- Hirdetés -

Versenyelőnyt jelenthet a megfelelő adatkezelés

|

- Hirdetés -

Az elmúlt három év mozgalmasan telt az adatkezeléssel foglalkozó szakemberek számára: az Európai Unió új GDPR rendelete számtalan új kihívást hozott, majd a járvány miatti virtuális munkavégzés forgatta fel az eddigi adatkezelési gyakorlatokat, növelve a kitettséget kibertámadásoknak, ráadásul sok vállalat immár egészségügyi adatokat is kezelni volt kénytelen a korábbi személyes adatokon felül. Az adatkezelés az elmúlt években számos szegmensben az üzleti prioritási listák tetejére került fel.

Az átlátható adatkezelési gyakorlat kialakításával és következetes alkalmazásával a vállalatok nemcsak a szabályozásoknak tudnak megfelelni, hanem a bizalmat is növelhetik fogyasztóikban, ügyfeleikben – ráadásul a megfelelő adatkezelési gyakorlat utat nyithat és támogathat olyan fontos üzleti prioritásokat, mint az adatvezérelt döntéshozatal, amely korábban nem ismert innovációs lehetőségeket tárházát hozhatja el.

„A szabályozásoknak megfelelő adatkezeléssel járó munkára sok vállalat egy szükséges rosszként, egyfajta a főtevékenységet komplikáltabbá tevő rosszként gondol. Arra kevesebben gondolnak, hogy a felelősségteljes adatkezelési gyakorlatból fakadó biztonság segítheti a bizalmi viszony növekedését és nagyobb fokú elkötelezettséget alakíthat ki az ügyfele körében – mondta el Nagy Rita, az Iron Mountain Magyarország ügyvezetője. – Napjainkban, mikor kevés aktuálisabb téma van a személyes adatok védelménél, azok a vállalatok, amelyek őszintén a szívükön viselik ügyfeleik adatainak védelmét, hatalmas előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben.”

A szakember szerint az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva például ajánlott rendszeresen tájékoztatni őket az adatkezelési elvekről és azok változásairól is. „Bár a személyes adatok védelme napjaink egyik központi kérdése, a vállalatok még közel sem beszélnek annyit adatkezelési gyakorlatukról, mint például fenntarthatósági teljesítményükről” – fogalmazott.

Az adatvédelemből fakadó előnyökre példaként a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) példáját hozta fel Nagy Rita. A szervezet 200 ezer beteg egészségügyi adatait kívánta biztonságos módon, a szigorú adatvédelmi szabályoknak megfelelve online hozzáférhetővé tenni a páciensek számára. Ennek érdekében egy elektronikus dokumentumkezelő rendszer (EDMS) segítségével digitalizálták a betegadatokat, ami egyúttal arra is lehetőséget adott, hogy gépi tanulás segítségével indexálják, vagyis kereshetővé és elemezhetővé tegyék azokat, így értékes információt nyerhetnek ki belőlük.

4 adatkezelési alapelv, amely versenyelőnnyé is válhat

Ugyan a vállalatok által kezelt sok és komplex adat áttekintése gigászi feladat, a következő 4 alapelv betartásával időtálló adatkezelési stratégiát alakíthatnak ki a vállalkozások:

1. A kockázatok és biztonsági rések azonosítása, akár IT eszközök segítségével. Az első lépés, mely során felmérhetjük, hogy szervezetünk milyen szinten áll az adatkezelés terén, és eldönthetjük, hogy merre induljunk onnan. Hasznos az adatkezelési kockázatok és vakfoltok céges szabályokban és eljárásokban való felkutatása. Ma már számos informatikai eszköz is elérhető a piacon, amelyekkel a vállalatok felmérhetik, hogy az általuk alkalmazott adatkezelési gyakorlat mennyiben felel meg a legmagasabb standardoknak.

2. Az adatok megismerése és automatizálás. A következő lépésben érdemes felmérni, milyen információkat kezel a szervezet, és az egyes információtípusokhoz milyen kockázatok kapcsolódnak. Ezt követően érdemes lehet akár gépi tanulásra épülő megoldással automatizálni az adatkezelést, így ugyanis csökkenthetők az adatkezelés költségei és terhei, és kiküszöbölhetővé válik az emberi hibalehetőség és elfogultság.

3. Az átláthatóság beépítése minden rendszerbe és folyamatba. Kiemelten fontos, hogy a vállalat egésze mindig az átláthatóság szellemében működjön, rendszeresen kommunikálva az adatvédelmet érintő információkat, akár jó, akár rossz híreket kell közölni. Ez kulcsfontosságú a bizalom megteremtése szempontjából úgy az ügyfelek, mind a hatóságok felé.

4. Folyamatos fejlesztés. A világ és kezelendő adatok minősége, mennyisége is változik. Az adatvédelem egy vég nélkül fejlesztendő folyamat. Ahhoz, hogy a fókusz és az elkötelezettség megmaradjon, fontos a megfelelő ellenőrzési folyamatok alkalmazása, jól definiálható célok és mérföldkövek meghatározása.

„A jövőálló adatkezelési stratégia kidolgozásához először a szervezet jelenlegi szintjét kell meghatározni, ebben nagyon sokat segíthetnek az adatkezelésre szakosodott cégek tapasztalata, akár globális tapasztalatokon alapuló szakmai és gyakorlati tudása. Az aktuális helyzet megértésén felül a szakértők az adott vállalat sajátosságait, piacát és ügyfeleit is figyelembe véve tehetnek javaslatot az adatkezelési elvek és gyakorlatok átalakítására” – hívta fel a figyelmet Nagy Rita.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Idén többet fizetnek a biztosítót váltók

Néhány napja maradt 850 ezer gépjármű, köztük közel 450 ezer személygépkocsi üzembentartójának arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak péntek éjfélig el is kell jutniuk a biztosítókhoz. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....