- Hirdetés -

Versenyelőnyt jelenthet a megfelelő adatkezelés

|

- Hirdetés -

Az elmúlt három év mozgalmasan telt az adatkezeléssel foglalkozó szakemberek számára: az Európai Unió új GDPR rendelete számtalan új kihívást hozott, majd a járvány miatti virtuális munkavégzés forgatta fel az eddigi adatkezelési gyakorlatokat, növelve a kitettséget kibertámadásoknak, ráadásul sok vállalat immár egészségügyi adatokat is kezelni volt kénytelen a korábbi személyes adatokon felül. Az adatkezelés az elmúlt években számos szegmensben az üzleti prioritási listák tetejére került fel.

Az átlátható adatkezelési gyakorlat kialakításával és következetes alkalmazásával a vállalatok nemcsak a szabályozásoknak tudnak megfelelni, hanem a bizalmat is növelhetik fogyasztóikban, ügyfeleikben – ráadásul a megfelelő adatkezelési gyakorlat utat nyithat és támogathat olyan fontos üzleti prioritásokat, mint az adatvezérelt döntéshozatal, amely korábban nem ismert innovációs lehetőségeket tárházát hozhatja el.

„A szabályozásoknak megfelelő adatkezeléssel járó munkára sok vállalat egy szükséges rosszként, egyfajta a főtevékenységet komplikáltabbá tevő rosszként gondol. Arra kevesebben gondolnak, hogy a felelősségteljes adatkezelési gyakorlatból fakadó biztonság segítheti a bizalmi viszony növekedését és nagyobb fokú elkötelezettséget alakíthat ki az ügyfele körében – mondta el Nagy Rita, az Iron Mountain Magyarország ügyvezetője. – Napjainkban, mikor kevés aktuálisabb téma van a személyes adatok védelménél, azok a vállalatok, amelyek őszintén a szívükön viselik ügyfeleik adatainak védelmét, hatalmas előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben.”

A szakember szerint az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva például ajánlott rendszeresen tájékoztatni őket az adatkezelési elvekről és azok változásairól is. „Bár a személyes adatok védelme napjaink egyik központi kérdése, a vállalatok még közel sem beszélnek annyit adatkezelési gyakorlatukról, mint például fenntarthatósági teljesítményükről” – fogalmazott.

Az adatvédelemből fakadó előnyökre példaként a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) példáját hozta fel Nagy Rita. A szervezet 200 ezer beteg egészségügyi adatait kívánta biztonságos módon, a szigorú adatvédelmi szabályoknak megfelelve online hozzáférhetővé tenni a páciensek számára. Ennek érdekében egy elektronikus dokumentumkezelő rendszer (EDMS) segítségével digitalizálták a betegadatokat, ami egyúttal arra is lehetőséget adott, hogy gépi tanulás segítségével indexálják, vagyis kereshetővé és elemezhetővé tegyék azokat, így értékes információt nyerhetnek ki belőlük.

4 adatkezelési alapelv, amely versenyelőnnyé is válhat

Ugyan a vállalatok által kezelt sok és komplex adat áttekintése gigászi feladat, a következő 4 alapelv betartásával időtálló adatkezelési stratégiát alakíthatnak ki a vállalkozások:

1. A kockázatok és biztonsági rések azonosítása, akár IT eszközök segítségével. Az első lépés, mely során felmérhetjük, hogy szervezetünk milyen szinten áll az adatkezelés terén, és eldönthetjük, hogy merre induljunk onnan. Hasznos az adatkezelési kockázatok és vakfoltok céges szabályokban és eljárásokban való felkutatása. Ma már számos informatikai eszköz is elérhető a piacon, amelyekkel a vállalatok felmérhetik, hogy az általuk alkalmazott adatkezelési gyakorlat mennyiben felel meg a legmagasabb standardoknak.

2. Az adatok megismerése és automatizálás. A következő lépésben érdemes felmérni, milyen információkat kezel a szervezet, és az egyes információtípusokhoz milyen kockázatok kapcsolódnak. Ezt követően érdemes lehet akár gépi tanulásra épülő megoldással automatizálni az adatkezelést, így ugyanis csökkenthetők az adatkezelés költségei és terhei, és kiküszöbölhetővé válik az emberi hibalehetőség és elfogultság.

3. Az átláthatóság beépítése minden rendszerbe és folyamatba. Kiemelten fontos, hogy a vállalat egésze mindig az átláthatóság szellemében működjön, rendszeresen kommunikálva az adatvédelmet érintő információkat, akár jó, akár rossz híreket kell közölni. Ez kulcsfontosságú a bizalom megteremtése szempontjából úgy az ügyfelek, mind a hatóságok felé.

4. Folyamatos fejlesztés. A világ és kezelendő adatok minősége, mennyisége is változik. Az adatvédelem egy vég nélkül fejlesztendő folyamat. Ahhoz, hogy a fókusz és az elkötelezettség megmaradjon, fontos a megfelelő ellenőrzési folyamatok alkalmazása, jól definiálható célok és mérföldkövek meghatározása.

„A jövőálló adatkezelési stratégia kidolgozásához először a szervezet jelenlegi szintjét kell meghatározni, ebben nagyon sokat segíthetnek az adatkezelésre szakosodott cégek tapasztalata, akár globális tapasztalatokon alapuló szakmai és gyakorlati tudása. Az aktuális helyzet megértésén felül a szakértők az adott vállalat sajátosságait, piacát és ügyfeleit is figyelembe véve tehetnek javaslatot az adatkezelési elvek és gyakorlatok átalakítására” – hívta fel a figyelmet Nagy Rita.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....