- Hirdetés -

Idén is tele lesz magyarokkal a horvát tengerpart

|

- Hirdetés -

Idén még népszerűbb a horvát tengerpart a Szallas.hu foglalói körében. Az április 20-áig beérkező foglalások darabszámban 81 százalékos növekedést mutatnak időarányosan tavalyhoz képest. A legtöbb honfitársunk 5-7 éjszakára foglal, egy főnek egy éjszaka átlagosan 12 ezer forintba kerül. Mivel a tengerpartok, strandok és programok vonzzák a vendégeket, a Szallas.hu elkészítette horvátországi élménytérképét, és egy több mint 60 oldalas e-bookot is, ami segíti az utazás megtervezését.

Minden harmadik válaszadó tervez idén horvátországi nyaralást – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. Harmaduk 2-3 hónappal előre foglal szállást, 27 százalékuk pedig már 4-6 hónappal előre rögzítette foglalását. A különböző szállástípusok közül az apartman kategória a legnépszerűbb, a Horvátországba utazó válaszadók 45 százaléka választja. „Ez a trend már a Szallas.hu-n idén január-április között beérkező aktív foglalásokból is látszik, négyből három horvátországi foglalás apartmanba szólt” – mondta Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője.

A felmérésből az is kiderült, hogy a 2-5 csillagos hotelek is népszerűek, a horvát nyaralást tervezők 35 százaléka keresi ezeket. „A magyar utazók körében a korábbi évekhez képest fokozódott a kereslet a magasabb kategóriás és kiegészítő szolgáltatásokat is nyújtó szálláshelyek iránt Horvátországban, ezért a Szallas.hu hotelkínálatának bővítésén folyamatosan dolgozunk – árulta el Molnár Tímea, a Szallas.hu Horvátországért felelős menedzsere. – Jelenleg már több mint 150 hotel foglalható a horvátországi kínálatunkban, a legtöbb saját wellnessrészleggel rendelkező, közvetlen tengerparti szálloda, és all inclusive ellátást nyújtó hotel is elérhető már az oldalon. Összességében pedig 2019 óta 36 százalékkal több horvátországi szálláshely foglalható jelenleg nálunk.” A Szallas.hu foglalási adatai szerint az idei szezonban (június-szeptember) egy főnek egy éjszaka átlagosan 12 ezer forintba kerül Horvátországban.

Ellátás tekintetében a félpanzió (44,3%) iránt a legnagyobb a kereslet, jóval kevesebb a kizárólag reggelit kérők aránya (17,8 %), és 2 százalék választja a teljes / all inclusive ellátást. „A válaszadók zöme (47,7%) augusztusra időzíti a horvát vakációt, harmaduk júliusra, negyedük szeptemberre. A többség (23,5%) 7 éjszakára, 23 százalékuk 5-re, ötödük pedig 6 éjre foglal – mondta Kelemen Lili. – Ez egyébként trendszerű, az előző években is az 5-7 éjszakás tartózkodás volt a legjellemzőbb a magyarok körében.”

A létszámra adott válaszok alapján minden második utazó másodmagával érkezik a horvát tengerpartra. „A saját foglalási adatainkból az látszik, hogy bár nőtt a párok foglalási aránya tavalyhoz képest, még mindig a családosok utaznak túlnyomó többségben” – tette hozzá a sajtószóvivő. A felmérés szerint – csak úgy, mint korábban – az Isztriai-félsziget, a Krk sziget és a Dalmácia–Split régió a legvonzóbb úti cél. Az ár mellett az ingyenes lemondás, az előleg nélkül foglalható opciók és a nagyszámú pozitív vendégértékelés alapján döntenek, és sokan keresik a magyarul beszélő szállásadókat. A szállás kiválasztásakor a tengerpart, a strand, a kikötő közelsége, a kirándulási lehetőségek és látnivalók megközelíthetősége, a kilátás a tengerre és a parkolási lehetőség a vezető szempontok. „A vendégek döntését az idén megjelent Adria TOPlistával, ami egy hiánypótló élménytérkép, és egy több mint 60 oldalas e-bookkal segítjük, amelyben összegyűjtöttük a legjobb 222 horvát programot” – mondta Dobronoki Mercédesz, a Szallas.hu turizmus marketingmenedzsere.

A Szallas.hu foglalási statisztikái is összecsengenek a felmérés eredményeivel. Az év eleji előfoglalási akció során, mely január közepétől február közepéig tartott, az eddigi horvátországi foglalások 39 százaléka futott be. Az idén április 20-áig megtett horvátországi foglalások 81 százalékkal lekörözték időarányosan a tavaly április 20-áig beérkező foglalásokat. Jelenleg, április 19-e és május 14-e között ismét 5-20 százalék kedvezménnyel foglalhatók a promócióban résztvevő partnerek szálláshelyei a Szallas.hu oldalán. A most elérhető 21 ezer horvátországi szállásadó 41 százaléka hirdet akciót a kampány keretében.

Top horvátországi úti célok a magyarok körében 2023 nyarán, a Szallas.hu előfoglalási adatai szerint:

1. Vir

2. Crikvenica

3. Njivice

4. Starigrad

5. Medulin

6. Bibinje

7. Pula

8. Zadar

9. Vodice

10. Lopar és Makarska

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...