- Hirdetés -

Esélyegyenlőség és befogadás a KPMG stratégiájában

|

Befogadás, sokszínűség, esélyegyenlőség – manapság már megkerülhetetlen szempontok egy cég működésében. Míg egyes vállalatoknál ez talán kimerül hangzatos szavakban, addig a KPMG a tettek mezejére lépett; magyarországi tagvállalatainál ez ma már a működés egyik központi eleme.

Egy cég nagyon sokat tehet azért, hogy dolgozói jól érezzék magukat. A KPMG Magyarország évek óta igyekszik olyan környezetet kialakítani, ahol mindenki minden egyes nap örömmel és önazonosan áll munkába, és úgy érzi, oda tartozik. Ennek érdekében a vállalat elkészítette a belső IDE (Inclusion, Diversity & Equity, azaz a Befogadás, Sokszínűség és Egyenlőség) szabályzatát. Ez keretbe foglalja az alapelveket, megerősíti a vállalásokat, és hozzájárul ahhoz, hogy mindenki biztonságban érezze magát a KPMG-ben, legyen pályakezdő, dolgozó szülő, eltérő nemzetiségű vagy az LMBTQ-közösség tagja.

A kezdeményezésekben a magyarországi cég a KPMG globális IDE Collective Action Plan útmutatására támaszkodott. Az akcióterv három pillére a bizalomra épülő befogadó kultúra, a tájékozott és empatikus munkaerő, valamint az egyenlő esélyek melletti kiállás. A stratégia egyik célkitűzése, hogy 2025-ig elérje és megtartsa a 80 százalékos elégedettségi szintet az éves munkavállalói felmérésen (Global People Survey-GPS) a Befogadás, a Sokszínűség és az Egyenlőséghez kapcsolódó kérdéseknél. A legutóbbi, 2023-as felmérés szerint egyébként a KPMG-nél a kollégák 80 százaléka egyetért azzal, hogy a vállalat aktívan támogatja a befogadást és a sokszínűséget, felismerve és tiszteletben tartva a különbözőségek értékét (ezek közé tartozik egyebek mellett a nemi identitás vagy az életkor is).

A munka persze nem ért véget, még sok a teendő. A KPMG Magyarország friss riportjában összegezte az eddigi eredményeket, mindennapi tevékenységeket, tetteket, vállalásokat és célokat.

Sokszínűségi munkacsoport

A magyarországi KPMG-nél 2017-ben alakult Sokszínűségi munkacsoport mára több mint 30 fősre bővült. Az elmúlt években ennek a csoportnak a segítségével sikerült azonosítani a kollégák számára legfontosabb témákat, köztük a nemek közötti esélyegyenlőséget, a dolgozó szülők kérdését, a multikulturalizmust, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását és a mentális egészséget. A rendszeres találkozókon szinte minden üzletági és belső támogatói terület képviselteti magát. Az egyik legsikeresebb belső program a Diversity Talks beszélgetéssorozat elindítása volt, amelyen neves vendégek közreműködésével olyan témákat boncolgattak, mint például a női-férfi szerepek vagy a multikulturalizmus. A csoport állítja össze az IDE kérdőívet is, ennek segítségével felmérik, hogy a kollégák milyen fókuszterületeket szeretnének látni a vállalat IDE kezdeményezéseiben, illetve megnézik, milyen hatásuk volt a lezajlott programoknak. A tagok az éves munkavállalói elégedettség-felmérés IDE témakörökre vonatkozó eredményeinek elemzésében is részt vesznek.

Dolgozó szülők – kismamák és kispapák az irodában

A KPMG-nél 2019-ben hozták létre a Working Parents programot, ennek megújításán, bővítésén jelenleg is dolgoznak. A cégnél odafigyelnek a kisgyermekes szülőkre. A kismamákat és kispapákat a szülési szabadság előtt információval látják el, egy tájékoztató csomagot is kapnak. Folyamatos kapcsolatban maradnak velük, várják őket a céges eseményekre is. Később a visszailleszkedéshez is segítséget kapnak, rugalmas munkavégzési feltételeket, például részmunkaidőt, home office-t biztosítanak számukra. Részmunkaidőben egyébként a 2021-es 5 százalék után 2023-ban a KPMG munkavállalóinak 7 százaléka dolgozott.

Nemek közti esélyegyenlőség – nők a vezetésben

A KPMG magyarországi tagvállalatainál dolgozó 1522 munkavállaló 59 százaléka nő (2023). A vezetőségben arányuk 2023-ban 39 százalék volt - itt 2021 óta 5 százalékpontos volt az emelkedés. Ezt az arányt 2025-ig szeretnék 40 százalékra növelni és megtartani.

A felmérések szerint a hazai tagvállalatoknál dolgozók 74 százaléka úgy véli, hogy a KPMG-nél a különbségektől függetlenül minden munkavállalónak egyenlő esélye van a szakmai előmenetelhez.

A KPMG az ENSZ a nők szerepének erősítését célzó irányelveinek (UN Women’s Empowerment Principles) aláírója. A megfogalmazott vállalásokat hazai szinten is támogatják. A magyarországi tagvállalatok is részt vesznek a KPMG éves Global Female Leaders Outlook felmérésében, amelyben női vezetők mondhatják el véleményüket a jövő gazdasági és üzleti kilátásairól. A magyarországi KPMG aktív résztvevője a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK) női tagozatának, amelynek küldetése, hogy erősítse a női vezetők arányát, pozícióját, elismertségét. Az Egyenlítő Alapítvány és a KPMG hosszú ideje együttműködő partner, ennek kuratóriumi elnöke Liptay Gabriella, marketing és kommunikációs igazgató. A KPMG vezetői a Nyitottak vagyunk közösség több kampányában is képviselték magukat. A vállalat tagja a HBLF Sokszínűségi Kartának, és rendszeresen csatlakozik a Lányok Napja programsorozathoz is.

Multikulturalizmus – bemutatkoznak az országok

A magyarországi KPMG-ben a 164 külföldi munkavállaló (a teljes létszám 11 százaléka) 53 országot képviselt 2023-ban. 2020 májusában indult el a MultiCulti@KPMG program a nem magyar kollégák és szülőföldjük bemutatására, az esetleges tévhitek eloszlatására. Jelenleg ennek utolsó évada zajlik. Az első két évadban 24 országot és több mint 100 munkatársat ismerhettek meg a dolgozók.

A legutóbbi felmérések szerint egyébként a KPMG dolgozóinak 83 százaléka érzi úgy, hogy méltósággal és tisztelettel bánnak vele a munkahelyén.

LMBTQ+ – a szótártól a Pride-ig

A KPMG támogatja az LMBTQ+ emberek és közösségek befogadását. Ezt segítették a cégnél például az LMBTQ+ Szótárral. Az 5 részes webinar sorozatban helyi és nemzetközi kollégák, valamint külsős meghívottak mutatták be és beszélgettek az LMBTQ rövidítés adott őket érintő betűjeiről egy-egy interaktív alkalom keretében. Az elmúlt években a Budapest Pride felvonulás előtti hónapban különböző online és offline, belső és külső programokkal készült a cég a kollégák látókörének bővítésére. A KPMG 2023-ban harmadik alkalommal vett részt a Nyitottak vagyunk közösséghez tartozó cégekkel együtt a Budapest Pride felvonuláson.

Well-being és mentális egészség – közös futás és szűrőnapok

A KPMG támogatja munkatársai mentális és fizikai egészségének megőrzését. A Well-being stratégia célja, hogy hosszú távon biztosítani tudják a munkahelyi jóllétet, a hatékony szakmai jelenlétet. Ennek érdekében például támogatnak számos csapatsportot, hogy a kollégák közösen edzhessenek, részt vesznek szervezett bajnokságokon, futóversenyeken, személyes és online eseményekkel segítik a kollégák közösségépítését. Életbiztosítás mellett egészségbiztosítási csomaggal is támogatják az egészségmegőrzést, és különböző szűrőnapokat is szerveznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...