- Hirdetés -

Tovább zöldült a SPAR

|

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített adatait figyelembe véve. A cégcsoport egyik legfontosabb törekvése, hogy a vásárlók színvonalas kiszolgálását fenntartható, környezetbarát és energiatakarékos működéssel érje el.

Elkészült a SPAR Ausztria csoport tavalyi évre vonatkozó fenntarthatósági jelentése, amelyből kiderül: több területen is nagy lépést tett a vállalatcsoport a káros anyagok kibocsátásának csökkentése, az újrahasznosítás és az energiatakarékosság terén, s mindez jórészt az áruházak korszerűsítésének köszönhető. Az új üzletek ugyanis átlagosan 17 százalékkal kevesebb energiát igényelnek, mint a 10-15 évvel ezelőtt felújított egységek. Az üvegházhatású gázok kibocsátása az élelmiszer-kiskereskedelmi üzletág tekintetében összességében 25,8 százalékkal csökkent éves szinten. Ennek legfőbb oka, hogy Magyarországon és Szlovéniában a vásárolt villamos energiát átállították a zöldebb villamos energiát vagy atomenergiát termelő forrásokra és az ezzel járó alacsonyabb szén-dioxid kibocsátásra. 2015 óta, a SPAR Ausztria csoport a teljes működési területén, valamennyi leányvállalatát beleértve, 45,5 százalékkal csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását, az értékesítési terület növekedésével együtt is.

Hetven százalékos újrahasznosítási arány

„A vállalatcsoport, és ezen belül a SPAR Magyarország üzleti filozófiájának egyik sarkalatos pontja a környezettudatos működés. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a negatív környezeti hatásokat a minimálisra csökkentsük, melynek egyik alappillére a környezettudatosság népszerűsítése és az ehhez szorosan kapcsolódó eljárások széles körű alkalmazása. Az áruházaknál keletkező és értékesíthető másodlagos nyersanyagok – papír, műanyag – szelektálása szintén kiemelt fontosságú: az elmúlt 30 év során ezen a téren alapvető változást értünk el, hiszen a kezdeti 46 százalékos újrahasznosítási arány mára több mint 70 százalékra nőtt” – fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.

A társaság energiafogyasztása elsősorban a villamos energia felhasználásából származik. A világítási és hűtés-fűtési rendszerek korszerűsítésének eredményeként a 2010-es bázisévhez képest sikerült csökkenteni a villamosenergia-felhasználásból eredő fogyasztást. A SPAR elsődleges kibocsátási forrása a működési helyszínekhez köthető villamos energia, a fűtéshez használt földgáz és távhő, illetve a saját flottához kapcsolódó üzemanyag-használat.

Okos megoldásoktól az Év Zöld Kereskedője címig

A SPAR Magyarország üzleteinek modernizálása során törekszik az energiatakarékos eszközök integrálására: a felújított áruházakba a legmodernebb hűtőberendezéseket és hűtőpultokat telepítik. A nagyobb üzletekben integrált hűtéstechnikai rendszert alakítanak ki, amelynek segítségével a hűtőbútorokból és hűtőkamrákból származó hő az épület fűtéséhez használható fel. A kisebb üzletegységeknél egy hasonló elven működő hűtéstechnikai rendszerrel kezelik a technológiai hűtést és a komfort fűtő-hűtő rendszert, optimalizálva az energia felhasználását. Az energiahatékonysági intézkedések során kiemelt szerepet kap a világítástechnika modernizációja is: fénycsöves lámpatesteket energiahatékony LED-lámpákra cserélik, amelyek jelentősen kevesebb energiával beérik, mint a hagyományos izzók. 2020-ban a SPAR kiskereskedelmi áruházláncként elnyerte Az Év Zöld Kereskedője címet a környezettudatos vállalatirányítás és a bevezetett fenntarthatósági intézkedései miatt.

 

fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...