A legújabb RECMA (Research Company Evaluating the Media Industry) rangsorban is az MEC Hungary végzett az élen a magyar médiaügynökségek között. A cég a legjobb, „domináns” besorolást kapta, míg az ügynökségi csoportok között a GroupM lett az első, melynek szintén tagja az MEC.
A frissen nyilvánosságra hozott kvalitatív médiaügynökségi rangsor ez alkalommal is erősségeik és gyengeségeik szerint pontozta az ügynökségeket, négy kategóriában: versenyképesség, momentum, erőforrások, ügyfélprofil. Ezeken belül összesen 17 minőségi szempontot vettek figyelembe: árbevételi adatok, ügyfélmozgások, a tendereken nyújtott teljesítmény, new business tevékenység, menedzsmentváltozások, digitális specialisták száma, a szolgáltatások sokszínűsége és így tovább.
Minden évben az egyes szempontokhoz hozzárendelt pontértékek összegzésével alakul ki, melyik ügynökség milyen minősítést kap, amely lehet domináns, erős, jó, átlagos vagy gyenge. A 2016-os rangsorban az MEC egyedüliként kapta meg a domináns jelzőt – derül ki a társaság közleményéből.
„Nagyon büszkék vagyunk az ismételt első helyezésre: nemcsak a méretünk alapján, hanem a minőségi mutatók szerint is piacvezető az MEC. A csapat az utóbbi egy évben is mindent megtett azért, hogy stratégiai útmutatással és integrált megoldásokkal segítse az ügyfeleit. Emellett szolgáltatás-portfóliónkat is bővítettük, és a RECMA lista szempontjából szintén fontos új egységeink is indultak, mint például az MEC Wavemaker, amely tartalomfókuszú és kreatív tevékenységeinket fogja össze” – mondta Gulyás János, az MEC ügyvezetője az elismerés kapcsán.
A médiaügynökségi csoportok között a GroupM végzett az élen a RECMA 2016-os listáján – tagjai közül az MEC mellett a Mindshare, a Mediacom és a Maxus is szerepel az egyéni rangsorban.