- Hirdetés -

Így karácsonyoznak idén a vállalatok

|

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani.

A munkavállalók válaszai alapján a hazai cégek közel 80 százaléka szokott tartani hivatalos karácsonyi ünnepséget, azonban ezt a rutint a járványhelyzet már tavaly sok esetben felülírta. Érthető módon több cégvezető dönt úgy, hogy a pandémiás időszakban biztonságosabb nem összehívni a kollégákat, illetve a bizonytalanná vált gazdasági helyzetben a karácsonyi buli költségvetésének a vállalat más területére való átcsoportosítása is racionális lépés. Másfelől azonban az is nyilvánvalóvá vált e közel két év távlatából, hogy a munkavállalóknak szükségük van a kollégáikkal való személyes találkozásra, kötetlen beszélgetésekre, pláne a közös év végi ünneplésre, hosszabb szabadság előtti elbúcsúzásra és az eltelt időszak értékelésére, lezárására.

Céges karácsonyi mulatság békeidőben

„A karácsony az az ünnep, amelyet munkahelyi keretek között, közösen is meg szoktak tartani az emberek. Ilyenkor az évet is lezárják közösen a kollégák, értékelik az elmúlt időszak eredményeit, előremutató tanulságokat vonnak le és célokat tűznek ki a továbbiakra vonatkozóan; valamint elköszönnek egymástól egy hosszabb szabadság idejére. Az esemény formai részleteit, a szervezett programokat azonban cége válogatja: nagy szórás mutatkozik a különböző munkahelyek esetében, hogy ki hogyan tartja ezt a hagyományt” – mondja el a szokás hátteréről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.

A legelterjedtebb mód hazánkban az ünnepi vacsora szervezése: a válaszadók többségének (60%) ilyen formában szokott telni a vállalati karácsonya, amelyet népszerűségben a zenés-táncos buli követ, majd szinte holtversenyben a játékos programok (pl. tombola), és a munkaidő lejártát követő, irodában megrendezett összejövetel. Kifejezetten elegáns, formális eseményt a válaszadók 18 százaléka, míg a lazább, állófogadást egyszerűbb ételekkel 16 százaléka tapasztal. A hivatalos hangvételű, évértékelő beszédekre koncentráló összejövetelt a megkérdezett munkavállalók 12 százaléka jelölte meg.

A hagyományos értelemben vett ünnepségtől eltérő formák – közös karácsonyi készülődés, díszek készítése, sütés-főzés, vagy rendhagyó csapatépítő program, mint például egy szabadulószoba meglátogatása – ritkaság számba megy (5%), hasonlóan a több napos, távolabbi helyszínen tartott eseményekhez. Jótékonyságra csupán a válaszadók 2 százalékánál szentelik ezt az alkalmat, sportolással pedig ennél is kevesebben töltik a céges karácsonyt. A kollégák egymás közötti megajándékozása viszonylag ritka manapság a hazai cégeknél: mindössze 16 százalékuknál fordul elő ez a szokás.

Mit hozott 2020?

Azoknak a munkavállalóknak, akik már valaha voltak céges karácsonyi rendezvényen, közel negyedük személyesen koccinthatott tavaly is a kollégáival. A válaszadók 13 százalékánál online tartották meg, míg majdnem a fele számolt be arról, hogy bár náluk szokás a közös ünneplés, tavaly a vírushelyzet miatt ez teljesen elmaradt. Ezzel szemben minden ötödik dolgozó mondta, hogy nem ünneplik munkahelyi szinten a munkatársakkal a karácsonyt. A virtuális találkozó az átlagosnál magasabb arányban az üzleti szféránál volt jellemző, illetve a budapestiek körében, az ünnepség kihagyása pedig az államigazgatásban dolgozóknál.

A tavaly személyes jelenléttel megvalósult év végi vállalati események többsége (43%) a megszokott forgatókönyv szerint és hangulatban telt, miközben a válaszadók negyedének ugyan volt lehetősége a közös ünneplésre, de a vírushelyzet miatt hozott előírások, óvintézkedések rányomták bélyegüket a hangulatra. További válaszok érkeztek arra vonatkozóan, hogy a megszokottnál kisebb felhajtással, szűkebb csoportokban, kevesebb programmal tudták megoldani az évzárást.

Mik a tervek idén?

A válaszadók több mint fele idén is megünnepli a karácsonyt céges keretek között, sőt, a tavalyi helyzetből okulva számos munkaadó már az ősz folyamán megtartotta szokásos év végi programját. Az ünneplés formái ezúttal is szerteágazóak: a válaszadók valamivel több mint negyede személyesen, a megszokott módon, teljes csapattal, 9 százalékuk kis létszámmal, 7 százalékuk pedig online tartja meg. Számottevő azok tábora is, ahol még nem született erre vonatkozóan hivatalos döntés, vagy a megkérdezésükkor még nem kaptak róla információt. A válaszadók közel negyedénél viszont biztosan nem lesz idén semmilyen formában vállalati karácsony.

Mit gondolnak minderről a munkavállalók?

A többség kifejezetten szereti az ilyen céges eseményeket és ha tehetik, részt vesznek ezeken, a tavalyi online térbe helyezett vagy akár teljesen lemondott alkalmat így sokan sajnálták. Minden ötödik munkavállaló viszont arról nyilatkozott, hogy nem szeret ezekre elmenni. 17 százalék válaszolta, hogy nincs választási lehetősége e téren, mert még sosem dolgozott olyan helyen, ahol alkalma nyílt volna a kollégákkal közös karácsonyi ünneplésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...