéletes randit szervezünk az általunk kezelt márkáknak és fogyasztóiknak, majd azon dolgozunk, hogy ez a kapcsolat a lehető legtovább tartson.

– Mi lesz a korábbi társalapítókkal, Kádár Tamással és Dévényi Balázzsal? Ők távoznak és te leszel mostantól az ügyvezető igazgató?

– Igen, június közepétől ügyvezető-partner minőségemben vezetem a vállalatot, amely hatalmas felelősség, bizalom és nem feltétlenül csak a befektető oldaláról. Korábbi társaim olyan vállalkozások utódját hagyták rám, mint a Bergmédia vagy a Dynamo Budapest. Kádár Tamás már akkor médiát vásárolt, amikor én még az ügynökségi világban sem voltam, Balázs pedig fantasztikus csapatot és vállalatot épített fel az elmúlt négy évben.

– Miben változik a cég működése?

– Az 1080p egy jól átgondolt és strukturált vállalat kiváló szakemberekkel, így sok dolog nem fog változni, talán egy kicsit más lesz. Minden vezető, így én is, a saját személyiségét is beleteszi, így aki ismer, tudja, ez is kellett ahhoz, hogy a HD Group Magyarország egyik meghatározó ügynöksége lett a BTL területén. A cél nem más, mint a média- és kreatívügynökségi piacon elérni a tényező pozíciót.

– Tervez bővítést az új tulajdonos?

– Az ambiciózus célok eléréséhez nyilván bővíteni kell a csapatot, amelyet az elmúlt hetekben nemcsak elkezdtük, hanem már négy új munkatárssal dolgozunk. Szerintem óriási szerencse, hogy ebben az igen nehéz helyzetben ilyen gyorsan találtunk megfelelő kompetenciával rendelkező kollégákat.

– Közép- és hosszú távon mekkora növekedést hozhat ez az 1080p életébe?

– Nem szeretnék elkiabálni semmit, be fogunk számolni minden eredményről.

– Lesz egy másik változás is az életedben ősszel. Lejár az MRSZ-elnöki mandátumod. Elégedett vagy?

– Elégedett sosem, büszke annál inkább. Fura szó, hogy fantasztikus, de más nem jut eszembe, amikor erre az időszakra gondolok. Egy új szerepben próbáltam ki magam, és úgy vélem, hogy ahogy az ügynökségnél, itt a szövetségben is büszke vagyok arra, akikkel dolgozhatok és dolgozhattam, amilyen projekteket valósítottunk meg és büszke vagyok arra, hogy a szakma alkalmasnak tart/tartott arra, hogy adott esetben ellássam a képviseletét igen komoly helyzetekben.

– Az elnökséged alatt került szorongatott helyzetbe a hazai reklámszakma a politika által. Könnyebb dolga lesz az utánad érkezőnek?

– Voltak erős szituációk, kétségbeejtő történések, de mindig felálltunk és igazodtunk. Könnyebb nem lesz, szokták mondani. Megoldás jó, rossz mindig van, főleg ha az utánam érkező betartja, amit a Top 50 gálán mondtam. Bármit is hoz az élet, a legfontosabb, hogy mindig az iparág védelme és szolgálata legyen az első.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA