Tovább nőttek a mozis reklámbevételek

Csaknem 40 százalékkal növekedtek a mozis reklámbevételek 2016-ban az előző évhez viszonyítva – derül ki a Kantar Média 2016-os évre vonatkozó, összesített adataiból. Folyamatosan növekszik a moziba látogatók száma, és egyre több hirdető választja a mozit a média mix elemeként.

 

A teljes 2015-ös és 2016-os évet összehasonlítva kiderül, hogy a különböző médiumok nagy része ismét növekedést könyvelhetett el, amiből azonban kiemelkednek a mozira vonatkozó reklámbevételi adatok.

A mozira fordított (listaáras) költésre vonatkozó adatok már a 2015-ös évben is növekedést mutattak, azonban ehhez viszonyítva a 2016-os évet további 39,9%-os emelkedés látszik.

 

Magyarországon egyre több hirdető választja a mozit a média mix elemeként. Számos hirdető tér vissza a vásznon történő megjelenéshez, hiszen tapasztalatból ismerik a mozis hirdetések hatékonyságát, de nagyon sok márka újként építi be stratégiájába ezt a reklámeszközt.

 

A mozis hirdetés hatékonyságának nagyon fontos része, hogy évről évre folyamatosan növekszik a moziba látogatók száma. A 2016-os évben a Cineworld Group mozijaiban (amelyhez a Cinema City mozik is tartoznak) több, mint 100 millió mozijegyet váltottak. Ez annyit tesz, hogy a vásznon történő hirdetésekkel jóval nagyobb arányban érhetőek el az újdonságokra nyitott A+, A, B és akár C státuszú fizetőképes kereslettel rendelkező mozizók.

 

A már önmagában csalogató moziélmény mellett a változatos filmkínálat garantálja, hogy jól irányított kampányt alakíthassunk ki, és érjük el célcsoportunkat minimális meddőszórás mellett.

Az idei előzetes filmkínálat alapján látható, hogy ebben az évben is széles választékban találhatunk minden célcsoportot megmozgató alkotásokat. Néhány példa, a teljesség igénye nélkül:

 

Női célcsoport:

Kincsem – Premier: Március 16.

Öldöklő szerelem – Premier: Április 20.

Wonder Woman – Premier: Június 1.

 

Férfi célcsoport:

Fast 8 – Premier: Április 13.

A Galaxis őrzői 2. – Premier: Május 4.

A múmia – Premier: Június 8.

 

Családi célcsoport:

Hupikék Törpikék: Az elveszett falu – Premier: Március 30.

Bébi Úr – Premier: Április 13.

Gru 3 – Premier: Június 29.

 

(A filmpremierek dátum változásának jogát a filmforgalmazó fenntartják.)