- Hirdetés -

Imádjuk a mozit

|

Életkortól függetlenül a vendégvárás után a moziba járás a legkedveltebb szabadidős program Magyarországon – derült ki a Cinema City kutatásából. A huszonévesek valósággal falják a filmeket, ők azok, akik ugyanolyan gyakorisággal mennek moziba hétköznap mint hétvégén.

 

Az országosan reprezentatív kutatás rámutat, hogy az otthoni vendéglátás után a mozizás a leggyakoribb szabadidős program. Jellemzően a 16-24 év közöttiek mennek a legszívesebben moziba, felük számára ez a legkedveltebb kikapcsolódás. A 16-29 évesek számára mindennapos a mozizás, amiről spontán döntenek attól függően, hogy melyik mozi van hozzájuk legközelebb. Szintén az Y és Z generáció képviselői a legrugalmasabbak a vetítés időpontját tekintve, hétfőtől vasárnapig bármikor szóba jöhet a mozizás. A megkérdezettek 60%-a rendszeresen, de legalább félévente jár moziba. Leggyakrabban, legalább 3 havonta a 16 és 24 év közötti korosztály látogat el filmbemutatókra. A tízen-huszonéveseknek azonban még ennyi sem elég, 75%-uk még többet járna moziba, ha tehetné, a munka vagy tanulás mellett. Ezzel e korosztály jócskán felülmúlja a megkérdezettek 61%-os átlagát. Szintén ők azok, akik sokkal inkább nyitottak a különleges moziélményekre, mint az IMAX vagy a 4DX és a VIP mozitermek. 37%-uk az alapján választ mozit, hogy hol lehet online megvásárolni a jegyet a tervezett vetítésre. 58%-uknak pedig az is nagyon fontos, hogy gyalog, vagy tömegközlekedéssel könnyen meg lehessen közelíteni a helyszínt.

 

 

A tervezők

 

A 30-49 évesek számára a mozizás egy már jó előre eltervezett program, különleges alkalom, ami főként a gyermekek miatt, komolyabb előkészületet igényel. A megkérdezettek 10-ből 7 alkalommal akár már napokkal előtte eldöntik, hogy moziba mennek. Ezt az sem befolyásolja, ha éppen azon a héten mutatnak be a mozik egy régóta várt filmet, a 30 és 49 éves korosztály 88%-a inkább vár pár napot, akár hetet a premiert követően, hogy könnyebben vásárolhasson a jobb helyekre jegyet. A megkérdezettek 78%-a számára a mozizás egy különleges alkalom, jellemzően hétvégi program. Ebben a korosztályban a legmagasabb a hétvégi mozizás aránya, átlagosan 60%.

50 év fölött halmozzuk az élvezeteket

 

Az 50 év felettiek esetében már más kulturális időtöltés, így a színház és a koncert is szóba jön a mozizás mellett, ha szabadidős programról van szó. Számukra kiemelten fontos a kényelem is, 56%-uk a komfortosabb moziszékeket részesíti előnyben. A legtöbb csók és a legtöbb első csók is az ő korosztályuk, az 50-69 éves korcsoport körében csattant el moziban.

 

 

Felirattal, eredeti nyelven vagy szinkronnal? – az örök kérdés

 

A megkérdezettek többsége, vagyis az átlag magyar mozizó közönség, továbbra is ragaszkodik a szinkronizált alkotásokhoz, 78%-uk szerint ideális esetben a vetített film nyelve a magyar. A válaszadók 17%-a a színészek eredeti hangjával, de magyar felirattal tekintené meg és csak 5% preferálja eredeti nyelven, felirat nélkül a filmet. Az adatok a másfél évvel ezelőtti kutatáshoz képest annyiban változtak a reprezentatív mintában, hogy a 16 és 29 évesek körében már csak 59% favorizálja a szinkronos filmeket, míg az 50-59 éves korosztály 89%-a továbbra is magyar hanggal kívánja élvezni a vetítéseket, ezzel alakítva ki a 2015-ös kutatással azonos 78%-os átlag szinkronpreferenciát.

 

 

Korosztálytól függetlenül

 

A kutatás arra is kitért, mik zavarják leginkább a közönséget. A legzavaróbbnak a széktámla rugdosását tartják, a megkérdezettek 73%-át rendkívül bosszantja ez. Ezt követi a hangos beszélgetés vagy folyamatos film alatti suttogás, illetve a közelben ülő gyermek hangoskodása, nyűgössége. Ez utóbbival a családosok egyébként sokkal toleránsabban viseltetnek, a fiatalabbakhoz képest.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...