- Hirdetés -

Vizsgálatot indítanak az Agency Toplist miatt

|

- Hirdetés -

Összefogtak a reklámszakma érdekképviseletei és közös ad hoc feltáró bizottság létrehozásáról, illetve vizsgálat elindításáról döntöttek az Agency Toplist kapcsán. Az új ügynökségi rangsor kapcsán éles vita alakult ki a Republic Group és a MAKSZ között. Az Agency Toplist munkacsoport már reagált is a vizsgálat elindítására, azt hangsúlyozzák, hogy az általuk végzett kutatás során kiküldött e-mailek kapcsán mindenben eleget tettek az adatvédelmi szabályoknak.

Nem múlt el hét újabb fordulat nélkül a listaháborúban, ma a reklámpiaci szereplők érdekképviseletei dobtak le egy elég komoly bombát. Korábban arról érkezett hír, hogy az Agency Toplist szervezői adatgyűjtést végeztek, ami miatt a MAKSZ etikai vizsgálatot akartak indítani a Republic Group ellen. Az új ügynökségi rangsor egyik fő támogatója ugyanis Fabricius Gábor, a Republic egyik vezetője. A társaság azonban elébe ment az eseményeknek, és kilépett a szervezetből, így az etikai vizsgálat értelmetlenné vált.

Ma délután azonban kiderült, hogy itt korántsem ér véget a dolog, és a reklámpiaci érdekképviseleti szervezetek közös közleményt adtak ki. Ebben azt írják, hogy: „figyelemmel a vélelmezett jogsértés és etikai vétség súlyosságára, és az ügyet övező kiemelt piaci figyelemre, a MAKSZ a társ szakmai szervezetekkel, az Önszabályozó Reklámtestülettel (ÖRT), az IAB Hungary-vel és a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) együtt, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Jogi és Adatkezelési tagozata által delegált adatvédelmi szakember közreműködésével, közös ad hoc feltáró bizottságot hoz létre az ügy kivizsgálására, valamint a szükséges adatkezelési visszaélésekkel szemben fellép. A vizsgálat végéig a bizottságban részt vevő szervezetek hírzárlatot rendelnek el.”

Azt már a múlt héten lehetett tudni, hogy a MAKSZ és több iparági szervezet közös fellépésre készül, így az Agency Toplist szervezői gyorsan reagáltak az újabb fejleményre. Közlésük szerint az Agency Toplist a MAKSZ által kifogásolt e-mailek kiküldése során mindenben eleget tett az adatvédelmi szabályoknak. A kérdőív egy kutatás végzése érdekében keresett meg cégeket, interneten hozzáférhető, nyilvános e-mail címekre, illetve a BrandFestivalra regisztráltak, előadóként résztvevők e-mail címére mentek a megkeresések. A kérdőív minden esetben a cég általános véleményét mérte fel, nem a címzett magánszemélyének álláspontját, ennek értelmében a kapcsolatfelvétel is a cégek felé történt, nem a magánszemélyek irányába, kizárólag kutatás céljából, ezért a személyes adatok nem sérültek. Ezt erősíti meg a NAIH és az NMHH állásfoglalásai is, tehát az Agency Toplist jogszerűen járt el.

Az új rangsor szervezői hozzátették, hogy hisznek abban, hogy a szabad verseny elősegíti a szektor működését, éppen ezért értetlenül állnak az előtt, hogy a MAKSZ elnökségébe tartozó ügynökségek miért próbálják szabotálni e versenyt ahelyett, hogy üdvözölnék azt. Megjegyezték azt is, hogy a MAKSZ a hatályos magyar jogszabályok szerint nem hatóság, ezáltal nincs arra jogköre, hogy a tőle függetlenül működő kezdeményezésekkel kapcsolatban vizsgálatokat folytasson.

Az ügyben megszólalt a Republic Group is. Az ügynökség közlése szerint „minden olyan állítás, ami a Republic Groupot és az Agency Toplistet összemossa, súlyosan megtévesztő, félrevezeti a szakmai közvéleményt. Az Agency Toplistet nem a Republic Group hozta létre, ezért értetlenül állunk a tény előtt, hogy ezt az információt a MAKSZ vezetői szándékosan, félrevezető céllal sulykolják. A Republic Group ebben a témában sajnos nem tud a továbbiakban segíteni.”

Az egyre fordulatosabb listaháborúról itt, itt és itt olvashat bővebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...