- Hirdetés -

Újított a Kaspersky

|

- Hirdetés -

A Kaspersky Lab elérhetővé tette operációs rendszerét a nagyközönség számára is. A KasperskyOS egy olyan speciális operációs rendszer, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerek számára fejlesztettek és egyúttal megfelel a szigorú kiberbiztonsági követelményeknek is. Az operációs rendszer dokumentál minden számítógépes tevékenységet és ezáltal csökkenti a kibercsapdák kockázatát. A Kaspersky Lab 15 év szakmai tudását használta fel, hogy megalkossa és elérhetővé tegye a KasperskyOS-t immár világszerte mindenki számára.

 

Mai modern világunkban már egyre elterjedtebbek az IoT eszközök használata, amelyek az internetre csatlakoznak, miközben irányítják mindennapi életünk bizonyos részeit, ezért a kereslet az erős és megbízható biztonsági megoldásokra magasabb, mint valaha. A KasperskyOS fejlesztésének központi eleme, hogy a különböző iparágaknak megfelelő számítógépes biztonságot garantálja, miközben a szervezeti- és üzleti kihívásoknak megfelelően a hozzájárul a beágyazott rendszerek működéséhez.

 

 

A KasperskyOS története

 

“15 évvel ezelőtt egy kis csapat szakértő vitatta az esélyét egy olyan programnak, amely lehetővé tenné, hogy a számítógép minden aktivitását dokumentálja. A fejlesztések során azonban kiderült, hogy egy ilyen rendszer kialakítása nagyon nehéz a hagyományos, általános célú operációs rendszerben. Emiatt választottuk azt a megoldást, hogy fejlesztünk egy saját operációs rendszert, amely követi a biztonsági fejlesztés általános szabályait, ugyanakkor számos egyedi funkcióval rendelkezik, így nem csak biztonságos, de viszonylag könnyen kiegészíthető olyan alkalmazásokkal, amelyekkel fókuszálható a védelem.” – mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies and Chief Security Architect részleg vezetője.

 

„A mi operációs rendszerünk indulásának kezdete még visszavezethető azokra az időkre, amikor a vírusok jelentették a legsúlyosabb kiberbiztonsági problémát, azaz jóval azelőtt, hogy komplex támadások érték volna az ipari rendszereket, és a számítógépes rendszerek sem irányították életünket ilyen mértékben. Akkoriban, a “biztonság korlátok nélkül” elv még nem volt napirenden a növekvő informatikai tömegben. A kezdetektől tudtuk, hogy egy saját operációs rendszer megalkotása hatalmas vállalkozás, amely óriási erőforrásokat követel meg éveken át anélkül, hogy forgalmazni lehetne. Ma egyértelműen látható a kritikus infrastruktúrák megerősítésére való igény, a távközlési- és a pénzügyi szektorban, valamint a fogyasztói- és az ipari- IoT-k esetén. Természetesen ez egy olyan kockázatos befektetés volt, amit más gyártók nem vállaltak. Ma, köszönhetően a Kasperksy Lab csapat erőfeszítéseinek, van egy olyan termékünk, amely a lehető legnagyobb fokú védettséget nyújtja a kibertámadások ellen”. – mesélte Eugene Kaspersky, a Kaspersky Lab elnök-vezérigazgatója.

 

 

A koncepció

 

A KasperskyOS-t úgy alakították, hogy a számítógépen lévő különböző programok csak dokumentált műveleteket hajtsanak végre. A KasperskyOS-szal kompatiblis programok fejlesztése “hagyományos” kódírást igényel, valamint szigorú biztonságpolitikát, amely meghatározza a dokumentált funkciókat. Csak ennek a szigorú biztonságpolitikának megfelelő parancssort lehet végrehajtani, beleértve az operációs rendszer saját funkcióit is. Ez a megközelítés időigényesnek bizonyult a KasperskyOS fejlesztési folyamat során, de egyúttal előnyös is az alkalmazás-fejlesztőknek: a biztonsági vezérelv párhuzamosan fejleszthető a tényleges funkcióval. A funkcionalitás valójában azonnal tesztelhető, ugyanis egy hiba a kódban nem dokumentálható és ezáltal az operációs rendszer blokkolja is. A legfontosabb, hogy a biztonságpolitika testre szabható az üzleti igényeknek megfelelően: a biztonság igazítható az adott alkalmazás követelményeinek függvényében és nem fordítva.

 

„Nincs olyan termék, ami 100%-os biztonságot adhat, de a KasperskyOS garantálja az ügyfeleink számára a 99%-ot. Technikailag szólva, egy ennyire összetett környezetben megpróbálni egy bizonyos kódot beépíteni a rendszerbe, nem lehet sikeres. A mi előnyünk az, hogy a kártékony programok műveletei nem dokumentálhatóak és nem felelnek meg a szigorú biztonsági irányelveknek, ezért a műveletek el sem indulnak. A KasperskyOS tehát immunis a tipikus jelenleg napirenden lévő kibercsapdákra” – magyarázta Andrey Nikishin, a Future Technologies Business Development részleg vezetője.

 

 

Telepítési rugalmasság

 

A KasperskyOS nem egy általános célú operációs rendszer, hanem kifejezetten úgy tervezték, hogy megfeleljen a beágyazott készülékek számára és célja három kulcsfontosságú iparág védelme: a távközlés, az autóipar és az ipar, gyártás. Ezen kívül, a Kaspersky Lab telepítési csomagot fejleszt a pénzügyi szektor számára (pl.: biztonságos POS-terminálok) és a kritikus műveletek fokozottabb biztonságának érdekében az általános célú Linux-alapú rendszerekhez és a különösen a végpontok védelméért. Jelenleg 3 könnyen kezelhető telepítő csomag érhető el:

 

A KasperskyOS: maximális biztonságot nyújt, annak ellenére, hogy a követelményei extra kihívást jelentenek egy ügyfélnek annak fejlesztési folyamataiban. Ezt célszerű alap rendszerként felhasználni, amelyre érdemes telepíteni a hálózati routereket, kamera-rendszereket, vagy az IoT eszközöket. A telekommunikációs ipar, a kritikus infrastruktúra alkalmazásainak és az IoT rendszerek igényeinek ad megfelelő informatikai védelmet.

 

A Kaspersky Secure Hipervizor lehetővé teszi az egyes alkalmazások parancsainak szigorú ellenőrzését, valamint azt, hogyan kommunikálnak egymással. A kommunikációs ipar és az autóipar biztonsági igényeit elégíti ki, de fel lehet használni általános biztonsági célokra, vagy akár a végpontok biztonságos működéséhez.

 

A Kaspersky Security System a hagyományos operációs rendszerek számára nyújt erős védelmet, valamint más beágyazott és valós idejű operációs rendszereknek, amelyek minimális fejlesztési költségeket igényelnek.

 

 

Elérhetőség

 

A KasperskyOS elérhető az „OEM” (Original Equipment Manufacturer), „ODM” (Original Design Manufacturer) gyártóknak, rendszerintegrátorok és a szoftverfejlesztők számára az egész világon. Már több sikeres együttműködés született az orosz rendszerintegrátor programmal, a Kraftway-jel (biztonságos hálózati router), a SYSGO-val (megerősített biztonság a PikeOSoperációs rendszernek a Kaspersky Security Systemmel) és az európai rendszerintegrátorral, a BE.services-szel (beágyazot KasperskyOS technológia a speciális Programozható Logikai Vezérlők számára). Mivel a KasperskyOS személyre szabott minden ügyfél számára, az ára a követelményeknek és igényeknek megfelelően változik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....