A 20-40 évesek közel fele ünnepli meg a Valentin napot, legalábbis a Vodafone ügyfelei közül, a cég által végzett felmérés szerint. Ajándék, közös mozizás szerepel a tervekben, viszont a megkérdezettek egyáltalán nem tartják jó ötletnek, ha a köszöntés telefonon érkezik.
Minden második megkérdezett ajándékkal lepi meg a kedvesét, minden negyedik moziba viszi, néhány százalék pedig saját kezűleg készít ajándékot – de senki sem tervezi, hogy SMS-ben, vagy chat üzenetben köszönti a párját – derül ki a Vodafone friss felméréséből. A társaság 2013-ban készített hasonló kutatást, az akkori helyzethez képest az ajándékot adók aránya csökkent (74 százalékról 50 százalékra), míg a vacsora meghívásban gondolkodóké 19 százalékról 24 százalékra nőtt.
A megkérdezettek 27 százaléka tartja jó ötletnek, ha Valentin napon egy új okostelefonnal lepi meg kedvesét. Négy évvel ezelőtt a válaszolóknak csak az ötöde értett egyet ezzel. Ami viszont nem változott, az az, hogy döntő többségében idén is a hölgyek számíthatnak ajándék okostelefonra, ugyanis leginkább az okostelefont használó férfiak gondolják úgy, hogy jó ajándék lenne párjuknak egy okos mobil.
„A technika vívmányai nem helyettesítik a személyes élményt, hanem segítik fenntartani és megőrizni a fontos kapcsolatainkat. Ezt jelzi a Valentin napi kutatás is: egy meghitt vacsorával pár MMS-ben átküldött plüssmackó képe nem tud konkurálni, azonban egy személyesen átadott ajándék, amelynek üzenete van – például azt fejezi ki, hogy fontos számunkra, hogy napközben is folyamatos legyen a kommunikáció közöttünk – valóban örömet jelent a partner számára” – mondta Dr. Hevesi Krisztina egészségfejlesztő szakpszichológus, egyetemi adjunktus.
A Vodafone kutatása szerint egy korlátlan beszélgetést és SMS-t tartalmazó tarifacsomag – mint például a Vodafone Red – birtokában a válaszadók fele átlagosan akár egy órát, vagy akár annál is többet fordítana egy átlagos napon a kedvesével való telefonos csevegésre, mi több, a megkérdezettek 15 százaléka a korlátlan csomag birtokában akár végtelen időt szánna a kapcsolattartásra.
2013-ban a „szófukar”, a kedvessel való beszélgetésre a korlátlan csomag birtokában is csak napi 5-10 percet szánók aránya 32 százalékos volt, míg ma csak 17 százalék nyilatkozott így. A sokat beszélők aránya ugyanebben az időszakban 6-ról 18 százalékra nőtt, a végtelen időt is bevállalóké pedig 11 százalékról 15 százalékra emelkedett.