Hiába hódít a streaming, nem mondunk le a TV előfizetésről

Bár a fizetős videótartalmak piacán a növekedés elsősorban a streaming szolgáltatásoknak lesz majd köszönhető a következő években, a tv előfizetések továbbra is dominálják majd a szektort – derül ki az Omdia előrejelzéséből. A Netflix megőrzi vezető pozícióját 2025-ig a streaming megoldások között, a legtöbb új OTT előfizető pedig az Ázsia/Óceánia térségből érkezik majd.

A tavalyi 1,1 milliárdról 2025-re 1,6 milliárdra nő az online videós előfizetések száma – írja a Digital TV Europe az Omdia Videoscape virtuális konferencián tartott előadása alapján. Az eseményen Maria Rua Aguete, a társaság médiával és szórakoztatóiparral foglalkozó kutatási igazgatója ismertette az előrejelzésüket, amely alapján bár jelentős növekedés várható a streaming szolgáltatásokban, a tévé előfizetések a következő években is jóval több pénzt hoznak majd.

A prognózis szerint 2025-ben világszerte 115 milliárd dollárt fordítanak majd az emberek valamilyen streaming szolgáltatás használatára, míg TV előfizetésekre ennek majdnem dupláját, 217 milliárd dollárt. Az OTT szolgáltatásoknál tapasztalható plusz félmilliárd felhasználó jelentős része, több mint fele az Ázsia/Óceánia régióból érkezik majd, az új előfizetők 26 százaléka lesz Észak-Amerikából, míg 12 százaléka Európából.

Az előfizetés alapú streaming szolgáltatások között a Netflix, a Disney+ és az Amazon Prime Video lesznek a dominánsak, ez a három megoldás az összes előfizető több mint harmadát tudhatja magáénak. Jelenleg a Netflix vezet valamivel több mint kétszázmillió elfőzetővel, a százmilliós tábort kiépítő Disney+ előtt és a prognózis szerint 2025-ig nem is változik ez a sorrend.