- Hirdetés -

Így karácsonyoznak idén a vállalatok

|

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani.

A munkavállalók válaszai alapján a hazai cégek közel 80 százaléka szokott tartani hivatalos karácsonyi ünnepséget, azonban ezt a rutint a járványhelyzet már tavaly sok esetben felülírta. Érthető módon több cégvezető dönt úgy, hogy a pandémiás időszakban biztonságosabb nem összehívni a kollégákat, illetve a bizonytalanná vált gazdasági helyzetben a karácsonyi buli költségvetésének a vállalat más területére való átcsoportosítása is racionális lépés. Másfelől azonban az is nyilvánvalóvá vált e közel két év távlatából, hogy a munkavállalóknak szükségük van a kollégáikkal való személyes találkozásra, kötetlen beszélgetésekre, pláne a közös év végi ünneplésre, hosszabb szabadság előtti elbúcsúzásra és az eltelt időszak értékelésére, lezárására.

Céges karácsonyi mulatság békeidőben

„A karácsony az az ünnep, amelyet munkahelyi keretek között, közösen is meg szoktak tartani az emberek. Ilyenkor az évet is lezárják közösen a kollégák, értékelik az elmúlt időszak eredményeit, előremutató tanulságokat vonnak le és célokat tűznek ki a továbbiakra vonatkozóan; valamint elköszönnek egymástól egy hosszabb szabadság idejére. Az esemény formai részleteit, a szervezett programokat azonban cége válogatja: nagy szórás mutatkozik a különböző munkahelyek esetében, hogy ki hogyan tartja ezt a hagyományt” – mondja el a szokás hátteréről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.

A legelterjedtebb mód hazánkban az ünnepi vacsora szervezése: a válaszadók többségének (60%) ilyen formában szokott telni a vállalati karácsonya, amelyet népszerűségben a zenés-táncos buli követ, majd szinte holtversenyben a játékos programok (pl. tombola), és a munkaidő lejártát követő, irodában megrendezett összejövetel. Kifejezetten elegáns, formális eseményt a válaszadók 18 százaléka, míg a lazább, állófogadást egyszerűbb ételekkel 16 százaléka tapasztal. A hivatalos hangvételű, évértékelő beszédekre koncentráló összejövetelt a megkérdezett munkavállalók 12 százaléka jelölte meg.

A hagyományos értelemben vett ünnepségtől eltérő formák – közös karácsonyi készülődés, díszek készítése, sütés-főzés, vagy rendhagyó csapatépítő program, mint például egy szabadulószoba meglátogatása – ritkaság számba megy (5%), hasonlóan a több napos, távolabbi helyszínen tartott eseményekhez. Jótékonyságra csupán a válaszadók 2 százalékánál szentelik ezt az alkalmat, sportolással pedig ennél is kevesebben töltik a céges karácsonyt. A kollégák egymás közötti megajándékozása viszonylag ritka manapság a hazai cégeknél: mindössze 16 százalékuknál fordul elő ez a szokás.

Mit hozott 2020?

Azoknak a munkavállalóknak, akik már valaha voltak céges karácsonyi rendezvényen, közel negyedük személyesen koccinthatott tavaly is a kollégáival. A válaszadók 13 százalékánál online tartották meg, míg majdnem a fele számolt be arról, hogy bár náluk szokás a közös ünneplés, tavaly a vírushelyzet miatt ez teljesen elmaradt. Ezzel szemben minden ötödik dolgozó mondta, hogy nem ünneplik munkahelyi szinten a munkatársakkal a karácsonyt. A virtuális találkozó az átlagosnál magasabb arányban az üzleti szféránál volt jellemző, illetve a budapestiek körében, az ünnepség kihagyása pedig az államigazgatásban dolgozóknál.

A tavaly személyes jelenléttel megvalósult év végi vállalati események többsége (43%) a megszokott forgatókönyv szerint és hangulatban telt, miközben a válaszadók negyedének ugyan volt lehetősége a közös ünneplésre, de a vírushelyzet miatt hozott előírások, óvintézkedések rányomták bélyegüket a hangulatra. További válaszok érkeztek arra vonatkozóan, hogy a megszokottnál kisebb felhajtással, szűkebb csoportokban, kevesebb programmal tudták megoldani az évzárást.

Mik a tervek idén?

A válaszadók több mint fele idén is megünnepli a karácsonyt céges keretek között, sőt, a tavalyi helyzetből okulva számos munkaadó már az ősz folyamán megtartotta szokásos év végi programját. Az ünneplés formái ezúttal is szerteágazóak: a válaszadók valamivel több mint negyede személyesen, a megszokott módon, teljes csapattal, 9 százalékuk kis létszámmal, 7 százalékuk pedig online tartja meg. Számottevő azok tábora is, ahol még nem született erre vonatkozóan hivatalos döntés, vagy a megkérdezésükkor még nem kaptak róla információt. A válaszadók közel negyedénél viszont biztosan nem lesz idén semmilyen formában vállalati karácsony.

Mit gondolnak minderről a munkavállalók?

A többség kifejezetten szereti az ilyen céges eseményeket és ha tehetik, részt vesznek ezeken, a tavalyi online térbe helyezett vagy akár teljesen lemondott alkalmat így sokan sajnálták. Minden ötödik munkavállaló viszont arról nyilatkozott, hogy nem szeret ezekre elmenni. 17 százalék válaszolta, hogy nincs választási lehetősége e téren, mert még sosem dolgozott olyan helyen, ahol alkalma nyílt volna a kollégákkal közös karácsonyi ünneplésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...