Egyre több a gyógyszerreklám a televíziókban – derül ki a Médiatanács által elfogadott reklámszpotokról szóló tanulmányból. A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornákon láthattuk, 58 százalékuk szolgáltatásra, 39 százalékuk pedig termékre vonatkozott.
Elfogadta a Médiatanács a televíziókban az idei első félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt. A hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2510 féle új hirdetést közel 1,6 millió alkalommal ismételtek.
Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét – 52,2 százalékát – tették ki. A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők. Január és június között a hirdetések 58 százaléka szolgáltatásra, 39 százaléka pedig termékre hívta fel a figyelmet.
Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 33,7 százalékkal, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített. A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 11,5 százalékkal, ezzel először előzve meg a szabadidő-szektort (8,4 százalék). A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya továbbra is rendkívül alacsony (3,4 százalék).